[TDI PD] Logi przepływki i turbo - analiza

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

cegulla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob cze 18, 2016 22:54
Lokalizacja: Żuromin

[TDI PD] Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: cegulla » sob paź 13, 2018 15:27

Witajcie, ostatnio czyściłem dolot i regenerowałem turbo, kupiłem laptopa i bawię się vagiem, na moje oko to moja przepływka jest do wymiany, auto niby przyśpiesza normalnie i nie odcina, ale max 160 czasem 170 km/h i koniec.

Logi robiłem od około 1500 obrotów na 3 biegu i but do końca

Te logi robiłem naraz podczas jednego podejścia
Grupa: 003
Obrazek

Grupa: 010
Obrazek

Grupa: 011
Obrazek


A drugim podejściem zlogowałem
003
Obrazek
+
008
Obrazek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: wesol » sob paź 13, 2018 15:48

Przeplywka jest okej. Nie wciskasz pedału gazu do dechy bądź ten pedał jest do wymiany. Turbo też nie idzie jak po sznurku. Albo problem z n75 albo gruszka lub sama geo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

cegulla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob cze 18, 2016 22:54
Lokalizacja: Żuromin

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: cegulla » sob paź 13, 2018 18:19

No własnie pedał mam wciśnięty do końca



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: wesol » sob paź 13, 2018 19:16

To urosnij albo siedzenie sobie podciągnie bliżej lub dywanik wyciągnij.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

cegulla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob cze 18, 2016 22:54
Lokalizacja: Żuromin

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: cegulla » ndz paź 14, 2018 15:27

Faktycznie, kolega mi jechał myślał, że to już opór, dzisiaj zrobiłem próbę drugą osobiście

003
Obrazek


010
Obrazek


011
Obrazek


Turbine jak mówiłem regenerowałem więc gruszka nowa, zmienna geometria czyszczona, widać facet po prostu źle ją zregenerował. Dolot wyczyszczony, jeszcze się zajmę n75. Nie podoba mi się, że od 3k obrotów jakoś ta przepływka mniej podaje a turbina jakoś mocno zaniża



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: wesol » ndz paź 14, 2018 16:20

Regeneracja turbiny nie ma nic do tego. Czemu ludzie to mylą to ja nie wiem. Geometria ma chodzić płynnie luzniutko że prawie podmuch wiatru ma ta łapkę przestawiać. Skoro grucha nowa a oczko na tej łapce też nie ma luzu to zostaje albo mimo wszystko dziabniety n75 albo jednak ta geo gdzieś się blokuje bardzo ale to bardzo minimalnie.
To ile wskazuje przeplywka na nic tu nie wpływa. To i tak efekt tego że turbo dość długo podaje nieco za mało. Jednak i tak nie obcina maf dawki paliwa.
Turbo jest złe sterowane i tyle.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

cegulla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob cze 18, 2016 22:54
Lokalizacja: Żuromin

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: cegulla » pt paź 19, 2018 19:42

Przez tydzień nie miałem dostępu do auta, lecz dzisiaj ruszyłem konkretnie, zlogowałem kolegi 1.9tdi BKC po czym pożyczyłem od kolegi przepływomierz i zlogowałem moje auto.

Jeszcze przed tym zmieniłem u mnie kąt synchronizacji wtrysku, jak kupiłem samochód było -7 potem zmieniłem na +2 teraz ustawiłem na okolice -2 czy -3, nie wiem czemu synchronizacja u mnie waha się i nigdy nie stoi sztywno, dzieje się tak odkąd mam samochód czyli ponad rok czasu. Podejrzewam, że to wina słabego napinacza.

A oto nowe logi z lepszą przepływką oraz zmienionym kątem synchronizacji:

003
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek

Myślę, że jest znacząca różnica podłóg tego co było tydzień temu.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: wesol » pt paź 19, 2018 19:57

Nadal nie czytasz ze zrozumirniem. Nic nie da nawet to że przeplywka będzie pokazywać i 1100 cały czas. Nie po to jest bo gdyby miało tak być to weź sobie zmodtkuj kable od przeplywki przez diodę i będziesz tyle miał cały czas. W grupie 008 co ja logowales wcześniej widać w ostatniej kolumnie że IQ VIA maf czyli dawka paliwa po przepływie nie obcina ci podlania. Ty tego zrozumieć nie możesz. Za to widać że turbo faluje ale i tak stoisz okoniem bo przecie turbo po regeneracji jest to już musi być dobre. Rób jak tam sobie uważasz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

cegulla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob cze 18, 2016 22:54
Lokalizacja: Żuromin

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: cegulla » ndz paź 21, 2018 13:11

No dobra dobra czaje, każdy mi po prostu tłukł do głowy, że te wartości mają być jak najbardziej zbliżone do tych co pokazuje komp, i że im bliżej tym lepiej, więc stąd me uparcie. W takim razie podmienię w tygodniu n75 i zobaczę co to da, jeśli nic to turbo na gwarancję ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: wesol » ndz paź 21, 2018 19:22

Wszystko co wymieniałem może być przyczyną. Żeby wyeliminować inne rzeczy to się robi takie triki jak dioda zamiast przeplywki czy podłączenie gruszki z pominięciem n75


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

cegulla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob cze 18, 2016 22:54
Lokalizacja: Żuromin

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: cegulla » wt paź 30, 2018 18:49

Znowu wracam do tematu, bo pojawiła się chwila czasu. Chciałem założyć n75 od auta mojego dziadka z silnikiem ahf, ale się okazało że moje wężyki są zbyt krótkie. Założyłem więc mój zawór do samochodu dziadka bo tamten samochód ma dłuższe węże i wszystko było bez problemu.

A oto logi w samochodzie dziadka z moim n75 (tak wiem ciutke mi sie noga omsknęła w pewnym momencie na gazie, ale to baaaardzo minimalnie)
Obrazek Obrazek Obrazek





A oto logi z samochodu dziadka z jego n75
Obrazek Obrazek Obrazek


Chyba jest różnica ? Też dodatkowo widzę, że auto mi o wiele więcej pali.



cegulla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob cze 18, 2016 22:54
Lokalizacja: Żuromin

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: cegulla » śr paź 31, 2018 19:02

Kolega miał nowy n75 pireburga pod ręką to go założyłem i tak patrzę, że ten efekt nadal taki sobie, chociaż parametr d-cycle map wydaje się płynniejszy niż na starym n75. Jeszcze w piątek wyczyszczę czujnik ciśnienia doładowania

Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: wesol » śr paź 31, 2018 22:26

Weź w końcu wyciągnij to turbo i wyczyść i przeszlifuj te łopatki by chodziła ta geo jak należy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

cegulla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob cze 18, 2016 22:54
Lokalizacja: Żuromin

[TDI PD] Re: Logi przepływki i turbo - analiza

Post autor: cegulla » czw lis 01, 2018 11:12

Ok, a to może mieć wpływ na spalanie ? Odkąd mam te turbo mam wrażenie że auto połyka więcej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości