Strona 1 z 2

Prośba o ocenę logów TDI ALH + 0.216

: sob mar 11, 2017 22:16
autor: kamikaze.
Pacjent: Golf IV 1.9 TDI ALH, rok 1998.
Modyfikacje: OCT, wycięty katalizator, EGR odłączony (zaślepiony wężyk oraz blaszka), wtryskiwacze 0.216 (nowe końcówki).
W sterowniku silnika widnieje błąd 1117 - Sygnał obciążenia z zacisku alternatora.
Problem: Późne "wstawanie" turbosprężarki. Aktualnie na zimnym silniku przegazowanie skutkuje jasnym dymkiem, czuć niespalone paliwo, kiedy temperatura chociaż trochę się podniesie, zero dymu, czarnego również.

Witam, opiszę problem od samego początku. Autko wpadało w tryb awaryjny, zrobione zostały wtedy logi dynamiczne grupi 11:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_3Q1Et.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Turbo ładnie wstaje, ale przeładowuje. Postanowiłem wtedy wykorzystać wolny czas, wziąłem się za czyszczenie turbosprężarki i dodatkowo za montaż 0.216 i wycięcie katalizatora.Po tych zabiegach pierwsze wrażenia super, pod nogą dużo więcej. Jednak po kilku km zauważyłem, że autko nie zbiera się już tak ochoczo na niskich obrotach. Standardowo po wymianie wtrysków redukcja dawki na okolice 3.7, regulacja kąta na okolice 60 st, wcześniej ok 40. Po przejechaniu dłuższej trasy zauważyłem ubytek oleju, spore ilości w wężu przed kolektorem dolotowym i zdecydowałem się na regenerację turbiny.

Logi grupy 11 przed regeneracją (sprawdzałem głównie "wstawanie" turbiny):

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_sLHX91X.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011 BS: http://vaglog.pl/log-011_NrcTI.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Oto zestaw logów aktualnych po regeneracji:

Statyczne:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_QCsFI2o.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_bQE734T.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_AcP51N.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Statyczne BS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_C1yP38z.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_46s5r6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_ix1xk.html" onclick="window.open(this.href);return false; Dziwnie się zapisało, poprawny zapis w niższej częsci.
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_p3Q1r2L.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dynamiczne:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_4km4F.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_umpA8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_2hs06C.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_HCtlqG.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_XR5jK7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_Ll54A.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011 po zmostkowaniu wężyków VAC i OUT idąchych do N75: http://vaglog.pl/log-011_wMX592.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 001, 004: http://vaglog.pl/log-004_001_aNoQhZ.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 010, 011: http://vaglog.pl/log-011_010_2b917s3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-011_003_6Yd9lN.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-011_003_008_w4314.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Z góry dzięki za sugestie. :pub:

Prośba o ocenę logów TDI ALH.

: ndz mar 12, 2017 21:03
autor: italiano_83
kamikaze. pisze:Grupa 011 po zmostkowaniu wężyków VAC i OUT idąchych do N75: http://vaglog.pl/log-011_wMX592.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Coś tu bardzo nie halo w tym logu turbo powinno się szybciej budzić i przeładowywać przy połączeniu vacum- gruszka turbo.
Ja bym szukał problemu w układzie podciśnienia już wcześniej to turbo wolno wstawało, króciec vacum, wężyki, lubią pękać na trójnikach przy króćcach zaworów - sprawdź jakie podciśnienie daje vacum i jakie jest za n75.
Jest też problem ze stabilnym wysterowaniem ciśnienia doładowania i niskie jest wysterowanie n75- a czy to skutek słabego podciśnienia czy rezerwy na sztandze to się dowiemy jak wszystko posprawdzasz.

Prośba o ocenę logów TDI ALH.

: ndz mar 12, 2017 22:05
autor: kamikaze.
Przed tymi zabiegami podcisnienia były sprawdzane, -1 na pompie oraz -0.7 na wyjściu do aktuatora. Ale może coś się pomieszało. Sprawdzę jutro dokładnie i dam znać. Upatrywałem się winy wtryskiwaczy, ale raczej one nie mają nic do tego. Hmm a nieszczelność w dolocie może dać takie objawy? Zapomniałem dodać, co do tego logu, trzeba patrzeć niżej, pierwsza część nie jest na pełnym bucie, poniżej prawidłowy zapis, nie kręciłem go wysoko.

Prośba o ocenę logów TDI ALH.

: wt mar 14, 2017 20:11
autor: kamikaze.
Witam, wężyki szczelne tak jak przypuszczałem, podciśnienia jak przed zabiegami, czyli -1 bar przed N75, -0.7 bar za N75. Oto log od samego dołu z podpiętym "na krótko" aktuatorem turbiny:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_nE187B8.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy ten log lub poprzednie wykluczają nieszczelność w dolocie?:
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_k12UC.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Po wykonaniu tych logów zrobiłem jeszcze raz BS dla grupy 11:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_w28I36.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Delikatnie inne wartości się ukazały, jednak później sytuacja wróciła do tej z poprzednich logów.

