Strona 1 z 3
[mk4] Prośba o analizę logów
: wt mar 12, 2019 00:24
autor: VolkswagenGulf
Witam, kupiłem niedawno samochód i w związku z tym prosiłbym o ocenę logów oraz napisanie jaki według nich jest stan auta. Ogólnie póki co z samochodem nie ma prawie żadnych problemów poza kopceniem na szaroniebiesko po pierwszym odpaleniu zimnego silnika, po zgaszeniu i kolejnym następnym odpaleniu kopcenie już nie występuje, no i wydaję mi się że turbina trochę za późno wstaję, jeżeli potrzebne będą jeszcze jakieś logi proszę pisać
Statyczny:
Grupa 013:
http://vaglogi.pl/log-013_0R6rbis.html
Grupa 001:
http://vaglogi.pl/log-001_kRBY84.html
Grupa 004:
http://vaglogi.pl/log-004_EwCo7.html
Grupa 023:
http://vaglogi.pl/log-023_j5hkjjR.html
Grupa 018:
http://vaglogi.pl/log-018_r03cs.html
Basic settings:
Grupa 011:
http://vaglogi.pl/log-011_pw5vY7.html
Grupa 003:
http://vaglogi.pl/log-003_74P5cZ.html
Grupa 004:
http://vaglogi.pl/log-004_EI2r4p4.html
Dynamiczny:
Grupa 001:
http://vaglogi.pl/log-001_EOTUV6i.html
Grupa 008:
http://vaglogi.pl/log-008_c0enX.html
Grupa 011:
http://vaglogi.pl/log-011_hB6A9.html
Grupa 003:
http://vaglogi.pl/log-003_Vk0VA1.html
Grupa 010:
http://vaglogi.pl/log-010_mzQvqT.html
Grupa 004:
http://vaglogi.pl/log-004_MVpbT07.html
Grupy 003, 008, 011:
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_3oNbg.html
Grupy 010, 011:
http://vaglogi.pl/log-010_011_h5P84JF.html
Grupy 003, 011:
http://vaglogi.pl/log-003_011_avziN.html
Grupy 001, 004:
http://vaglogi.pl/log-001_004_60EF957.html
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: wt mar 12, 2019 20:53
autor: glaca77
Pierwszy wniosek: mieszkasz nad morzem .Prawie wszystko OK, wątpliwości przy dynamicznych 008(kol.4). Poczytaj:
viewtopic.php?f=14&t=299803&sid=cfddf94 ... a&start=14. Przeładowanie w 011 daje dodatkowego kopa, jak nie ma notlaufów to można jeździć, jeżeli turbo późno wstaje to wcześniej miałeś porsche 911.
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: śr mar 13, 2019 17:13
autor: glaca77
Pod dużą górkę nie deptaj na max dłużej niż 4 sekundy.
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: śr mar 13, 2019 19:02
autor: wesol
Turbo do zrzutu i wyczyszczenia. Przeładowuje tak mocno że już map sensor nie ogarnia.
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: śr mar 13, 2019 19:55
autor: glaca77
Tym razem już nie uszanuję Mistrza KieroVWnicy. Po pierwsze map sensor jeszcze ogarnia, nie ma notlaufa, po drugie: Mistrz powinien wiedzieć, że wystarczy wydłużyć sztangę aby zbić to przeładowanie. Ale piszący prośbę VolkswagenGulf wyraźnie chce mieć auto z kopem i takie ma. A Twoje Mistrzu porady "fachowca z polmozbytu" wskazują, że chętnie przyjmujesz zlecenia na czyszczenie sprawnych turbin-wystarczy odkręcić i zakręcić śruby aby był ślad, a potem wydłużyć sztangę gruchy i turbina jak nowa. Przepraszam wszystkich na forum, ale " Mistrz" mocno podniósł mi ciśnienie(chyba 3000mbar).
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: śr mar 13, 2019 21:10
autor: VolkswagenGulf
Auto nie łapie notlaufow, rozmawiałem z poprzednim właścicielem i podobno jest wgrana mapa. Ogólnie podczas jazdy jest wszystko ok, czuć tego kopa i fajnie się zbiera, jedyne do czego się mogę przyczepić to jest odpalanie po dłuższym postoju - szaroniebieska chmura dymu
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: śr mar 13, 2019 21:35
autor: glaca77
Ja bym się tym nie przejmował(niech się martwią sąsiedzi), a poważnie to może ten czwarty tłok: na pewno większa będzie odchyłka na zimnym silniku(013)- trochę dużo(zrób sobie loga na zimnym).Ale daj spokój-jeździj(018 super), jest dobrze.(jeszcze z ciekawości: mieszkasz nad morzem?)
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: śr mar 13, 2019 22:29
autor: VolkswagenGulf
Okej, zrobię log 013 na zimnym ale pewnie jakoś w weekendi zobaczymy jak to wygląda, nie mieszkam nad morzem, mam tam z 200km
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: czw mar 14, 2019 00:02
autor: wesol
Kolego przestań gadać o czymś co nie masz bladego pojęcia. W ajm map sensor może wskazać maksymalnie 2560.2 mbara i tyle też tu mamy od około 2.5 sekundy logowania do 5.5 sekundy czyli przez około 3 sekundy się to utrzymuje. Ciekawe że przez te 3 sekundy tyle pokazuje akurat map sensor i tyle dokładnie ( 2560.2 mbara) do ecm. Przez 3 sekundy nic nie drgnie w górę czy w dół. Ciekawe. Żeby wyskoczył notlauf to musi odchylka taka być przez ponad 5 sekund czyli około 6 sekund przeładowania lub niedoladowania. Odchylka nie mniejszą jak 150 mbar. Więc może przestań pitolic że takie chwilowe przeładowania są okej i zdrowe dla turbo. Tym bardziej że nie wiemy czy wynoszą powiedzmy 2561 mbara czy 2800 mbara czy 3000 mbar bo tego już nie widzi mapsensor 2.5 barowy bo to poza jego zakresem pomiarowym jest. Ciekawe jak wygląda sprawa przy zimnym silniku bo zazwyczaj zimne turbo ma większe tendencję do przeladowan.
Zanim cokolwiek się nauczysz to może wpierw skończ jakieś szkoły i popracuj troszkę w warsztatach. Widać po wypełnieniu n75 że ecm walczy z turbina bo wypełnienie dość długo jest na poziomie 95%.
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: czw mar 14, 2019 10:58
autor: VolkswagenGulf
Ogólnie geometria chodzi luźno bez żadnych problemów więc nie wiem czy jest sens żeby to wyciągać i czyścic, może ewentualnie faktycznie trzeba by wyregulować sztangę gruchy
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: czw mar 14, 2019 11:01
autor: wesol
Wyciagales gruszkę i wtedy sprawdzałeś jak chodzi bez niej ta łapka od geo? Tylko nie tak pach pach góra dół tylko tak delikatnie palcem przesuwając ta łapkę?
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: czw mar 14, 2019 11:56
autor: VolkswagenGulf
Tak, gruszka była wyciągnięta i geometria w całym zakresie ruchu się nie przycina
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: czw mar 14, 2019 18:09
autor: wesol
Nie mówimy o przy inaniu się tak że stoi na Dębowo tylko o takim że przesuwasz pomalutku po troszeczku. Jak nie ma delikatnych wieszan klinowan to problem może leżeć jak coś w gruszce lub n75. Gruszkę można wyropowac i nie ma się co bać bo robiłem już to dziesiątki razy i kilka lat już takie gruszki śmigają. N75 też można rozebrać i jest to praktykowane na forum od kilkunastu lat.
[mk4] Re: Prośba o analizę logów
: czw mar 14, 2019 18:51
autor: glaca77
Masz rację nic tam się nie przycina. Najpierw przeanalizuję tą magiczną liczbę 2560,2 mbar :log 003+011-trwa to nie więcej niż sekundę przy wysterowaniu N75-85,7%, log 010+011-też max sekunda/82,5%, log 003+008+011-więcej niż sekundę ale mniej niż dwie,wreszcie cytowany przez Mistrza log 011-trzy sekundy/94,4% i N75 doskonale sobie radzi bo od 3300 obrotów doładowanie jest wzorcowe- właśnie tak powinien pracować N75: 45-95%. A domniemane 3000 mbar - to kolega wesol pewnie zasugerował się moim postem: to moje ciśnienie po zaleceniu:" Turbo do zrzutu i wyczyszczenia". Podsumuję: 1) Zacząłeś temat wątpliwością czy turbo nie za późno wstaje- odpowiedziałem że wstaje fantastycznie(to porsche) i zaraz dopisałem post z ostrzeżeniem. 2) Nie twierdziłem że takie wysterowanie turbiny jest dla niej zdrowe, dlatego fabryka ustawia je tak aby jakiś "wyczynowiec" nie zajechał jej na gwarancji, ale rozsądna jazda ma cieszyć ze świadomością że ma się jeszcze duży zapas pod nogą. 3) Mam 61 lat a swoje ALH piąty rok. Kupiłem je po dłuższym postoju z zapieczoną gruchą, wcześniej nie miałem auta z doładowaniem więc zacząłem czytać to forum. Udało mi się bez kanału ściągnąć zawleczkę i stwierdziłem że geometria "chodzi", ale mechanik zdiagnozował konieczność demontażu i czyszczenia turbo z regulacją "na stanowisku"(pisałem już kiedyś że "na stanowisku" mechanicy najlepiej regulują nasze portfele). Nie dałem mu nawet pięciu złotych zregenerowałem sam gruchę i już nigdy nie byłem u "fachowca po szkołach i z doświadczeniem w warsztatach". Jeździłem z maksymalnie podkręconą sztangą ponad cztery lata ale było mi mało i w styczniu wsadziłem 216-tki, od razy złapał notlaufa więc minimalnie odpuściłem sztangę i cieszę się wysokim doładowaniem widocznym na wskaźniku na desce(no i prawie 130 KM).4) Rozsądnej jazdy i szerokości życzę!