AFN logi do oceny buczy

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

AFN logi do oceny buczy

Post autor: dani270 » pn sie 10, 2015 17:03

Witam
podczas jazdy silnik buczy tak jakby dynamiczny kat wtrysku nie byl dobrze regulowany bynajmniej tak mi sie to widzi po odsluchanym dzwieku ktory jest w zasadzie od samego poczatku rozpoczecia jazdy na pierwszym biegu, nie mam nikogo z najomego z taki silnikiem ale wydaje mi sie ze powinien byc zywszy, czasami podczas bardzo dlugiej jazdy silnik potrafi zaczac ciszej pracowac przez krotka chwile ale to bardzo rzadko sie zdarza, ostatnio zaczal wiecej palic minimum o 2 litry ale mysle ze wtrysk jeden siedzi bo po zalozeniu 216 jeden cykal a rok temu po logach przez chwile zaczol pracowac silnik na trzy gary
oto co zostalo wymienione i zprawdzone
pompa na 11 bez zmian
wtryski 216 bez zmian
podmiana przeplywki bez zmian
dioda zamiast przeplywki bez zmian
sprawdzony rozrzad i jest ok
kata brak
egr zaslepiony
odpala bez probloemy w najwieksze mrozy mimo akumulatora 60AH


Dynamiczne:
000- http://vaglog.pl/log_228140.html" onclick="window.open(this.href);return false;
001- http://vaglog.pl/log_228139.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003- http://vaglog.pl/log_228141.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004- http://vaglog.pl/log_228142.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004jazda po miescie - http://vaglog.pl/log_228144.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008- http://vaglog.pl/log_228143.html" onclick="window.open(this.href);return false;
010- http://vaglog.pl/log_228146.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011- http://vaglog.pl/log_228145.html" onclick="window.open(this.href);return false;
cos ten 008 mi nie wyszedl bo robilem dwa razy i mi nie zapisalo

Statyczne:
000- http://vaglog.pl/log_228147.html" onclick="window.open(this.href);return false;
001- http://vaglog.pl/log_228148.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003- http://vaglog.pl/log_228149.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004- http://vaglog.pl/log_228150.html" onclick="window.open(this.href);return false;
007- http://vaglog.pl/log_228151.html" onclick="window.open(this.href);return false;
013- http://vaglog.pl/log_228152.html" onclick="window.open(this.href);return false;

BS:
000- http://vaglog.pl/log_228153.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004- http://vaglog.pl/log_228154.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011- http://vaglog.pl/log_228155.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 nie robilem bo i tak EGR jest zaslepiony



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

AFN logi do oceny buczy

Post autor: Sztomel » wt sie 11, 2015 05:52

Korekcja na 3 cylindrze jest fatalna - zsumuj sobie wskazania (- 1.25) i (- 0,38) i wychodzi, że na 3 garku jest (+ 1,63) mg/skok a to dla silnika VP jest już tragedią - praktycznie 3 cylinder nie jest zasilany paliwem. Twój sterownik silnika nie pokazuje wskazań ze wszystkich czterech cylindrów więc to co widzisz w trzeciej kolumnie 013 faktycznie dotyczy czwartego cylindra bo trzeci gdzie siedzi wtrysk sterujący nie jest pokazywany a wszystkie pozostałe wskazania są odniesieniem dla trzeciego.
Poza tym jeśli przepływka nie jest rozwiercona to masz nieszczelność w dolocie powietrza doładowanego bo wskazanie 1140 mg/str przy niedoładowaniu turbo (wskazanie 1815 mbarów) jest zbyt duże. Przepływka w całym zakresie obrotów zawyża wskazania i popatrz jak niskie ciśnienie uzyskuje turbo w logu 011 BS.


