[mk4] Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
Witam,
Proszę o analizę logów.
Mam Golfa 4 TDI na PD (kod silnika AJM) z 2001. Auto jest słabe. Miało problemy z paleniem i przyspieszeniem. Aktualnie są wymienione pompowtryski i zalany środek do ich czyszczenia (kupiłem używki). Jak samochód miał ponad 1/2 baku paliwa auto jeszcze jakoś jeździło ale po kilku minutach znów było szarpanie i brak normalnego przyspieszenia. Aktulanie auto pali normalnie (czasami się zawiesi) ale nie przyspiesza już zywczajnie i trzeba nim długo jechać żeby przyspieszyć (jakby turba nie było albo coś z mieszanką, podciśnieniami...sam nie wiem). Ja widzę, że coś z wtryskami jednak nie jest tak...jakieś opóźnienia są i to mimo tego, że korekty i dawki wydają się być w granicach.
Proszę o pomoc.
Poniżej logi:
1. stat
001
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... wpEAAAA%3D
004
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... 7DusKPAAAA
013
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... AAAA%3D%3D
018
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... AAAA%3D%3D
023
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... AAAA%3D%3D
2. bs
000
http://log.malonetuning.com/chart/23653 ... lXsAAAA%3D
003
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... OmJ8KPAAAA
3. dyn
001-004
http://log.malonetuning.com/chart/23653 ... TCgsKzAAAA
003+011
http://vaglogger.apphb.com/log/5b69aa5d ... f1748433d6
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... AAAA%3D%3D
010-011
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... AAAA%3D%3D
Proszę o analizę logów.
Mam Golfa 4 TDI na PD (kod silnika AJM) z 2001. Auto jest słabe. Miało problemy z paleniem i przyspieszeniem. Aktualnie są wymienione pompowtryski i zalany środek do ich czyszczenia (kupiłem używki). Jak samochód miał ponad 1/2 baku paliwa auto jeszcze jakoś jeździło ale po kilku minutach znów było szarpanie i brak normalnego przyspieszenia. Aktulanie auto pali normalnie (czasami się zawiesi) ale nie przyspiesza już zywczajnie i trzeba nim długo jechać żeby przyspieszyć (jakby turba nie było albo coś z mieszanką, podciśnieniami...sam nie wiem). Ja widzę, że coś z wtryskami jednak nie jest tak...jakieś opóźnienia są i to mimo tego, że korekty i dawki wydają się być w granicach.
Proszę o pomoc.
Poniżej logi:
1. stat
001
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... wpEAAAA%3D
004
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... 7DusKPAAAA
013
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... AAAA%3D%3D
018
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... AAAA%3D%3D
023
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... AAAA%3D%3D
2. bs
000
http://log.malonetuning.com/chart/23653 ... lXsAAAA%3D
003
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... OmJ8KPAAAA
3. dyn
001-004
http://log.malonetuning.com/chart/23653 ... TCgsKzAAAA
003+011
http://vaglogger.apphb.com/log/5b69aa5d ... f1748433d6
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... AAAA%3D%3D
010-011
http://log.malonetuning.com/chart/23652 ... AAAA%3D%3D
Ostatnio zmieniony wt sie 07, 2018 21:59 przez grelo1, łącznie zmieniany 1 raz.
jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
[mk4] Re: Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
Nie no pompki na medal wyrwales. Ale wietrze że już oringi się zdupcyly bo tak bywa dość często że tydzień dwa i już po nich. Poza tym turbo to pewnie do czyszczenia bo kiepsko że stabilnością. Mógłbyś te logi robić na wyższym biegu i troszkę wyżej kręcić jeszcze. Tak do 3800 obr.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[mk4] Re: Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
- nabijasz się czy jak, bo czuję sarkazm Czyli same pompki nie-/powinny być winne?
- oringi pod pompki rozumiem mają być nowe z ASO? Czy jesteś w stanie na ten moment powiedzieć czy to może być ich wina, czy wg wskazań coś jeszcze wskazuje na niedomagania??