Film z pracy sztangi turbiny:
https://youtu.be/md9XARiiOUI" onclick="window.open(this.href);return false;

Dziś baczniej obserwowałem zachowanie samochodu i to co się najbardziej da odczuć, to że na zimnym silniku dłużej jest cisza z dołu, po dogrzaniu moc jest wyczuwalna już od 2 tys obrotów i lekki dymek podczas przyspieszania znika. Trzymając silnik na wyższych obrotach tj. ok 2300 wciśnięcie gazu do oporu również skutkuje późną reakcją. Kiedy sam czyściłem turbo nie ruszałem w ogóle ogranicznika, firma regenerująca zapewnia, że ustawiła według fabryki. Cały dolot czysty, filtr powietrza nowy. Ręce opadają. Gdzie szukać przyczyny? Czy może to być wina wtrysków? Gość od którego zamawiałem ma bardzo dobre opinie, nowe końcówki WZM, ciśnienia ustawione 220/300. :banghead:

Edit: co wspólnego ma odma z układem podciśnienia? Odpinając wężyk z N75 i zostawiając taką nieszczelność w układzie przez chwilę, z OCT zaczyna lekko dymić.

Edit2: hmm patrząc jeszcze raz dokładnie na te logi, porównując dane z przepływki i ciśnienie doładowania jest coś nie tak, przy prawidłowym ciśnieniu tj 1948 przeplywka pokazuje około 150 jednostek więcej niż żąda mapa. Jednak nieszczelność w dolocie? Co o tym myślicie?

Edit3: Mam jakis log z grudnia grupy 11 BS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_r3Bi2NU.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co ma wpływ na doładowanie na postoju? Przed wystąpieniem problemów z doładowaniem były wymieniane wtryski, zaślepiony blaszką EGR (przedtem tylko zaślepiony wężyk), czyszczony dolot oraz wycinany katalizator (wspawana jest rura o trochę większej średnicy niż za katalizatorem). Spróbować jeszcze poluzować wydech od sprężarki? Może tam coś jest spaprane. Brać w ogóle pod uwagę wtryski, że powodują taki stan rzeczy? :banghead: :banghead:

Prośba o ocenę logów TDI ALH.

: sob mar 18, 2017 14:45
autor: italiano_83
W tym logu z podpiętym podciśnieniem pod gruszkę powinieneś wygenerować przeładowanie na max-a a tu ledwie 2200mb..
W filmie sztanga pracuje ładnie, pytanie czy turbo jest dobrze ustawione, ogranicznik zamknięcia kierownic i długość sztangi.
bs wygląda ok.
kamikaze. pisze:Modyfikacje: OCT
Dobrze zaślepiłeś króciec odmy czy jest normalnie połączony otc ? bo rożnie to ludzie robią.
kamikaze. pisze: Gdzie szukać przyczyny?
Ja bym szukał w turbo bo dalej nierównomiernie steruje ciśnieniem doładowania, a powinno po mapie po regeneracji - bez względu na 216.

Prośba o ocenę logów TDI ALH + 0.216

: sob mar 18, 2017 16:01
autor: kamikaze.
Właśnie strasznie ospale to ciśnienie wzrasta, dziwne to jest, ponieważ czyściłem sprężarkę sam i nie zmieniałem położenia ogranicznika, później turbo poszło do regeneracji i jest ustawione według fabryki, zmian we wstawaniu turbo nie ma praktycznie żadnych przed i po regeneracji. Sztangę przywrócę do oryginalnych ustawień sprzed regeneracji bo wtedy sterowała dobrze. Hmm.. może być wydech delikatnie przytkany? Jak zejdę pod samochód słychać dziwny dźwięk w okolicy łączenia, syczenie takie. Króciec zaślepiony szczelnie, nie ma tam przedmuchów. Tuner proponował żeby sprawdzić szczelność dolotu, organoleptycznie jest ok, ale sprawdzanie dodając gazu na postoju jest trochę mało miarodajne. Gdyby była dziura, moim zdaniem przepływka powinna podawać kosmiczne wartości od samego dołu, a sama dziura przy takim doładowaniu miałaby wielkość stodoły. Zastanawia mnie różnica w BS w tym logu z grudnia przed modami pompowało 1030 mbar, teraz ledwo 1009. Się zachciało modów :los2:

Prośba o ocenę logów TDI ALH + 0.216

: sob mar 18, 2017 19:17
autor: italiano_83
kamikaze. pisze:może być wydech delikatnie przytkany?
Katalizatora nie masz, więc średnio możliwe, że wydech się przytkał gdzie indziej.
kamikaze. pisze:Zastanawia mnie różnica w BS w tym logu z grudnia przed modami pompowało 1030 mbar, teraz ledwo 1009. Się zachciało modów
Regulacja turbo..

