Seat Toledo 1.9 TDI ARL poprosze o analize, drgania

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Seat Toledo 1.9 TDI ARL poprosze o analize, drgania

Post autor: Y@RO » wt sie 23, 2016 23:03

Witam was. Poprosze was o analize moich logów. Coprawda nie jest to golf ale mialem kiedys i mysle ze pomozecie. Problem u mnie polega na tym ze: Mianowicie zakupiłem samochod, jakim jest Seat Toledo 1.9 TDI 150 KM ARL. Ogolnie kupiłem go za niewielkie pieniadze bo sprzedajacay twierdzil ( wydawało mu sie tak ) ze auto nie ma tyle mocy ile powinno miec, co prawda wg mnie auto ma te 150 KM lecz turbosprezarka wstaje od 2200 obr. Wg dokumentów ktore dostalem z samochodem turbina byla regenerowana w 2011 r ale ja i tak ja zdemontowałem oraz oddałem do regeneracji. Jak sie okazało ( tak przypuszczam oraz firma gdzie oodalem turbine ) firma ktora regenerowala wczesniej turbine nie miala czesci zamiennych do niej i poskladala ja na wiekszym kole kompressyjnym ( góra turbiny roztoczona, talezyk roztoczony i kolo kompressyjne wieksze ) bodajze od 2,7 cdi mercedesa. Chlopaki poskladali mi ja na takich samych czesciach bo nie mieli orginalnej góry turbiny bo ja mam turbine o oznaczeniu 716213 ( jest to zadka turbina do ARL ). Znajomy poprawil troszke mapke robiac ja troszke oszczedniejsza i zeby turbo lepiej wstawalo. Jest juz lepiej bo wstaje kolo 1800-1900 ale nie jest to co powinno jeszcze byc. Problem polega ogolnie na tym ze na ori sofcie ( troszke mniej odczuwalne bo mniej mocy ) jak i na tym obecnym mam ogromne drgania przy przyspieszaniu na 4,5,6 biegu przy obrotach 1500do 2500. Na tych biegach sa najbardziej odczuwalne. Ponizej prezentuje wam logi zrobione, coprawda na 3 biegu ale sa. Na wyzszych niestety nie mialem mozliwosci bo brakło drogi. Dodam ze EGR zaslepiony oraz ze zauwazylem po sciagnieiu pokrywy ze pompki byly robione, Na 1 cylindrze koncówka 079 BX na trzech pozostaych 073 AA.


BASIC SETTINGS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_275418.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_275419.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_275420.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_275421.html" onclick="window.open(this.href);return false;

STATYCZNE:
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_275417.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_275416.html" onclick="window.open(this.href);return false;

DYNAMICZNE:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_275415.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_275414.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_275413.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_275412.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_275411.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_275410.html" onclick="window.open(this.href);return false;


eSsssssssssss :))))

borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

Seat Toledo 1.9 TDI ARL poprosze o analize, drgania

Post autor: borax9x » pt sie 26, 2016 21:37

Czekaj czekaj , po pierwszo kupiles syfik do roboty , musze to przyznac. Chcialbym zobaczyc moj drogi twoje pompki , ale i tak bez znaczenia jezeli siedza to ktore mowisz. Rzadka turbina w arl... hmm ? Drgania moga byc spowodowane w twoim przypadku , wymienie prawdopodobienstwa :
-sprzegło (oddzielam sprzeglo i dwumase z tego wzgledu ze tarcza sprzegla moze dawac wibracje , mowa o sprezynkach)
-dwumasa
-skrzynia
-przegluby wewnetrzne (drga mocno galka skrzyni biegow?)
-wydech za sztywno umocowany do nadwozia
-pompki

pompki ktore powinny byc u Ciebie i ktore byly montowane w kazdym arl , czyli najmocniejsze w serii o koncowce AL, w niektorych ASZ byly tez montowane , takie wlasnie posiadalem.
Po pierwsze tak slyszalem o tanszych naprawach pompek (kupywaniu uzywek) ktore latwiej znalezc w lepszym stanie , bo o al-ki jest ciezej... sa bardzo poszukiwane. Wsadzenie AA i malej zabawie przy nich i bedzie smigalo... ale mocy to nie osiegniesz tutaj na nich , inna praca silnika , drgania , wieksze spalanie. AA byly montowane z tego co pamietam w starszych 130 ale to nigdy w 150. Charakterystyka BIP jest z tego co wiem wrecz identyczna ale wydajnosc inna. Wrecz bo jest roznica znaczaca widoczna na hamowni . Dlaczego? Delikatne niedomaganie pompek a juz odznacza sie drastycznie. Ktos je wsadzil tanim kosztem by sprzedac jak sie rozsypaly. Jezeli chodzi o BX to chyba mowa o AL w niektorych przypadkach bylo na nich napisane BX AL czy tam odwrotnie z czym sie spotkalem chyba w silniku AVF. Bylo cos robione z pompkami i to jakie one sa napewno wplywa na osiagi auta. Bedzie jezdzic ale nie tak jak powinno:)



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Seat Toledo 1.9 TDI ARL poprosze o analize, drgania

Post autor: Y@RO » sob sie 27, 2016 00:05

Dziekuje za odpowiedz.

Co do turbiny, to pierwszy raz sie spotkałem z taka jak ja mam - https://www.turbochargers.nl/img/turboc ... 1_3653.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; do tego dochodzi metalowa taka redukcja przykrecana i dopiero idzie do rury co idzie przy nadkolu.

Co do sprzegła lub dwumasy to odpada bo bylo wymieniane w marcu wiec je eliminuje, co do przegubów wewnetrznych ( tez je podejzewałem ) lecz luzów nie ma bo w pierwszej kolejnosci to sprawdziłem, a drgania czuc tylko na karoserii samochodu, lewarek i kierownica nie drgaja wogóle. Dlatego zrobiłem logi zeby wyeliminowac wszystko bo w ostatecznosci wlasnie obstawiam na pompowtryski, ktore tak jak piszesz, ktos mógł ta AA wsadzic na "sztuke". Jesli chodzi o moc .... nie wydaje mi sie zeby nie mial bo moc ma ( ale pytanie ile ? ) .... a spalanie po miescie 8 - 9 l a w dłuzszej tracie ( mam na mysli wakacje, trasa polska - chorwacja - polska którą pokonałem - 2600 KM ) spalanie wyszlo 5,2l w co nie wierzyłem ale jednak to prawda, a predkosc to byla miedzy 120 - 160 km/h wiec nie tak wolno. Sciagłem pokrywe jeszcze raz by zobaczyc na te pompki i daty na nich to: pompki 3x AA 01-03-24 a 1x BX 08-04-20, a samochod jest z 2001r wiec po dacie pasuje ze te AA sa te ktore byly fabrycznie, ale znow mowisz ze one byly montowane w starszych 130 .... Podsumujmy, narazie wszystko wskazuje na pompowtryski, a jak pozostale wartosci na logach ? Widac jakies nieprawidłowości czy raczej jest w porzadku ?


Edit:
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 331&page=4" onclick="window.open(this.href);return false; - tu pisze ze AA wychodziły w ARL

Edit:
A wg Carsa AA zamienia sie na AL oraz na 079 BX ... http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html" onclick="window.open(this.href);return false;

to teraz juz sam nie wiem ... :(


eSsssssssssss :))))

borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

Seat Toledo 1.9 TDI ARL poprosze o analize, drgania

Post autor: borax9x » sob sie 27, 2016 21:11

jaka redukcja? turbina w takim razie nie siedzi kompletnie orginalna :)
AA wystepowaly do 2001 roku , mozliwe ze w tych wlasnie pierwszych 150 km byly montowane AA co by bylo bardzo smieszne moim zdaniem z tego powodu ze nigdy nie slyszalem o przypadku zeby w arl byly wtryski AA... na pewno tak czy inaczej bylo cos tutaj motane. Pierwszo bylo AA pozniej AL a pozniej BX . To wszystko niby to samo ale sie rozni wydajnoscia:) Dla mnie ta turbinka to jest kompletna padaka ale... z drugiej strony mysle ze moglbys z niej duzo wycisnac ;) Strata dolu a za to boost z gory .
Musisz jechac do normalnego tunera a nie kolegi ktory cos Ci robil w mapie... co dokladnie? I sprawdzic na hamowni :) Samemu sie nie baw albo nie dawaj dla kolegi ktory... nie widze co zrobil :) Co jedynie mogl zrobic to zwiekszych wymaganie z dolu co prawie kupa robi . Jak sie robi mapy to zwieksza sie moc na gorze by na dole zaoszczedzic dwumase (ja tam w kazdym aucie tak robilem).



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Seat Toledo 1.9 TDI ARL poprosze o analize, drgania

Post autor: Y@RO » sob sie 27, 2016 21:44

Redukcja to mam na mysli to: http://allegro.pl/rura-turbiny-1-9-tdi- ... l#imglayer" onclick="window.open(this.href);return false; i od tego idzie kawalek gumowego weza (oczywiscie wszystko na spinach ori a nie zadne opaski skrecane) do tej rury przy nadkolu. Jest to ori z arl i potwierdzilo mi to kilka osob a nawet firmy tunerskie bo sam bylem ciekaw co to za turbo i faktycznie wychodzilo ono zadko i w jednym roku produkcji a potem juz szlo to "normalne" arl. Wiem ze moge wycisnac z tego wiecej ale mi o mocy nie chodzi tylko zeby u dolu wstawala lepiej a nie od 2200obr co wlasnie uczynil to znajomy, ale z turbina to juz mniejsza z tym bo nowe juz jest to "normalne" arl tylko czekam na tego weza co idzie od turbo do rury przy nadkolu. No coz, to czeka mnie wyciagniecie pompek i sprawdzeniu faktycznie co to jest.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Seat Toledo 1.9 TDI ARL poprosze o analize, drgania

Post autor: Y@RO » sob sie 27, 2016 21:47

http://pl.turbolader.net" onclick="window.open(this.href);return false; - po wposaniu numeru mojej turbiny czyli 716213 to wychodzi ze to z arl.


eSsssssssssss :))))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości