Analiza logów MK4 1,9 TDI AHF
Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Analiza logów MK4 1,9 TDI AHF
Witam,
Model samochodu Golf 4,
Rodzaj silnika 1.9 TDI
Oznaczenie silnika AHF
Rok produkcji 1999.
Proszę o analizę logów dynamicznych. Z Autem mam taki problem, że bardzo różnie przyspiesza. Raz dobrze przyspiesza i czuć od ok 2tys/obr wgniatanie w fotel, innym razem nawet do 3 tyś się kręci żeby poczuć przyspieszenie. Zwłaszcza kiedy np. na 2-gim biegu przyspieszam od bardzo niskich obrotów, to wtedy dłuuuuugo trwa zanim się obudzi.
Poniżej logi dynamiczne:
000
http://vaglog.pl/log_267187.html" onclick="window.open(this.href);return false;
001
http://vaglog.pl/log_267188.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004
http://vaglog.pl/log_267189.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011
http://vaglog.pl/log_267190.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003,010
http://vaglog.pl/log_267192.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003,011
http://vaglog.pl/log_267193.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008,011
http://vaglog.pl/log_267194.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003,008,011
http://vaglog.pl/log_267195.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam.
Model samochodu Golf 4,
Rodzaj silnika 1.9 TDI
Oznaczenie silnika AHF
Rok produkcji 1999.
Proszę o analizę logów dynamicznych. Z Autem mam taki problem, że bardzo różnie przyspiesza. Raz dobrze przyspiesza i czuć od ok 2tys/obr wgniatanie w fotel, innym razem nawet do 3 tyś się kręci żeby poczuć przyspieszenie. Zwłaszcza kiedy np. na 2-gim biegu przyspieszam od bardzo niskich obrotów, to wtedy dłuuuuugo trwa zanim się obudzi.
Poniżej logi dynamiczne:
000
http://vaglog.pl/log_267187.html" onclick="window.open(this.href);return false;
001
http://vaglog.pl/log_267188.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004
http://vaglog.pl/log_267189.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011
http://vaglog.pl/log_267190.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003,010
http://vaglog.pl/log_267192.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003,011
http://vaglog.pl/log_267193.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008,011
http://vaglog.pl/log_267194.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003,008,011
http://vaglog.pl/log_267195.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam.
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Analiza logów MK4 1,9 TDI AHF
Uruchom silnik i naciśnij na sztangę gruszki turbiny sprawdzając tym sposobem czy już jest na maxa wciągnięta do gruszki czy jest wyczuwalny luz.
Przypadkiem nie demontowałeś/rozbierałeś/czyściłeś turbosprężarki?????
Przypadkiem nie demontowałeś/rozbierałeś/czyściłeś turbosprężarki?????
Analiza logów MK4 1,9 TDI AHF
Witam,
Dzięki Łuki, sprawdzę przy najbliższej okazji tą sztangę. A jeśli chodzi o turbinę to Nie, nigdy przy niej nie grzebałem.
Z tego co widzę, to przepływomierz średnio mierzy :/
Dzięki Łuki, sprawdzę przy najbliższej okazji tą sztangę. A jeśli chodzi o turbinę to Nie, nigdy przy niej nie grzebałem.
Z tego co widzę, to przepływomierz średnio mierzy :/
Analiza logów MK4 1,9 TDI AHF
Witam,
Trochę to trwało ale udało się zajrzeć do auta.
Jećli chodzi o pytanie dotyczące sztangi to na uruchomionym silniku nie mogłem ruszyć sztangi w żadną stronę.
Na zgaszonym silniku sztanga bardzo ciężko rusza się w stronę gruszki, jednak minimalnie ( jakieś 2-3mm).
Zalogowałem sie VAG i nagrałem ruch sztangi w Basis settings - poniżej film. Tutaj też widac ruch sztanki minimalny - jakieś 3mm.
https://www.sendspace.com/file/x4qmte" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie znam się, ale gdzieś wyczytałem, że sztanga powinna ruszać się około 1-1,5cm?
Może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób ( oby w miarę prosty) mógłbym zdiagnozować gdzie tkwi problem? Sam myślkę, że jest kilka możliwości:
1 Wężyki podciśnienia nieszczelne - aczkolwiek ten wężykj co idzie bezpośrednio do gruszki niedawno wymieniałem
2. Gruszka - uszkodzona?
3. Zapieczone łopatki w turbinie - nie wiem jak to zdjagnozować.
Przypomnę że objawy to bardzo Losowe przyspieszenie auta. Czasami na 3 i 4 biegu jest kompletna zamuła - przy czym nie chodzi raczej o tryb awaryjny bo to jest raczej wyczuwalne "odcięcie" mocy.
Co o tym sądzicie? Jaki mogę poczynić następne kroki w celu eliminacji poszczególnych potencjalnych przyczyn?? Sprawdzanie logów na sprawnym przepływomierzu w czymś może pomóc?
ps. Dodam że autem jezdze juz osobiscie 120tyś, nie mam pojęcia ile już w sumie ma prześmigane ta turbina (moze nawet 340tyś).
Trochę to trwało ale udało się zajrzeć do auta.
Jećli chodzi o pytanie dotyczące sztangi to na uruchomionym silniku nie mogłem ruszyć sztangi w żadną stronę.
Na zgaszonym silniku sztanga bardzo ciężko rusza się w stronę gruszki, jednak minimalnie ( jakieś 2-3mm).
Zalogowałem sie VAG i nagrałem ruch sztangi w Basis settings - poniżej film. Tutaj też widac ruch sztanki minimalny - jakieś 3mm.
https://www.sendspace.com/file/x4qmte" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie znam się, ale gdzieś wyczytałem, że sztanga powinna ruszać się około 1-1,5cm?
Może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób ( oby w miarę prosty) mógłbym zdiagnozować gdzie tkwi problem? Sam myślkę, że jest kilka możliwości:
1 Wężyki podciśnienia nieszczelne - aczkolwiek ten wężykj co idzie bezpośrednio do gruszki niedawno wymieniałem
2. Gruszka - uszkodzona?
3. Zapieczone łopatki w turbinie - nie wiem jak to zdjagnozować.
Przypomnę że objawy to bardzo Losowe przyspieszenie auta. Czasami na 3 i 4 biegu jest kompletna zamuła - przy czym nie chodzi raczej o tryb awaryjny bo to jest raczej wyczuwalne "odcięcie" mocy.
Co o tym sądzicie? Jaki mogę poczynić następne kroki w celu eliminacji poszczególnych potencjalnych przyczyn?? Sprawdzanie logów na sprawnym przepływomierzu w czymś może pomóc?
ps. Dodam że autem jezdze juz osobiscie 120tyś, nie mam pojęcia ile już w sumie ma prześmigane ta turbina (moze nawet 340tyś).
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Analiza logów MK4 1,9 TDI AHF
Musisz zdjąć zabezpieczenie z dźwigni sterującej zmienną geometrią i z osobna sprawdzić co się zacina - mechanizm kierownic w turbosprężarce czy sztanga w gruszcecinek531 pisze:Może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób ( oby w miarę prosty) mógłbym zdiagnozować gdzie tkwi problem?
Analiza logów MK4 1,9 TDI AHF
Witam,
Sprawdziłem tą sztangę. Po odłączeniu od turbiny sztanga działa poprawnie. Natomiast dźwignia od turbiny ani drgnęła. Mocno musiałem się napracować, aby ją trochę rozruszać. Jest trochę lepiej, jednak czuć, że jeszcze gdzieś ociera. Wnioskuję z tego, że pewnie turbo do czyszczenia.
Po złożeniu wszystkiego "do kupy" zrobiłem kolejny film z tym, jak sztanga się teraz zachowuje - widac dużą poprawę i nie widać, aby miała jakieś opory.
https://www.sendspace.com/file/ykpszs" onclick="window.open(this.href);return false;
Zrobiłem ponownie logi:
DYNAMICZNE:
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_270636.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_270635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_270633.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_270632.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_270631.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie zdążyłem jeszcze dłużej potestować, jednak widzę poprawę chociażby w tym, że regularnie zaczyna przyspieszać od ok 1800obr. i nie ma nagłego odcięcia ok 3900obr - ciągnie dalej.
Z ciekawości zapytam, czy są jakieś przeciwskazania dla tego auta aby zrobić mu nową mapę i podnieść trochę moc? Co jest do poprawy? Przepływomierz, ew. czyszczenie turbiny?
Sprawdziłem tą sztangę. Po odłączeniu od turbiny sztanga działa poprawnie. Natomiast dźwignia od turbiny ani drgnęła. Mocno musiałem się napracować, aby ją trochę rozruszać. Jest trochę lepiej, jednak czuć, że jeszcze gdzieś ociera. Wnioskuję z tego, że pewnie turbo do czyszczenia.
Po złożeniu wszystkiego "do kupy" zrobiłem kolejny film z tym, jak sztanga się teraz zachowuje - widac dużą poprawę i nie widać, aby miała jakieś opory.
https://www.sendspace.com/file/ykpszs" onclick="window.open(this.href);return false;
Zrobiłem ponownie logi:
DYNAMICZNE:
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_270636.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_270635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_270633.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_270632.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_270631.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie zdążyłem jeszcze dłużej potestować, jednak widzę poprawę chociażby w tym, że regularnie zaczyna przyspieszać od ok 1800obr. i nie ma nagłego odcięcia ok 3900obr - ciągnie dalej.
Z ciekawości zapytam, czy są jakieś przeciwskazania dla tego auta aby zrobić mu nową mapę i podnieść trochę moc? Co jest do poprawy? Przepływomierz, ew. czyszczenie turbiny?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości