1.8T AUM - analiza błędów - MAF i DTC
: pt kwie 14, 2017 20:22
Witam.
Kilka dni zapaliły mi się dwie kontrolki na desce rozdzielczej (check engine oraz kontrolka od ESP)
Wyskoczyły mi dwa błędy:
w kontrolerze 01-ENGINE:
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0003
Software Coding: 11500
Work Shop Code: WSC 01271
Additional Info: WVWZZZ1JZ3W585437 VWZ7Z0C7459651
1 Fault Found:
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-00 - -
a w kontrolerze 03-ABS Breakes
Control Module Part Number: 1C0 907 379 M
Component and/or Version: ESP FRONT MK60 0102
Software Coding: 0019970
Work Shop Code: WSC 01271
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory
Zrobiłem logi 002, 003 i 118.
statycznie:
http://vaglog.pl/log-002_003_118_C4D1n1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i dynamicznie:
http://vaglog.pl/log-002_003_118_XjWu7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ad. Błąd 1:
W logach widać, że MAF pokazuje cały czas zbyt dużą masę powietrza.
Sprawdziłem wizualnie wszystkie kabelki, rurki, wężyki, chciałem pomierzyć napięcie i rezystancję na wpiętej wtyczce MAF'a, ale jest ona oblana plastikiem i nie ma gdzie się podpiąć.
Mógłbym zmierzyć rezystancję w gnieździe, na samym odpiętym przepływomierzu, ale jakie tam powinny być wartości ?
Czy pierwszy błąd oznacza, że MAF jest do wymiany ? Da się go jakoś sprawdzić, bo trochę kosztuje?
Ad. Błąd 2:
ABS działa, a ESP przestał działać.
Już doczytałem, że Engin Control Module (ECM), to to samo, co ECU - czyli że coś jest nie tak z głównym komputerem?
Chyba raczej nie, bo pomimo tych dwóch błędów golfik odpala bez problemu, jedzie dobrze, czasem tylko na niższych obrotach lub przy przyspieszaniu delikatnie poszarpie, no i nie wiem co ze spalaniem.
DTC (diagnostic trouble codes) - to diagnostyka kodów błędów - więc gdzie i co należałoby tu sprawdzić? Gdzie jest sterownik ESP?
Może to ma znaczenie, ale tydzień temu wymieniali mi w warsztacie sworznie wahaczy, wiadomo, trzeba tłuc młotkiem, więc może jakiś czujnik ucierpiał?
A może te dwa błędy są jakoś ze sobą powiązane, bo w innych postach coś takiego wyczytałem?
I w sumie wyskoczyły oba na raz?
Z góry dziękuję za pomoc.
Kilka dni zapaliły mi się dwie kontrolki na desce rozdzielczej (check engine oraz kontrolka od ESP)
Wyskoczyły mi dwa błędy:
w kontrolerze 01-ENGINE:
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0003
Software Coding: 11500
Work Shop Code: WSC 01271
Additional Info: WVWZZZ1JZ3W585437 VWZ7Z0C7459651
1 Fault Found:
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-00 - -
a w kontrolerze 03-ABS Breakes
Control Module Part Number: 1C0 907 379 M
Component and/or Version: ESP FRONT MK60 0102
Software Coding: 0019970
Work Shop Code: WSC 01271
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory
Zrobiłem logi 002, 003 i 118.
statycznie:
http://vaglog.pl/log-002_003_118_C4D1n1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i dynamicznie:
http://vaglog.pl/log-002_003_118_XjWu7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ad. Błąd 1:
W logach widać, że MAF pokazuje cały czas zbyt dużą masę powietrza.
Sprawdziłem wizualnie wszystkie kabelki, rurki, wężyki, chciałem pomierzyć napięcie i rezystancję na wpiętej wtyczce MAF'a, ale jest ona oblana plastikiem i nie ma gdzie się podpiąć.
Mógłbym zmierzyć rezystancję w gnieździe, na samym odpiętym przepływomierzu, ale jakie tam powinny być wartości ?
Czy pierwszy błąd oznacza, że MAF jest do wymiany ? Da się go jakoś sprawdzić, bo trochę kosztuje?
Ad. Błąd 2:
ABS działa, a ESP przestał działać.
Już doczytałem, że Engin Control Module (ECM), to to samo, co ECU - czyli że coś jest nie tak z głównym komputerem?
Chyba raczej nie, bo pomimo tych dwóch błędów golfik odpala bez problemu, jedzie dobrze, czasem tylko na niższych obrotach lub przy przyspieszaniu delikatnie poszarpie, no i nie wiem co ze spalaniem.
DTC (diagnostic trouble codes) - to diagnostyka kodów błędów - więc gdzie i co należałoby tu sprawdzić? Gdzie jest sterownik ESP?
Może to ma znaczenie, ale tydzień temu wymieniali mi w warsztacie sworznie wahaczy, wiadomo, trzeba tłuc młotkiem, więc może jakiś czujnik ucierpiał?
A może te dwa błędy są jakoś ze sobą powiązane, bo w innych postach coś takiego wyczytałem?
I w sumie wyskoczyły oba na raz?
Z góry dziękuję za pomoc.