Co do turba zastanawiam się czy rozbierać..kolejny dzień w d*pę
Dodatkowe logi zrobiłbym ale auto ciężko wkręcić wyżej...nie ma mocy jakoś i drogi mi zawsze brakuje ale spróbuję jutro, zobaczymy co wypadnie.
jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
[mk4] Re: Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
Po ligach to korekcję szaleją. Ale raz tak raz siak więc wietrze że oringi znowu podtarte. Origi zawsze się daje ori ale gniazda nie mogą być podrapane, szorstkie. Tak to nowe oringi zniszczysz w dwa dni.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[mk4] Re: Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
EGR widze ze jest zaślepiony. Turbo wolno wstaje, poza tym w pewnym momencie lekko przeładowuje. Przy około 2400 obr gdy Maf nie obcina dawki paliwa i ciśnienie doładowania jest ok te wartości spadają- przyczyna zaniżonego przepływu może być za niskie ciśnienie doładowania. Sprawdź na vagu czy sterownik nie ma problemu z wysterowywaniem sztangi turbiny. Do tego celu jest tryb odpowiedni w vag.comie, kory na przemian wysterowuje maksymalnie gruche raz w jedną raz w drugą na biegu jałowym. Sprawdź wtedy czy sztanga płynnie się porusza. Stawiałbym właśnie na problemy z wysterowaniem sztangi turbiny. Może kierownica jest już mocno zabrudzona albo grucha padnięta.
[mk4] Re: Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
Dobra, przepraszam Was za późną odpowiedź ale okoliczności nie pozwoliły wrócić do Was wcześniej.
Oto logi, przy czym dynamiczne w grupach robione na 3cim biegu ale pojedyncze już na 4tym. Dociągnięcie auta do 4000 rpm było zwyczajnie niemożliwe mimo tego, iż auto nie wykazało żadnych błędów. Po całej procedurze zgasiłem auto, poszedłem kupić wodę i potem odpaliłem i odjechałem. Wyraźnie zachowywał się lepiej (żwawszy) i ciągnął lepiej, tak pod 4000 rpm, tym samym totalnie nie wiem o czym myśleć. Moim zdaniem pokazuje to, że problem jest nieregularny, że jest możliwe pewnie przycinanie gruchy ale jeśli o same wtryskiwacze i ich perfromance proszę Was o opinię:
Stat
001
http://log.malonetuning.com/chart/23710 ... vDo8KRAAAA
004
http://log.malonetuning.com/chart/23710 ... wo8AAAA%3D
013
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... OrRl9DAAAA
018
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... OrRl9DAAAA
023
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... OrRl9DAAAA
BS
000
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... lXsAAAA%3D
003
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... AAAA%3D%3D
004
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... AAAA%3D%3D
011
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... AAAA%3D%3D
Dyn
001-004
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... TCgsKzAAAA
003-011
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... AAAA%3D%3D
010-011
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... wpMAAAA%3D
003-008-011
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... AAAA%3D%3D
001
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... vDo8KRAAAA
003
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... OmJ8KPAAAA
004
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... RIM8KRAAAA
008
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... wpMAAAA%3D
010
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... AAAA%3D%3D
011
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... OmJ8KPAAAA
Za wszelkie rady będę wdzięczny.
Liczę na ocenę stanu wtrysków, ew. problemów z turbodoładowaniem i wysterowania boostu, przepływomierza oraz podania paliwa (zakłądając, że wtryski są OK - czyt. syf w baku, nie wiem...).
Dzięki z góry!
Oto logi, przy czym dynamiczne w grupach robione na 3cim biegu ale pojedyncze już na 4tym. Dociągnięcie auta do 4000 rpm było zwyczajnie niemożliwe mimo tego, iż auto nie wykazało żadnych błędów. Po całej procedurze zgasiłem auto, poszedłem kupić wodę i potem odpaliłem i odjechałem. Wyraźnie zachowywał się lepiej (żwawszy) i ciągnął lepiej, tak pod 4000 rpm, tym samym totalnie nie wiem o czym myśleć. Moim zdaniem pokazuje to, że problem jest nieregularny, że jest możliwe pewnie przycinanie gruchy ale jeśli o same wtryskiwacze i ich perfromance proszę Was o opinię:
Stat
001
http://log.malonetuning.com/chart/23710 ... vDo8KRAAAA
004
http://log.malonetuning.com/chart/23710 ... wo8AAAA%3D
013
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... OrRl9DAAAA
018
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... OrRl9DAAAA
023
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... OrRl9DAAAA
BS
000
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... lXsAAAA%3D
003
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... AAAA%3D%3D
004
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... AAAA%3D%3D
011
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... AAAA%3D%3D
Dyn
001-004
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... TCgsKzAAAA
003-011
http://log.malonetuning.com/chart/23711 ... AAAA%3D%3D
010-011
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... wpMAAAA%3D
003-008-011
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... AAAA%3D%3D
001
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... vDo8KRAAAA
003
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... OmJ8KPAAAA
004
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... RIM8KRAAAA
008
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... wpMAAAA%3D
010
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... AAAA%3D%3D
011
http://log.malonetuning.com/chart/23712 ... OmJ8KPAAAA
Za wszelkie rady będę wdzięczny.
Liczę na ocenę stanu wtrysków, ew. problemów z turbodoładowaniem i wysterowania boostu, przepływomierza oraz podania paliwa (zakłądając, że wtryski są OK - czyt. syf w baku, nie wiem...).
Dzięki z góry!
jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
[mk4] Re: Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
Źle spojrzałem, egr niezaślepiony, bo przepływomierz reaguje na zmianę wysterowania zaworu EGR. Log dynamiczny 003-011 wyraźnie pokazuje ze w momencie osiągnięcia założonego ciśnienia doładowania turbo przeładowuje, a następnie ciśnienie wyraźnie spada, co pociąga za sobą spadek przepływu powietrza przez przepływomierz i ogranicznik po MAF-ie obcina dawkę paliwa co skutkuje słabą mocą. Przy około 3 tyś obr ciśnienie jest osiągane(a nawet przeładowane), natomiast przepływ powietrza jest za niski (Tutaj należy sprawdzić przepływomierz, ale przed tym upewnić się, że dolot jest cały szczelny). Wyraźnie widać, że ciężko sterownikowi utrzymać ciśnienie doładowania na ustalonym poziomie. Winą mogą być: Grucha, nieszczelność w dolocie lub zapieczona kierownica łopatek turbiny. Ciśnienie doładowania po wstaniu turbo powinno być utrzymywane na poziomie 2091 mbar w przypadku AJM-a z drobnymi odchyłkami powiedzmy 50mbar. Co do pompowtrysków- dwa są w naprawdę dobrym stanie patrząc po logach statystycznych, dwa w trochę gorszym, ale nie przejmowałbym się tym. Niektóre auta maja bardziej rozstrzelone te logi a śmigają dobrze. Po pierwsze upewnij sie na 100 % że masz szczelny dolot ( wszystkie węże gumowe, złączki i przejrzyj intercooler tyle na ile możesz, bo są przypadki nieszczelności na intercoolerze). Jeśli dolot szczelny, sprawdź jak pracuje grucha od turbo , nawet organoleptycznie sprawdź czy płynnie można nią poruszać. Wg mnie coś nie tak też jest z przepływomierzem, może po prostu jest zużyty i zaniża pomiar, ale to nie on sprawia ze turbo nie trzyma ciśnienia. Najważniejszą rzeczą jest uzyskanie stałego ciśnienia doładowania, potem sprawdź logi przepływomierza. Jeśli grucha ok no to chyba wskazuje na zapieczoną kierownice.
[mk4] Re: Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
Przyczyna możne być tez czysto mechaniczna- czy vacuum pompa nie cieknie ? Jeśli masz możliwość fajnie by było sprawdzić jakie ciśnienie pompa uzyskuje, bo możne brakuje mu paliwa.
[mk4] Re: Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
Dzięki Kuba! Póki co sprawdzę dolot itd. Co do pompy vacum - była nieszczelna ale polepiłem temat. Może się okazać, że będę musiał poszukać pompy z końcówką na gwint a nie jak mam teraz na króciec. Miałem ten problem kiedyś w Passacie AVF.
A jak ma się kiepskie palenie teraz? Ilekroć nie jeżdżę autem i wsiadam po kilkiu dniach do niego, to odpala jakoś kiepsko i trzeba kręcić. Potem jak już zaskoczy to w miarę normalnie. Czy to oraz problemy z przyspieszeniem mogę wskazywać na problemy z podaniem paliwa i reguacją doładowania/podciśnienia = czyt. na pompę vacum?
jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
[mk4] Re: Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
Co do vacuum- jeśli nie podaje odpowiedniego ciśnienia na wyższych obrotach będzie za mało paliwa i będzie słabnąć, po logach wtedy nie wyjdzie, bo wtryskiwacze będą się normalnie otwierać, jeśli żadne ograniczniki nie obetną dawki. Jeśli pompa jest nieszczelna to paliwo będzie się cofać i po postoju trzeba będzie zakręcić chwile aby zassał paliwa. Spróbuj na początek założyć przezroczyste przewody paliwowe przed i za pompą na powrocie. Może coś wyjdzie. Jeśli chodzi o luźny króciec można go skleić, założyć elastyczny przewód i powinno być ok, wiele osób tak robi i nie narzekają. Ten króciec wyrabia się właśnie od drgań i przemieszczeń dość sztywnego przewodu podciśnienia co idzie na serwo i dalej na zawory sterujące. Bardziej miękki zmniejsza ryzyko ponownego obluzowania króćca. Czy po kilku wciśnięciach pedału hamulca czujesz ze robi się twardy i chwile mu zajmuje zanim znów jest normalny ? Jeśli tak to króciec jest nieszczelny i to może powodować problemy również ze sterowaniem zaworami podciśnieniowymi. Ale wtedy można to załatwić uszczelniając króciec właśnie. Ale sprawdź jeszcze organoleptycznie czy ma wyraźne luzy sam króciec.
Co do odpalania jeszcze- czy zauważasz pogarszanie odpalania po postoju wraz ze spadkiem temperatury ?
Co do odpalania jeszcze- czy zauważasz pogarszanie odpalania po postoju wraz ze spadkiem temperatury ?
[mk4] Re: Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
Zrobię jak mówisz, chociaż już miałem w planie zamienić LUKa na BOSCHa z króćcem na gwint. Ominę jakiekolwiek nieszczelności. Część używana jakieś 120-150zł + nowa uszczlka 35zł + robota sam = pewność, że mam już szczelną pompę, co nie cieknie i wielce prawdopodobnie buduje właściwie pod-/ciśnienie. Tego, czy tłoczki (czyt. sprężynki i kulki) nie są już zużyte zapewne nie dojdę ale wymieniając mam gwarancję, że wykluczam 50% to zjawisko. Dam znać co wyszło, bo nie wierzę, że wszystko hulało i palił na tyk, a teraz osłabł w jeździe po chwilowym zagrzaniu, potem zgasł raz i ogólnie nie przyspiesza jak należy i to też jest słabo jak na przyspieszanie, bo na domiar złego szarpie jak zły Zdam raport.
jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
[mk4] Re: Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
Tam w pompie nie ma żadnych kulek. Ale to nie istotne. Ty powinieneś zacząć od sprawdzenia ciśnienia jakie produkuje tandem. To przecie trwa ze 10 minut. Na jałowych i po przegazowaniu.
Ten króciec na vaq to już daj spokój to nie jest aż takie mega ważne puki nie lata jak wściekły. Zresztą weź go docisnij palcem i młoteczkiem doklep wkoło i masz jak nowe. Zresztą późniejsze pompy luk też miały wkręcany więc nie tylko Bosch wchodzi w grę.
Ten króciec na vaq to już daj spokój to nie jest aż takie mega ważne puki nie lata jak wściekły. Zresztą weź go docisnij palcem i młoteczkiem doklep wkoło i masz jak nowe. Zresztą późniejsze pompy luk też miały wkręcany więc nie tylko Bosch wchodzi w grę.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[mk4] Re: Słaby Golf 4 1.9 TDI AJM - analiza logów
Jak szarpie podczas jazdy to wskazuje na to, że brakuje paliwa. Pompa do sprawdzenia, najlepiej podpiąć manometr do pompy tak jak pisze wesol, na obr biegu jałowego powinno być 3,5 bara przy 4k rpm około 7 bar o ile dobrze pamiętam. To najszybciej pomoże Ci zdiagnozować pompę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości