Strona 1 z 1

Problemy z turbiną a4 b5 1.9tdi 115KM AJM

: pn mar 20, 2017 18:58
autor: lukipwl3
Witam. Proszę o analizę moich logów. W moich odczuciach auto osłabło, nie ma takiego zrywu i czasem przerywa przy przyspieszaniu w okolicach 1800-2000 RPM. podpiąłem dzisiaj samochód do vaga i na silniku miałem błąd 17964, usunąłem go i pojechałem robić logi. przy drugim dynamicznym odcięło mi turbinę i auto stało się mułowate więc zjechałem na pobocze robię ponownie skan silnika i tym razem wyskoczył mi błąd 17965. usunąłem go i reszta logów poszła bezproblemowo. w ciągu ostatnich trzech miesięcy, piąty raz odcięło mi turbine. zawsze Dzieje się to w okolicach 3800-4200 RPM. Btw. W planach mam wyrzucenie egr (czekam na zaslepki z allegro) .

Dynamiczny:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_X83aKhF.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_wl8hg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_pq42pM.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_o5801L.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_70zGO49.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_KT1T2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_Icc1ytt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_2unre.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Statyczny:
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_8mku93f.html" onclick="window.open(this.href);return false; (Cieply silnik)
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_7iKgJny.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_GE00gw0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_YUalfh.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_W1cvb3x.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_yO2Xn.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_tO1JnO.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_Px0brY.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Basic settings:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_SCP94m.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_2fRxM.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_7m1i6Ig.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Problemy z turbiną a4 b5 1.9tdi 115KM AJM

: pn mar 20, 2017 21:35
autor: italiano_83
To auto jest po jakimś programie ...???
Dwa doładowanie ucieka na górze dlatego łapie odcięcie ..

Problemy z turbiną a4 b5 1.9tdi 115KM AJM

: pn mar 20, 2017 22:57
autor: lukipwl3
No to mnie zmartwiłeś. Auto nie jest chipowane. Posiadam go od dwóch lat, co roku zmieniane wszystkie filtry, olej motul 5w40 x-cess z normą do PD. dopiero od 3 miesięcy są takie problemy. Przy spokojnej jeździe ( do 3 tys rpm) czasem wystepuje tylko przerywanie( o którym piszę w pierwszym poście), nie ma już tego zrywu co kiedyś, wolniej przyśpiesza z niskich obrotów. Turbo odcina tylko w okolicach 4000rpm.

Problemy z turbiną a4 b5 1.9tdi 115KM AJM

: wt mar 21, 2017 09:19
autor: crown20
Tak jak italiano pisał wygląda jak by ktoś dłubał Ci przy progamie doładowania turbo. Dobrze by było żebyś podjechał do kogoś kto był by Ci w stanie sprawdzić soft i ewentualnie wgrać ori. I wtedy zrobić logi.

Re: Problemy z turbiną a4 b5 1.9tdi 115KM AJM

: wt mar 21, 2017 09:46
autor: lukipwl3
Ok, tak zrobię. A jeśli program był zmieniony i przeładowuje turbo na wysokich obrotach to nie powinno go odcinać za każdym razem przy osiągnięciu tych obrotów? Przez 1,5 roku w ogóle go nie odcinało, Przy robieniu 8 logów dynamicznych tylko raz, a pozostałe 7 bez odcięcia. Na jakiej zasadzie to odcina ? Btw Reszta logów jest ok ?

Problemy z turbiną a4 b5 1.9tdi 115KM AJM

: wt mar 21, 2017 10:37
autor: italiano_83
Przeładowanie nie musi mieć nic wspólnego z ewentualną korektą w programie, najczęściej wynika z przyczyny kierownic spalin w turbo które się podwieszają czy to z powodu bagaru czy mechanicznych uszkodzeń.
Żeby złapać odcięcie przeładowanie musi trwać odpowiednio długo być na odpowiednim poziomie i występowanie n75 musi być odpowiednio wysokie.
Więc dlatego nie zawsze odcina.

Problemy z turbiną a4 b5 1.9tdi 115KM AJM

: śr mar 22, 2017 16:09
autor: lukipwl3
Byłem dzisiaj u elektromechanika i stwierdził, że z softem nic nie było grzebane... to ja już nie wiem co go boli

Problemy z turbiną a4 b5 1.9tdi 115KM AJM

: śr mar 22, 2017 16:59
autor: crown20
Z logow twoich wynika że program przy obrotach od 1700 do 2700 zapodaje ponad 2200 gdzie dla twojego silnika może podać max 2150 to jest nie logiczne żeby tak wyglądał fabryczny program.
Bardzie wygląda jak by ktoś chciał wzmocnić samochód na niskich obrotach.
Żeby było weselej jak już turbo osiąga ciśnienie zawiesza się na nim na ponad 2250 i mimo tego że N75 zmienia wysterowanie stopniowo aż do ponad 90% ciśnienie wisi na przeładowaniu na 2250.

Problemy z turbiną a4 b5 1.9tdi 115KM AJM

: czw mar 23, 2017 22:44
autor: lukipwl3
Dzięki crown za wytłumaczenie. Już wiem, że do tego gościa nigdy mie pojadę. Znajdę innego elektromechanika i dam znać. Wiesz ile może kosztować przywrócenie seryjnego programu i czy ten dotychczasowy wyrządził krzywdę tylko turbinie (w jakim stopniu) czy ucierpiało coś jeszcze ? Odkąd kupiłem ten samochód zrobiłem 25tys km + te od poprzedniego właściciela. Pozdrawiam

Problemy z turbiną a4 b5 1.9tdi 115KM AJM

: pt mar 24, 2017 15:31
autor: crown20
Nie mam pojęcia ile kosztuje przywrócenie ori programu ale jeśli chiptuning z dwoma hamowaniami kosztuje od 650 do 900 zł (mowie o warmi i mazurach). To myślę że max za taką usługę to 400 zł a uczciwą cenę dał bym ok 200 zł ale to moje domniemania.
Jeśli przez dwa lata zrobiłeś 25 tyś. to poważnie zastanów się czy dalej chcesz mieć ten samochód.
Ja rocznie robię ok 38 tyś (do pracy codziennie robię 120 km). I jeśli robił bym tyle co ty to raczej bym szedł w benzynę.
Moja żona jeździ S-Max z silnikiem 2.0 benzyna 145 koni i robi tyle co ty bo ok 12 do 15 tyś rocznie i u niej naprawdę tylko olej, filtry i benzyna. Nawet jak coś się stanie to cały silnik kosztuje trochę więcej niż turbo do twojego B5. Spalanie to miasto do 10L trasa ok 8.
Przy twoich przelotach silnik diesla się męczy.
A wracając do tematu. Znajdź firmę tuningową w swojej okolicy, pojedź niech sprawdzą soft i jeśli trzeba niech wgrają oryginalny. Zapytaj się od razu o kogoś kto dobrze regeneruje turbiny- to przyda Ci się w następnym kroku. Takie firmy z reguły wiedzą kto to dobrze robi bo jak ktoś kręci sobie silnik to z reguły już jest po regeneracji turbo (chyba że ma świeży samochód).
Ja bym stawiał taką bajkę. Masz coś zrobione w sofcie. Turbo uzyskuje nieorginalne doładowanie i kierownica zapieka Ci się w tej pozycji i N75 nie jest w stanie wyrównać ci doładowania do żądanego.