Strona 1 z 1

Zapalający sie Check Engine Golf mk4 2.0 115 KM

: pn cze 26, 2017 15:25
autor: BizONBizOFF
Witam.
Mam mały problem z moim mk4.
Możliwe, że powielam temat, lecz obczytałem wiele postów na różnych forach i zdania są tak podzielone, opcji wydaje sie byc tak wiele, że teoretycznie najprościej byloby zmienić auto, tak wiec zależałoby mi na konkretach.
Chodzi dokladnie o zapalający sie srednio co 100 km CHECK ENGINE..
Po podpięciu pod VAG'a otrzymałem takie komunikaty :
16555 - Fuel Trim Bank 1 : System Too Lean
P0171 - 35-00 - -
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 : No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim Bank 1 (Mult) System too Lean
P1128 - 35 - 00 - -

Obrazek

Wiem, ze to chodzi o sonde oraz z tego co wyczytałem o mieszanke, chcialbym wiedzieć co moge z tym zrobić, czy jeżdżenie z tymi błedami przez dluższy czas może zaszkodzic silnikowi oraz czy błedy te są ze sobą powiązane.
Na tą chwilę nic z autem się nie dzieje, pali bez problemu, trzyma obroty zarówno na rozgrzanym jak i na zimnym silniku.

Zapalający sie Check Engine Golf mk4 2.0 115 KM

: pt cze 30, 2017 19:35
autor: Hubi14
zalewa go paliwem, bo padła sonda lambda albo okablowanie do niej, a nic się nie dzieje jako/tako, bo auto jest w trybie awaryjnym i przyjęło stałą wartość LAMBDA, w Vag'u w którejś grupie można podejrzeć czy sonda pracuje, grupy 030, 031, 033, 099 i co do pytania następnego, błędy 16555 i 17536 są następstwem błędu 16518

Zapalający sie Check Engine Golf mk4 2.0 115 KM

: pt cze 30, 2017 22:36
autor: BizONBizOFF
po wykasowaniu błędu nadal dziala w trybie awaryjnym?
i czy przy wymianie decydowac sie na lepszą marke typu Bosch czy tańsze zamienniki sprawdzą sie równie dobrze?

Zapalający sie Check Engine Golf mk4 2.0 115 KM

: pt cze 30, 2017 23:02
autor: BizONBizOFF
wyczytałem, że dobrym wyborem jest sonda NGK, tańsza od Boscha a naprawde dobra jakosciowo

Zapalający sie Check Engine Golf mk4 2.0 115 KM

: sob lip 01, 2017 13:19
autor: Hubi14
Bierz NGK, ale najpierw sprawdź sobie VAG'iem czy sonda w ogóle nie pracuje czy co, bo wydasz 400zł a nadal będzie to samo..

Zapalający sie Check Engine Golf mk4 2.0 115 KM

: czw lip 06, 2017 15:45
autor: BizONBizOFF
Sprawdziłem tak jak mowiłeś, była to grupa 33 z tym, że wyszedł nowy problem, bo czytajac fora jest dużo różnych wersji, jedni piszą, że powinna to być wartość miedzy 0,4V a 0,6V, na innym forum znalazłem, ze powinno być po prostu od 0V do 1V i wartość powinna się zmieniać raz lub dwa w ciągu sekundy, teoretycznie tak jest z tym, że jest to 0,040 i 0,035, czyli do drugiej opcji to pasuje, lecz z tą pierwsza nie bardzo, tak wiec jak powinno być?
Dodam tylko jeszcze, że obok znajdowała się jakaś wartość procentowa, nie mam pojęcia co oznacza, ale wynosi 25% jeżeli jest to cos istotnego

Zapalający sie Check Engine Golf mk4 2.0 115 KM

: sob lip 08, 2017 22:22
autor: marcin7x5
Jeżeli masz sondę szerokopasmową to napięcie powinno wskazywać 0,45v. Zmienna wartością jest za to prąd pompy jonowej. Te wartości procentowe powinny zmieniać się o min 2% i przynajmniej 20x minutę. Można podejrzeć wartości wyuczone sondy w grupie bodajże 036 i powinny one być w zakresie -10% do +10%