Strona 1 z 1

[inny] 1.9 TDI AHF 110KM - praca turbiny (logi)

: ndz wrz 22, 2019 22:19
autor: rafalrafal
Witajcie.
Posiadam Seata z silnikiem 1.9 TDI AHF 110KM, czyli taki sam jak u Was w Golfie. Szukam porady odnośnie mojej turbiny. Mianowicie zauważyłem, że mam problem z pompą vacum. Pompę zregenerowałem i na pompie występuje ok. -0,8bar. Po wyłączenie silnika ciśnienie jest utrzymywane.

Dzisiaj spróbowałem zrobić log dynamiczny na trzecim biegu. Zlogowałem 003,008,011.

Zlogowałem również grupy statycznie jednak tam turbina działa w trybie 0-1 i sztanga podczas tych operacji rusza się w górę i w dół.

Wyszły mi takie pomiary: Log grupy 003,008,011

Log robiłem na ciepłym silniku. Ogólnie auto jeździ. Rozpędza się do 180km/h. Jednak chciałem poznać czy osprzęt pracuje prawidłowo. Zaciekawiło mnie, że turbina niby przeładowała i potem zawór próbował ustawić poprawną wartość.

Inne moje pytania. Podłączyłem wakuometr do przewodu gruszki. Ciśnienie jakie pokazywał to ok. -0,5bar. Po wyłączenie podciśnienie spada (właściwie rośnie) do wartości 0bar. Czy po wyłączeniu silnika wartość podciśnienia powinna wzrosnąć? Czy może zawór N75 nie trzyma?

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

[inny] Re: 1.9 TDI AHF 110KM - praca turbiny (logi)

: ndz wrz 22, 2019 22:47
autor: wesol
Powinien iść nawet i 200 km/h. No ale tu napewno nie poleci. Weź zobacz czy wałek rozrządu to tam jeszcze istnieje u ciebie, tak samo popychacze, może przypchany katalizator albo dolot ma jakieś problemy. Ewentualnie przeplywka zaniża. Turbo też dobrze wstaje w miarę ale zaraz przeładowuje by później niedoladowywac to może wskazywać właśnie na brak wentylacji przez głowice lub ten katalizator nieszczęsny.

[inny] Re: 1.9 TDI AHF 110KM - praca turbiny (logi)

: pn wrz 23, 2019 09:33
autor: rafalrafal
A pytanko. Da się jakoś zdiagnozować czy katalizator jest sprawny?
Wymiana części jedna po drugiej to trochę duży koszt :)