A3 1,6 AVU Brak mocy
: czw wrz 08, 2016 22:32
Witam. Mam problem z Audi A3 1,6 AVU 2001r. Silnik występował też w Mk4 dlatego taki tag.
Po zakupie samochód miał problemy z wolnymi obrotami. Po wyczyszczeniu i zaadaptowaniu przepustnicy była delikatna poprawa. Do tego nowe świece przewody i uszczelniona odma i jest prawie ok. Obroty prawie równe ale co kilka minut podskakują do 1.5 - 2 tyś i znowu wracają do normy. Niestety w czasie jazdy występuje tak jak by turbo dziura do 3 tyś obr. Potem jest prawie idealnie. Na wolnych obrotach strasznie śmierdzi niespaloną benzyną. Ostatnio w samochodzie zostały wydłubane pozostałości katalizatora ponieważ był rozsypany po całym układzie wydechowym. Auto sypie błędami. Najnowsza lista to:
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0102 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
16556 - Fuel Trim; Bank 1
P0172 - 35-00 - System Too Rich
Przepływka była podmieniona z sprawnego silnika AKL ale brak poprawy.
Moje podejrzenia padają na pierwszą sondę lambdę ale chciał bym potwierdzić moje podejrzenia.
Mam nadzieję że opisałem to w miarę zrozumiale. Pozdrawiam.
Po zakupie samochód miał problemy z wolnymi obrotami. Po wyczyszczeniu i zaadaptowaniu przepustnicy była delikatna poprawa. Do tego nowe świece przewody i uszczelniona odma i jest prawie ok. Obroty prawie równe ale co kilka minut podskakują do 1.5 - 2 tyś i znowu wracają do normy. Niestety w czasie jazdy występuje tak jak by turbo dziura do 3 tyś obr. Potem jest prawie idealnie. Na wolnych obrotach strasznie śmierdzi niespaloną benzyną. Ostatnio w samochodzie zostały wydłubane pozostałości katalizatora ponieważ był rozsypany po całym układzie wydechowym. Auto sypie błędami. Najnowsza lista to:
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0102 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
16556 - Fuel Trim; Bank 1
P0172 - 35-00 - System Too Rich
Przepływka była podmieniona z sprawnego silnika AKL ale brak poprawy.
Moje podejrzenia padają na pierwszą sondę lambdę ale chciał bym potwierdzić moje podejrzenia.
Mam nadzieję że opisałem to w miarę zrozumiale. Pozdrawiam.