Prośba o ocenę logów TDI ALH + 0.216

: sob mar 18, 2017 19:50
autor: kamikaze.
Wszystko na to wskazuje, że chodzi o regulacje turbo, ale zmiany w BS na przykład są o 30 mbar aktualnie jak i w logach przed regeneracją i w tym z grudnia. Oba ciśnienia, ON i OFF poszły w dół o 20 mbar po modach. To mnie zastanawia. I tak jak pisałem, podczas czyszczenia nie ruszałem ogranicznika a po regeneracji jest minimalna poprawa, czyli trochę wyższe ciśnienia w BS. No nic, będę dzwonił do nich, albo wyślę maila i od razu pokaże logi bo gruchę to ustawili nie wiem na jakiej podstawie. Dzięki za sugestie :pub:

Prośba o ocenę logów TDI ALH + 0.216

: wt kwie 04, 2017 12:59
autor: kamikaze.
Witam po dłuższej przerwie, niestety nie było zbytnio czasu na 'grzebanie' przy samochodzie. Mam natomiast pytanie czy zbytnie zeszlifowanie powierzchni bieżni oraz samych łopatek zmeinnej geometrii mogło mieć wpływ na doładowanie? Nasunęło mi się to na myśl, gdyż napisał do mnie ktos z forum z podobnym przypadkiem po czyszczeniu sprężarki :) może dynamika gazów wewnątrz części gorącej została zaburzona i dlatego taki efekt. Jakie jest Wasze zdanie? Niby mam wykres z maszyny, na której turbo było sprawdzane, ale podobno to jest jedna wielka ściema.

Edit: umówiłem się z zakładem regenerującym sprężarki na test na maszynie 'pod obciążeniem'. Wykres, który dostałem od nich przy odbiorze turbiny odzwierciedla zależność między obrotami a przepływem powietrza. Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie działają te maszyny ale może się niedługo dowiem a przy okazji turbo będzie pompowało jak trzeba :food:

Prośba o ocenę logów TDI ALH + 0.216

: śr kwie 19, 2017 19:53
autor: kamikaze.
Witam po przerwie. Sprężarka oddana do sprawdzenia i regulacji na maszynie (ogranicznik został wkręcony na moje oko o 1 obrót), geometria została oryginalna więc zeszlifowanie nie miało wpływu na jej pracę . Oto logi (oba ze zmianą na 4 bieg):

Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_3nd2T.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_1rUS6.html" onclick="window.open(this.href);return false; (podczas jazdy był uskok na drodze, przez to chwilowy skok doładowania oraz obrotów)
Grupa 011 BS: http://vaglog.pl/log-011_BLH9W.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dostrajałem cięgno gruszki na samochodzie, kompromis pomiędzy wstawaniem a lekkim przeładowaniem ;)
Co myślicie o przepływce? Zostawić gruszkę jak jest teraz? Zastanawia mnie jeszcze szary dymek po odpaleniu i przegazowaniu na zimnym silniku, czyżby jeszcze za duża dawka? aktualnie zmniejszyłem z 3.7 na okolice 4.2 i poprawy obiektywnie zbyt dużej nie widzę. Pozdro. :pub:

Prośba o ocenę logów TDI ALH + 0.216

: śr kwie 19, 2017 21:23
autor: italiano_83
Zrób loga nawet na 3 byle do końca 1400-4200obr/min - bo do 3000 wygląda to ok..

Prośba o ocenę logów TDI ALH + 0.216

: śr kwie 19, 2017 21:31
autor: kamikaze.
10 i 11 grupa do 4 tys była robiona. Chodzi Ci o przepływomierz?

Prośba o ocenę logów TDI ALH + 0.216

: śr kwie 19, 2017 21:58
autor: italiano_83
Faktycznie źle popatrzyłem :-) , doładowanie jest ok, stabilne i po mapie- zapas na wysterowaniu n75..65% więc jak chcesz zobaczyć czy dół się poprawi to masz jeszcze 10% wysterowania na skręcenie sztangi - o ćwierć czy pół obrotu- jak byś chciał się więcej bawić.

Prośba o ocenę logów TDI ALH + 0.216

: śr kwie 19, 2017 22:37
autor: kamikaze.
Bawiłem się z tym chwilę i skrócenie powoduje coraz większy overboost, doładowanie idzie w miarę po mapie, także już tam łap pchać nie będę :los2: A co do przepływomierza te spadające wartości są w normie? Jeszcze tylko myślę co z tym szarym dymieniem na zimnym, chyba będę próbował jeszcze zmniejszać dawkę. Jeszcze mam pytanko co do kąta wtrysku. Zostawić jak jest w pierwszych logach? W 4 grupie statyczne niby w normie ale już na granicy, starać się to poprawić? Opóźnić lekko kąt? Poza tym dzięki za zainteresowanie i rady, Italiano_83 :pub: