[mk4] Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] [mk4] Re: [mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » czw sty 09, 2020 19:27

glaca77 pisze:Sztanga była tak rozkręcona, że sprężyna gruszki ją bardzo ściskała. Dziwne ale te logi są gorsze od poprzednich- jakbyś wydłużył sztangę(może zmiana biegu logowania?). Skróć trzy obroty, jak nie pomoże to może być wina zderzaka(ogranicznika). Zaloguj tylko 011.
Wczoraj zrobiłem zabieg z zderzakiem na turbinie wykrecilem trochę te śrubę (ok 2 obroty) i zabezpieczylem nakrętką i panowie logi wyszły gorsze... http://vaglogi.pl/log-011_sO08a.html

Może jednak wkręcić miałem żeby skok zmiennej geometrii był mniejszy a nie większy tak jak to zrobiłem hmm¿? Ogólnie cieszę się z tego co jest bo jest ogromna różnica w porównaniu z tym co było na samym początku ale już tą zabawa zaczyna mnie denerwować to albo sprzedam dziada albo dam do regeneracji cała turbinie xD pozdrawiam

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka





kamikaze.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr maja 08, 2013 21:14
Lokalizacja: Jaworzno

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: kamikaze. » pt sty 10, 2020 15:53

Co do ustawienia cięgna, to to ustawienie u mnie było perfekcyjne :) Na kilku forach ta odległość się przewijała:
"W ALH fabrycznie jest 87 mm od czoła gruszki do środka otworu trzpienia"

U mnie było podobnie, gość na maszynie ustawiał optymalne ustawienie ogranicznika i musiał go wkręcić (aby bardziej wystawał po stronie, na której opiera się cięgno). Oryginalnie wystawał może 1mm, teraz 2-3 mam i lepiej podobno się nie da :) Najlepiej chyba odpalić samochód, VAGa i kręcić ogranicznikiem patrząc na doładowanie. Podobno tej turbiny nie da się tak zepsuć, bo nawet całkiem wykręcony ogranicznik nie spowoduje ocierania łopatek o wirnik. Fabrycznie na postoju miałem okolo 1020 mbar i wtedy było OK. Nie pamiętam tylko czy jest na tyle miejsca, żeby takie manewry robić na aucie.



MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] [mk4] [mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » pt sty 10, 2020 16:05

No na kanale jest to w miarę możliwe ale duże ryzyko poparzenia się jest =D to na pdpalonym aucie gruszka turbiny na biegu jałowym jest w 100proc wciągnięty?? Bo z tego co wnioskuję po logach dajmy na to jest ale w 20 procentach nie pamiętam dokładnie. Zastanawiam się żeby jeszcze z powrotem wkręcić tak jak było i dodatkowo jeszcze z dwa obroty dać żeby szybciej gruszka opierała się o ogranicznik. Może w tę stronę powinienem to zrobić.
1020 to na pewno na postoju nie mam (1009 to mi na 011bs wyskakuje przy wsunietej gruszce na teście a przy wyłączonym coś koło 997 coś takiego)

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka






Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: wesol » pt sty 10, 2020 18:24

Pany. To jest tak. Śrubka na ten imbusik mały ma być tak ustawiona że łopatki są tak przymknięte że jest między nimi szpara na 1.5-2 mm. Wtedy właśnie łopatki są bardzo daleko od wirnika więc nie ma opcji by wirnik zniszczyć. Wtedy też gruszka jest ściągniętą na maxa i to właśnie na postoju jest ona wciągnięta maksymalnie. Jak przyspieszamy z pedałem gazu w podłodze to gruszka też jest wciągnięta na maxa i łopatki geo przymknięte. Gdy puścimy nogę z gazu to łopatki się otwierają bo gruszka się wydłuża. Teraz tak im ta srubka na imbus jest bardziej skręcona tym łopatki geo są bardziej otwarte a to skutkuje późniejszym wstawaniem turbiny. Za to im bardziej przymknięte to turbo szybciej się budzi ale za bardzo przymknięte to spaliny nie mogą się wydostać z głowicy, a wirnik nie rozkręca się do wysokich obrotów bo spaliny nie mogą się przecisnąć na łopatkach geo.
Ostatnio zmieniony pt sty 10, 2020 21:55 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: riccardoa » pt sty 10, 2020 19:07

wesol pisze:
pt sty 10, 2020 18:24
Zduńska na ten imbusik mały ma być tak .
A co to za nowy wynalazek?



MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] Re: [mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » pt sty 10, 2020 19:15

riccardoa pisze:
wesol pisze:
pt sty 10, 2020 18:24
Zduńska na ten imbusik mały ma być tak .
A co to za nowy wynalazek?
Wnioskuję że chodziło o śrubke

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka




MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] Re: [mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » pt sty 10, 2020 19:19

wesol pisze:Pany. To jest tak. Zduńska na ten imbusik mały ma być tak ustawiona że łopatki są tak przymknięte że jest między nimi szpara na 1.5-2 mm. Wtedy właśnie łopatki są bardzo daleko od wirnika więc nie ma opcji by wirnik zniszczyć. Wtedy też gruszka jest ściągniętą na maxa i to właśnie na postoju jest ona wciągnięta maksymalnie. Jak przyspieszamy z pedałem gazu w podłodze to gruszka też jest wciągnięta na maxa i łopatki geo przymknięte. Gdy puścimy nogę z gazu to łopatki się otwierają bo gruszka się wydłuża. Teraz tak im ta srubka na imbus jest bardziej skręcona tym łopatki geo są bardziej otwarte a to skutkuje późniejszym wstawaniem turbiny. Za to im bardziej przymknięte to turbo szybciej się budzi ale za bardzo przymknięte to spaliny nie mogą się wydostać z głowicy, a wirnik nie rozkręca się do wysokich obrotów bo spaliny nie mogą się przecisnąć na łopatkach geo.
Noo to teraz rozumiem całokształt. Będę miał czas to jeszcze bardziej ją odkręce ( wtedy jeszcze niżej dźwignia zmiennej geometrii będzie szła do dołu) i zobaczę czy coś to poprawi. Tylko zastanawia mnie to czemu po zabiegu ( zwiększeniu skoku dźwigni geo) się poforszyly logi. Akurat ta śrubka zauważyłem była zaklejona takim kolorowym markerem jak by klejem i wnioskuję że były właściciel przy niej nie grzebal wcześniej.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka




kamikaze.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr maja 08, 2013 21:14
Lokalizacja: Jaworzno

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: kamikaze. » pt sty 10, 2020 19:48

Równie dobrze można podpiąć na krótko podciśnienie pomijając N75 i wtedy kręcić ogranicznikiem i sprawdzać, tylko z obrotami nie przesadzać wtedy. W teorii powinna wtedy wstawać najszybciej jak to możliwe dla konkretnego ustawienia zderzaka. Jeśli będzie dobrze, to wtedy można się bawić gruszką, najlepiej zaczynając od tego ustawienia 87mm :)

Edit: tylko jak ustawić te wzorcowe 1.5-2mm między lopatkami? Bo ogranicznik dopiero działa po złożeniu całego korpusu.



MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] Re: [mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » ndz sty 12, 2020 17:36

kamikaze. pisze:Równie dobrze można podpiąć na krótko podciśnienie pomijając N75 i wtedy kręcić ogranicznikiem i sprawdzać, tylko z obrotami nie przesadzać wtedy. W teorii powinna wtedy wstawać najszybciej jak to możliwe dla konkretnego ustawienia zderzaka. Jeśli będzie dobrze, to wtedy można się bawić gruszką, najlepiej zaczynając od tego ustawienia 87mm :)

Edit: tylko jak ustawić te wzorcowe 1.5-2mm między lopatkami? Bo ogranicznik dopiero działa po złożeniu całego korpusu.
To co podłączyć gruszke na sztywno by była zaciągnięta i na postoju kręcić ogranicznikiem w dół i na grupie 11 sprawdzać żeby rosło ciśnienie??

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka




glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: glaca77 » pn sty 13, 2020 08:37

Nie musisz łączyć na sztywno, kręć ogranicznik obserwując różnicę ciśnień w 011BS.



MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] Re: [mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » pn sty 13, 2020 10:38

glaca77 pisze:Nie musisz łączyć na sztywno, kręć ogranicznik obserwując różnicę ciśnień w 011BS.
Ok rozumiem =) będę miał dostęp do kanału to się odezwę czy się udało =)

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka




MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] Re: [mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » wt sty 14, 2020 09:46

glaca77 pisze:Nie musisz łączyć na sztywno, kręć ogranicznik obserwując różnicę ciśnień w 011BS.
Ogranicznika wydaje mi się że już nie mam co ruszać bo mało co już wystaje tak naprawdę, wczoraj trochę kombinowałem na szybko skrecilem gruszke jeszcze o jakieś 3 obroty i auto wcale jechać nie chciało w dodatku czarna chmurę zostawiłem za sobą, i nie słychać było turbiny jak się załącza. Chwilę po tym podłączyłem gruszke bezpośrednio pod vakum pompę i startowała już od 1.2k słychać było na oko przejechałem się spokojnie tylko i czuć było mocna różnice. Podłączyłem z powrotem pod n75 i zauważyłem że po przekreceniu kluczyka a nawet odpaleniu gruszka wogole się nie rusza a powinna się zaciągnąć do końca tak jak mowiliscie i wyczytałem na necie. Gdy włączę na 011.bs to chodzi w pełnym zakresie. Dzisiaj jeszcze podmienie na n18 i sprawdzę.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka




MacinK101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
Lokalizacja: łodzkie
Auto: Golf 4 1.9 tdi
Silnik: ALH

[mk4] [mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: MacinK101 » sob sty 18, 2020 23:52

Witam.
Miałem troche czasu na małe kombinacje podmieniłem n75 na n18 i żadnych zmian. Zauważyłem ze nowy zaworek zwrotny który nie dawno wymieniałem znów jest uszkodzony (przepuszcza w obie strony) wymieniłem na nowy...
w 011BS zmiany ciśnien z 979 skacze na 1009 - 1020. tak że widze już jakaś poprawe.
Ogólnie jeździ mi sie owiele lepiej niż na samym początku całego problemu i tematu.
Aczkolwiek logi dynamiczne nieznacznie różnią sie z tymi co były na samym poczatku.

http://vaglogi.pl/log-011_g2OH4f6.html - log robiony wczoraj.

Opadają mi juz ręce, przypuszczam albo słabe ciśnienie z vakum pompy albo przepływke a ostatecznie turbo liche.
zastanawia mnie jeszcze w logach to wypełnienie zaworu n75 kilka logow i prób wcześniej wskakiwało mi na około 70% a teraz to nawet 50% przekroczyć nie moze...
Pozdrawiam.

PS: podczas jazdy i wciśnięciu przęgła przy około 2k tyś obrotów słychac jak w turbinie jest upuszczane ciśnienie.



glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH

Post autor: glaca77 » pn sty 20, 2020 13:05

N75 nie rośnie bo nie ma czego zbijać- słabe doładowanie. Pisałeś że próbowałeś jechać z gruchą podpiętą na krótko, spróbuj zrobić całego loga(na pełnym gazie, nic się nie stanie - powinien wejść w tryb awaryjny). Pokaż ten log 011.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości