[mk3] Logi - dużo pali i szarpie (skomplikowany temat)
: śr lip 04, 2018 02:10
Witam bardzo serdecznie,
jestem zielony w sprawach technicznych ale postaram się opisać co boli mój samochód, otóż posiadam Golfa 3 GTI 2.0 115KM + gaz, od jakiegoś roku zmagam się z problemem nie równej pracy silnika, ale tylko na benzynie gdyż na gazie chodzi równo i bezproblemowo.
Silnik pali od strzału bez żadnego problemu, lecz ustawiony na benzynę strasznie szarpie na zimnym i ciepłym silniku oraz obroty wahają się między 900-1000, nie kopci ale strasznie śmierdzi benzyną jakby się nie dopalała.
Zjeździłem paru mechaników i każdy powiedział " Panie daj sobie spokój i dojeździj go na gazie " dlatego szukam pomocy tutaj.
Nie równa praca silnika zaczęła się zaraz po tym jak wymieniłem w nim : świece, kable zapłonowe, kopułkę rozdzielacza zapłonu i czujnik halla. Wszystko zostało ustawione przez znajomego mechanika.
Do tego została uszczelniona odma, wymienione wszystkie filtry (powietrza, kabinowy, paliwowy) oraz wyczyszczona przepustnica.
Cały problem polega na tym że oprócz szarpania na biegu jałowym po dodaniu gazu podczas jazdy również szarpie z tym że co jakiś czas występuje efekt "turbo dziury" czyli całkowity brak mocy ( samochód nie posiada turbo ),
efekt "turbo dziury" utrzymuje się do momentu w którym nie wciśniemy gazu do samego końca wtedy następuje zryw i samochód ciągle zmulony zaczyna się powoli zbierać, ogólnie rzecz biorąc przy wciśniętym gazie do końca przez cały czas jako tako da się jechać ale i tak występuje szarpanie, lecz gdy nie dociśniemy gazu do końca to albo tracimy całą moc i nie pojedziemy albo będzie go nie miłosiernie dusić i szarpać.
W momencie przełączenia na gaz cały problem znika, samochód jedzie płynnie, płynnie przyspiesza, nie ma problemów z obrotami i z wchodzeniem na obroty.
Silnik nie jest w trybie awaryjnym, na benzynie i gazie kręci się do 7k obrotów.
Zakupiłem interfejs diagnostyczny i po skanowaniu błędów programem VAG 409-1 otrzymujemy:
Address 01: Engine
8 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: Before CAT
30-00 - Open or Short to B+
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
29-00 - Short to Ground
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
29-00 - Short to Ground
01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
29-00 - Short to Ground
01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
29-00 - Short to Ground
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
19-10 - Lower Limit - Intermittent
Readiness: N/A
Address 08: Auto HVAC
2 Faults Found:
00796 - Fan for Interior Temp Sensor (V42)
35-00 - -
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
35-10 - - - Intermittent
Usunąłem wszystkie błędy lecz po ponownym skanowaniu wyszły dokładnie te same. Tak jak pisałem czujnik halla był wymieniany w zeszłym roku i moim zdaniem odpada bo samochód nie chodził by na gazie.
Sonda Lambda ma odpięte grzanie od 2007 roku (wtedy założona była instalacja gazowa) i do zeszłego roku nie było z nią problemu.
Sprawdzałem również masę na wtryskach i nic nigdzie nie zwiera ( na kostkach przy wtryskach ).
Bardzo proszę o pomoc .
jestem zielony w sprawach technicznych ale postaram się opisać co boli mój samochód, otóż posiadam Golfa 3 GTI 2.0 115KM + gaz, od jakiegoś roku zmagam się z problemem nie równej pracy silnika, ale tylko na benzynie gdyż na gazie chodzi równo i bezproblemowo.
Silnik pali od strzału bez żadnego problemu, lecz ustawiony na benzynę strasznie szarpie na zimnym i ciepłym silniku oraz obroty wahają się między 900-1000, nie kopci ale strasznie śmierdzi benzyną jakby się nie dopalała.
Zjeździłem paru mechaników i każdy powiedział " Panie daj sobie spokój i dojeździj go na gazie " dlatego szukam pomocy tutaj.
Nie równa praca silnika zaczęła się zaraz po tym jak wymieniłem w nim : świece, kable zapłonowe, kopułkę rozdzielacza zapłonu i czujnik halla. Wszystko zostało ustawione przez znajomego mechanika.
Do tego została uszczelniona odma, wymienione wszystkie filtry (powietrza, kabinowy, paliwowy) oraz wyczyszczona przepustnica.
Cały problem polega na tym że oprócz szarpania na biegu jałowym po dodaniu gazu podczas jazdy również szarpie z tym że co jakiś czas występuje efekt "turbo dziury" czyli całkowity brak mocy ( samochód nie posiada turbo ),
efekt "turbo dziury" utrzymuje się do momentu w którym nie wciśniemy gazu do samego końca wtedy następuje zryw i samochód ciągle zmulony zaczyna się powoli zbierać, ogólnie rzecz biorąc przy wciśniętym gazie do końca przez cały czas jako tako da się jechać ale i tak występuje szarpanie, lecz gdy nie dociśniemy gazu do końca to albo tracimy całą moc i nie pojedziemy albo będzie go nie miłosiernie dusić i szarpać.
W momencie przełączenia na gaz cały problem znika, samochód jedzie płynnie, płynnie przyspiesza, nie ma problemów z obrotami i z wchodzeniem na obroty.
Silnik nie jest w trybie awaryjnym, na benzynie i gazie kręci się do 7k obrotów.
Zakupiłem interfejs diagnostyczny i po skanowaniu błędów programem VAG 409-1 otrzymujemy:
Address 01: Engine
8 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: Before CAT
30-00 - Open or Short to B+
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
29-00 - Short to Ground
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
29-00 - Short to Ground
01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
29-00 - Short to Ground
01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
29-00 - Short to Ground
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
19-10 - Lower Limit - Intermittent
Readiness: N/A
Address 08: Auto HVAC
2 Faults Found:
00796 - Fan for Interior Temp Sensor (V42)
35-00 - -
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
35-10 - - - Intermittent
Usunąłem wszystkie błędy lecz po ponownym skanowaniu wyszły dokładnie te same. Tak jak pisałem czujnik halla był wymieniany w zeszłym roku i moim zdaniem odpada bo samochód nie chodził by na gazie.
Sonda Lambda ma odpięte grzanie od 2007 roku (wtedy założona była instalacja gazowa) i do zeszłego roku nie było z nią problemu.
Sprawdzałem również masę na wtryskach i nic nigdzie nie zwiera ( na kostkach przy wtryskach ).
Bardzo proszę o pomoc .