Strona 1 z 1

ARL brak mocy, turbo się wyłącza, niedoładowanie

: wt lut 13, 2018 21:05
autor: lomaj
Witam, posiadam Seata 1.9 tdi ARL, ale na "moim" forum nikt nie rwał się do pomocy wiec próbuję u Was :bajer:
Od niedawna mam problem ze swoim ARL-em. Któregoś dnia nagle podczas jazdy stracił moc, pomogło dopiero ponowne uruchomienie silnika. Czasami jest dobrze i czuć że auto jedzie normalnie, jednak turbo potrafi się wyłączyć w trakcie jazdy, np przy zmianie biegu, przy hamowaniu itp. Sprawdziłem n75, zamieniłem go z n18, sprawdziłem i od nowa poprowadziłem instalacje podcisnienia, sprawdziłem wakuometrem czy nie ma nieszczelnosci. Założyłem też inny przeplywomierz, bo myślałem że on tnie dawke, jednak dalej to samo.
Po podłączeniu vcds-a pojawił się błąd ;
17964 - Charge pressure control negative deviation
P1556 - 35 - 10 - -- intermittent
po skasowaniu pojawiał się sporadycznie podczas dluższy czas jechałem z "wylaczonym" turbo.
Sprawdziłem więc czy grupe 011 w BS, sztanga chodzi luźno w całym zakresie, słychać jak turbo ładnie się rozpędza. Sprawdziłem dolot, brak nieszczelnosci.
Następnie po kilka razy logi z grup 003, 010 i 011 i moje podejrzenie pada na mapsensor, pokazuje jakieś dziwne wartości, jednak nie jestem tego pewien i tu moja prośba żeby przyjrzał się temu ktoś bardziej kompetentny ode mnie
Grupa 010 statyczny http://vaglogi.pl/log-010_D7yn54q.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003 i 011 Dynamiczny http://vaglogi.pl/log-003_011_fV1tSgz.html" onclick="window.open(this.href);return false; (auto miało notlauf)
Grupa 003 i 011 Dynamiczny http://vaglogi.pl/log-003_011_anAy8eu.html" onclick="window.open(this.href);return false; (auto jechało "normalnie")
Grupa 003 i 011 Statyczny http://vaglogi.pl/log-003_011_d40uy0.html" onclick="window.open(this.href);return false; (mapsensor wariuje? )
Grupa 011 Statyczny http://vaglogi.pl/log-011_8PEO7X.html" onclick="window.open(this.href);return false; (mapsensor? )

Dodam jeszcze że auto ma zrobiony delikatny program na 180 koni, wycięty kat, usuniety egr i klape gaszaca (programowo tez) i do tej pory przez okolo 2 lata nie bylo z nim zadnego problemu. Filtry i oleje wymienione na jesieni.

ARL brak mocy, turbo się wyłącza, niedoładowanie

: wt lut 13, 2018 21:59
autor: wesol
Wygląda mi na problem z map sensorem. Podmien go i wtedy loga. Możliwe że geo się klinuje bo doładowanie też jest pod prawie max tego map sensora.

Re: ARL brak mocy, turbo się wyłącza, niedoładowanie

: sob lut 17, 2018 10:35
autor: lomaj
Map sensora akurat nie mam skąd podmienić, ale go wyczyściłem bo miałem wrażenie że dostał chyba oleju z turbiny i na razie wydaje się być ok.
Geometria się na pewno nie tnie, sztanga chodzi lekko i płynnie.
To przeładowanie o którym mowisz to właśnie wydaje mi się być zafałszowanym pomiarem tego map sensora. Jak będę miał okazję to znów zrobię logi bo na razie to mi bateria zmarła w laptopie i ewentualnie tylko statyczne :)

ARL brak mocy, turbo się wyłącza, niedoładowanie

: sob lut 17, 2018 15:53
autor: wesol
Kup na allegro używkę bo chodzą po 15-20 zł. Czyszczeniem go nie naprawisz.

ARL brak mocy, turbo się wyłącza, niedoładowanie

: wt lut 20, 2018 21:34
autor: lomaj
Mam już nowy stary map sensor (używka). Tym razem pokazuje normalne wartości w grupie 10 na postoju, zmieniają się one po wciśnięciu i puszczaniu gazu, także można śmiało stwierdzić że map działa jak należy.
Jednak w trakcie robienia logu auto złapało notlauf
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_J77U4On.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a turbo zaczeło gwizdać jakby miało się zaraz rozpaść, podejrzewam że to teraz problem z samym turbo.
Mógłby mi ktoś to potwierdzić i przy okazji spojrzeć czy reszta jest ok, tj przepływomierz i n75?

ARL brak mocy, turbo się wyłącza, niedoładowanie

: wt lut 20, 2018 23:14
autor: wesol
Przeladowuje. Zapewne turbo do wyciągnięcia i czyszczenia.

Re: ARL brak mocy, turbo się wyłącza, niedoładowanie

: wt lip 17, 2018 20:22
autor: lomaj
Witam, przepraszam że tak poźno odpowiadam. Turbo było wyciągnięte i zmienione na inne. Stare miało już dość, puściły w nim w międzyczasie uszczelnienia i auto zaczeło strasznie kopcić na niebiesko przy ruszaniu (w trakcie jazdy już nie lub było to dla mnie niewidoczne) np spod świateł itp. Geometria chodziła lekko i plynnie, nie była zatarta, jednak wirnik tak jakby momentami się klinował i ciężej chodził. Podejrzewam że uszkodzony map sensor zaniżał wskazania doładowania a turbo chcąc osiągnąć zadane teoretyczne doładowanie pompowało już faktycznie mocno za mocno i sie zaczeło zacierać. Taka moja teoria:)
Pozdrawiam!