Obrazek

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

AFN logi do oceny buczy

Post autor: dani270 » śr wrz 09, 2015 23:32

Dzieki kolego za odpowiedz.
Widzialem ze wtryski sa marnej jakosci bo pan z allegro mnie oszukal i bubla sprzedal nik (sportowe216) wczesniej mial inny ale chyba ze wzgledu na komentarze zalozyl nowe konto. Musze przyznac ze korekcja ktora jest na cylindrze (-1.25) byla na poziomie (-1.70) ale po zalaniu LIQUI MOLY 2666 sie obnizyla. Wtryski mialem wiezc na sprawdzenie ale jakos checi brakuje.
Co do przeplywki to jakis czas temu kupilem niby nowa ori boscha ale od poczatku zle mierzyla i rok temu jej dziurke zrobilem.
Czyli przeplywka jak i wtryski do wymiany?

Wracalem przed chwila z pracy do domu i pomimo ze auto stalo caly dzien, deszcz padal to na odcinku 1,5km silnik pracowal tak chicho jak nigdy :-)
zapomnialem dodac ze w zimniejsze dni ok 10st az do tych mroznych, i im zimniej tym silnik glosniej pracuje az do uzyskania temp ok 35st

zapomnialem napisac chyba najwazniejszego a mianowicie to ze w lecie powyzej 25stopni temp. zewnetrznej silnik pracuje cicho od momentu odpalenia a w taka temp. jak dzis 15st na dworze silnik jest glosny ale tylko podczas jazdy



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

AFN logi do oceny buczy

Post autor: Sztomel » czw wrz 10, 2015 08:03

Czy przepływka jest do wymiany ? - Nie ale przesadziłeś ze średnicą nawierconego w niej otworka chyba, że faktycznie jest nieszczelność w dolocie powietrza doładowanego - wtedy tak wysokie wskazania z przepływki przy niedoładowaniu turbo byłyby uzasadnione ale aby to ocenić musisz zlogować dynamicznie po dwie grupy jednocześnie czyli 003 z 011 i 008 z 010. Co do wtryskiwaczy to już sam powinieneś zdecydować co z nimi zrobić. Po logach niestety nie stwierdzę co jest przyczyną głośniejszej pracy silnika bo przestawiacz kąta wtrysku w logu statycznym 004 BS i dynamicznym 004 (przynajmniej w tych załączonych w temacie) działa poprawnie.


Obrazek

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

AFN logi do oceny buczy

Post autor: dani270 » czw wrz 10, 2015 21:08

mysle ze diurka jest duza bo jak dobrze pamietam to bylo to wiertlo fi.3
logi postaram sie wykonac w sobote jak pogoda pozwoli
mimo ze kat wtrysku mam troszke przyspieszony to ostatnio wpielem we wtyczke wtrysku sterujacego diode ktora przyspiesza mi kat wtrysku na wyzszych obrotach i o dziwo silnik troche ciszej pracuje a z tego co mi wiadomo to na przyspieszonym kacie wtrysku powinien glosniej pracowac

nie wiem co moze byc przyczyna i czy czasem nie jest w jakis sposob zwiazane z moim problemem opisywanym powyzej ale juz trzy razy zjadlo mi lopatki turbo mimo wymiany filtra powietrza na markowy, umycia dolotu i wymiany filtra odmy na deklu zaworowym
Obrazek


turbo jak bylo na poczatku zalozone to nie mialo sladow zuzycia w muszli jak i na wirniku
weze i obudowa filtra jest cala
ostatnio turbo czyscilem i odme odlaczylem i zobacze czy dobije ta resztke wirnika bo ciagle cos go zjadalo co bylo widac przy kazdym czyszczeniu turbo



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

AFN logi do oceny buczy

Post autor: Sztomel » pt wrz 11, 2015 07:29

dani270 pisze:i wymiany filtra odmy na deklu zaworowym
Niestety ale w zaworze odmy regulującym ciśnienie w skrzyni korbowej (tym plastikowym dysku na pokrywie zaworów) nie ma żadnego filtra. Wewnątrz niego jest tylko membrana ze sprężyną a w silnikach AFN ale nie wszystkich był montowany dodatkowy odstojnik oleju z filtrem na wężu idącym od skrzyni korbowej do właśnie tego zaworu na pokrywie klawiatury silnika.
Mowa oczywiście o tym odstojniku z filtrem : http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... 8_1792.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ponoć na naszym forum już ktoś miał ileś tam razy identyczny problem z wirnikiem turbo jak u Ciebie i doszedł co było tego przyczyną. Ja jednak tego tematu nie znalazłem. Może odezwie się sam jego autor jak zauważy Twój temat.


Obrazek

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

AFN logi do oceny buczy

Post autor: dani270 » sob wrz 12, 2015 11:57

dzieki za zainteresowanie :kufel:
jakis czas temu widzialem ten temat na forum ale wtedy nie wiedzialem ze on i mnie bedzie dotyczyl wiec nie wczytywalem sie w jego szczeguly a kolejny raz juz go nie znalazlem
co do odmy na deklu zaworowym to myslalem ze jest tam jakies sitko i ze wzgledu na jej wiek wymienilem ja na nowa a stara po umyciu wyplula male drobinki sylikonu uszczelniajacego ale guma nie moglaby takich szkod narobic

logi
003,011- http://vaglog.pl/log_232071.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008,010- http://vaglog.pl/log_232072.html" onclick="window.open(this.href);return false;

cieplo dzis bylo wiec mala wycieczke zaliczylem a na trasie byla gorka i podczas pokonywania wjazdu i zjazdu na nia i jakis czas po jej minieciu silnik jakby ciszej pracuje mniej buczy i jakby sie lzej wkrecal na obroty ale to moze byc tez moje odczucie ze wzgledu na to ze cisnienie sie zmienia i czasami uszy zatyka a na silnik moze miec wplyw cisnienie atmosferyczne w takim stopniu jak opisalem?



chyba troche przesadzilem z tym otworem w przeplywce?
Obrazek



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

AFN logi do oceny buczy

Post autor: Sztomel » czw wrz 17, 2015 06:47

Otwór w przepływce ogromny i się przeliczyłem myśląc, że po logach łączonych da radę wyczuć czy tak duża masa zasysanego powietrza jak i dawka paliwa będzie tylko z winy zbyt rozwierconej przepływki czy też dodatkowo z winy nieszczelności w dolocie.
Przepływka wskazuje już tak maksymalnie zawyżone wartości masy powietrza czyli 1275.0 mg/skok i paliwa czyli 44.0 mg/skok już od 2184 obrotów silnika kiedy turbo przeładowuje zaledwie o 112 mbar od wartości zadanej (1948 mbar) ciśnienia doładowania
a faktycznie tak wysokie wskazania z przepływki w 003 i 008 powinny pojawiać się dopiero przy maksymalnym przeładowaniu turbo kiedy to w logu 011 pojawiłaby się wartość 2750 mbar czyli kiedy turbo przeładowywałoby o 800 mbar.
Sądzę jednak (przypuszczam), że cały ambaras z tak wysokimi wartościami w logach masz do czynienia tylko i wyłącznie z winy zbyt rozwierconej przepływki i aby się o tym jednoznacznie przekonać to musiałbyś ten otwór czymś zaślepić ale w sposób trwały tak by znowu z niej żadne ciało obce nie wypadło i nie dostało się na wirnik sprężający w turbo.
Co do zmiany ciśnienia barometrycznego podczas wjeżdżania na wzniesienie to i pewnie logi były wykonywane w takich warunkach bo w grupie 010 widać zmianę tego ciśnienia o 10 mbar (wskazanie 989,4 spada do wartości 979,2 mbar w 10.40 sekundy czasu logowania tej grupy). Wartość ciśnienia atmosferycznego jest punktem odniesienia dla sterownika silnika dla poprawnej regulacji ciśnienia doładowania na podstawie wskazań z czujnika G71 ciśnienia doładowania i nie ma ona wpływu na to czy silnik pracuje głośniej czy ciszej.


Obrazek

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

AFN logi do oceny buczy

Post autor: dani270 » czw wrz 17, 2015 22:58

W sobote postaram sie zaslepic otwor w przeplywce i wykonac ponownie logi
Dlaczego mowisz ze znowu nie wpadlo obce cialo z przeplywki, wirniki u mnie zjada od kilku lat a przeplywka dziure ma od roku
logi byly robione na prostej drodze bez zadnyhch wzniesien wiec przyczyna zmiany cisnienia musi byc cos innego
Moze skrocic jeszcze sztange od turbo?

obudowa od przeplywki ma znaczenie?
kiedys czytgalem ze na tej z malym kolkiem lepiej wartosci oblicza ale nie znalazlem juz tego tematu i nie wiem co autor mial dokladnie na mysli

1.
Obrazek

2.
Obrazek



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

AFN logi do oceny buczy

Post autor: Sztomel » pt wrz 18, 2015 06:50

Źle się wyraziłem, miałem napisać : żeby znowu jakieś obce ciało nie wpadło na wirnik, tym razem, z przepływki. Zaślep najpierw ten otwór w przepływce to zobaczymy jakie wtedy będą wskazania rzeczywistego ciśnienia doładowania.
Przepływomierz tym lepiej mierzy im szybciej przez niego przepływa zasysane przez turbo powietrze bo bardziej schładza element pomiarowy przepływki dając tym samym wyższe z niej wskazania. W nowych obudowach nie jest zwężona średnica przepływu powietrza przed przepływką a jedynie dołożona dodatkowa siatka z drobnymi oczkami więc powoduje wg mnie dodatkowe niepotrzebne opory zasysanemu powietrzu.


Obrazek

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

AFN logi do oceny buczy

Post autor: dani270 » sob wrz 19, 2015 16:59

Zaslepilem dzis diurke w przeplywce i zrobilem nowe logi.
Silnik wydawal sie jakby troche ciszej pracowal ale to moze byc zasluga dobrej cieplej pogody.
Zadymienie wydaje sie byc na tym samym poziomie co przed zaslepieniem dziurki.

003,011- http://vaglog.pl/log_232917.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008,010- http://vaglog.pl/log_232918.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

AFN logi do oceny buczy

Post autor: Sztomel » sob wrz 19, 2015 17:28

Teraz dopiero widać, że masz nieszczelność w dolocie (o ile ten otwór w przepływce został całkowicie zaślepiony) gdyż masa zasysanego powietrza jest niewspółmiernie duża w stosunku do ciśnienia doładowania i jest zawyżona nawet kiedy turbo niedoładowuje.


Obrazek

dani270
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2014 20:50
Lokalizacja: Strzegom

AFN logi do oceny buczy

Post autor: dani270 » sob wrz 19, 2015 17:38

przegladalem nie raz dolot i ostatnio znowu go mylem i ani sladu saczacego sie oleju ani pekniec no chyba ze miedzy kolektorem a glowica jest nieszczelnosc
przeplywka calkowicie zaslepiona a na dniach bede zakladal kolektor od awx to zerkne czy uszczelka na kolektorze nie puszcza



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

AFN logi do oceny buczy

Post autor: Sztomel » sob wrz 19, 2015 21:53

To nie będzie winą uszczelki na kolektorze ssącym bo nieszczelność musi być większa niż ta ewentualna na kolektorze (nawet gdyby tam wcale nie było uszczelki) skoro masa zasysanego powietrza wskazuje takie wartości jakby Twoje turbo pompować miało w logu dynamicznym 011 wartość 2300 mbar.
dani270 czemu nie uzupełnisz swojego profilu o miejsce zamieszkania ? Pewnie znalazłby się ktoś z Twojej okolicy, który byłby Ci w stanie pomóc a tak sam się męczysz.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości