Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Barkleey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 17, 2017 01:08
Lokalizacja: Włocławek || Eire

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: Barkleey » pt mar 17, 2017 19:54

Witam Wszystkich serdecznie!


Otóż Moj Passacik , dość przeciętnie wstaje z dołu , w okolicach 2.100 obrotów zaczynam dopiero odczuwać rwanie do przodu. Po doświadczeniach z moim wcześniejszymi TDI (AFN , AWX) wiem , że jest coś nie tak. Na początku stawiałem na przepływke jednak po zrobieniu logów , działa ona wzorcowo. Oczywiście sprawdziłem również szczelność wszystkich połaczeń Turbo-->IC-->Silnik.
Wykonałem logi dynamiczne gr. 011 i oczywiscie czego sie spodziewałem jest spore nie doładowanie w dole oraz IMO przeładowanie od 2-3 tys. Chciałbym jednak prosić kogoś z wiekszym doświadczeniem w kwestii logów o ocene , gdzie powinienem zacząć poszukiwać usterki. Osobiście obstawiam gruszke (podcienienia sprawdzone) uszkodzenie , bądź zła jej regulacje. (poprzedni właściciel zmienił turbine , może nie jest odpowiednio wyregulowana). Zrobiłem również log statyczny gr 010 dla sprawdzenia map sensora.

Oto Logi:

Grupa 011 i 003
http://vaglog.pl/log-011_003_48xsec.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Grupa 010

http://vaglog.pl/log-010_sLd12Ow.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Z góry dziękuje za odpowiedz.

Auto Passat B6 2.0 TDI BKP



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: italiano_83 » sob mar 18, 2017 14:48

Turbo kwas, pytanie czy wina gruszki czy kierownic, mniemam że n75 sprawdziłeś i podmieniałeś na inny - czy tam jest u ciebie cały blok zaworów ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Barkleey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 17, 2017 01:08
Lokalizacja: Włocławek || Eire

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: Barkleey » sob mar 18, 2017 14:59

Niestety jest zespolony z reszta zaworow :/ Moge podmienic z silnika BKC jest taki sam. Czy istnieje opcja zlej regulacji gruchy przy takich parametrach ? Bo jesli nie to chyba pozostaje wyciagac turbo na stol. Co ciekawe auto nie wpada w notlaufa i ciagnie tak samo do max predkosci auta oczywiscie po przekroczeniu 2.1k mniej wiecej. Jedynie ten dol jest strasznie irytujacy :banghead:

EDIT:

Mam jeszcze pytanie co do gruszki bo wczesniej tegi nie zauwazylem czy podczas wciskania sztangi powinno byc slychac upuszczane powietrze ? Silnik zgaszony, wezyk na gruszcce, gruszka na turbinie. Tak tylko sprawdzalem "na sucho" ruch sztangi



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: italiano_83 » sob mar 18, 2017 19:20

W gruszce jest mały otworek wyrównujący ciśnienie ...
Barkleey pisze:Co ciekawe auto nie wpada w notlaufa i ciagnie tak samo do max predkosci auta oczywiscie po przekroczeniu 2.1k mniej wiecej. Jedynie ten dol jest strasznie irytujacy
Nie łapie odcięcia bo wysterowanie n75 nie jest w momencie przeładowania maksymalne a samo przeładowanie nie trwa do końca obrotów tylko w zakresie średnich.

Tu widać ten otworek w siłowniku podciśnienia sterującym kierownicami w turbo.
Obrazek


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Barkleey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 17, 2017 01:08
Lokalizacja: Włocławek || Eire

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: Barkleey » sob mar 18, 2017 19:34

Faktycznie , zapomnialem o tym otworze.
Nie łapie odcięcia bo wysterowanie n75 nie jest w momencie przeładowania maksymalne a samo przeładowanie nie trwa do końca obrotów tylko w zakresie średnich.
Czyli teoretycznie nieprawidlowa regulacja sztangi moze miec na to wplyw ?

Mialem do czynienia z notlaufem od zacietej VNT , jak i usterka n75 we wczesniejszym AWXie. Takze czyszczenie geometrii nie jest mi nieznane , jednak wolalbym wykluczyc mniej czasochlonne kwestie najpierw , gdyz w poprzecznym TDI demontaz turbiny wyglada na nieco bardziej skomplikowany , w szczegolnosci bez raczek azjaty :grin:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: italiano_83 » sob mar 18, 2017 21:08

Regulacja raczej wygląda ok, czasami coś haczy na tyle słabo że n75 jest jeszcze sobie z tym poradzić ( choć tak naprawdę to sprężyna w siłowniku bo ona zmusza kierownice do otwarcia się- a n75 jedynie zmniejsza podciśnienie w siłowniku).
Zazwyczaj 90% to mechanizm kierownic a 10% to siłownik i n75- tak wygląda praktyka, trzeba wszystko po kolei weryfikować.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Barkleey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 17, 2017 01:08
Lokalizacja: Włocławek || Eire

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: Barkleey » sob mar 18, 2017 21:54

W takim razie biore sie w poniedzialek za dokladne sprawdzenie gruchy oraz n75 , jesli nic nie uda mi sie znalezc biorr sie za turbine :-( bede aktualizowal temat. Dzieki za rady :bigok:



Barkleey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 17, 2017 01:08
Lokalizacja: Włocławek || Eire

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: Barkleey » śr mar 22, 2017 12:12

Niestety i w sumie stety, co innego jest winne , a mianowicie Pompa Vacum lub serwo , dzis zmierze jeszcze dla upewnienia cisnienie na PV , ale wszystko na to wskazuje. Wczoraj zrobilem sobie test hamulcy i po 3-4 szybkim nacisnieciu hamulec twardy. Dodatkowo co nieco zabawne na jalowym gdy nacisne hamulec slychac zmiane pracy vnt.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: italiano_83 » śr mar 22, 2017 13:44

Tylko vacum nie będzie miało wpływu na przeładowanie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Barkleey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 17, 2017 01:08
Lokalizacja: Włocławek || Eire

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: Barkleey » śr mar 22, 2017 15:45

Faktycznie , chcialem jednak to sprawdzic :) Na kazdym z podcisnien jest ok -0.9 , czyli wszystko w porzadku. Gruszka trzyma cisnienie , wiec wyglada na to , ze jest sprawna. Pozostaje jedna i ostatnia rzecz , czyli standard juz dla mnie jesli chodzi o TDI z VNT czyli zapieczone kierownice.
Pechowo bo spotyka mnie to w kazdym moim TDI i musze sciagac turbawke. No nic taki urok :D
Dziekuje za pomoc i mysle ze mozna zamknac temat.

Edit:
Czy wysterownie z krocca nr 6 czyli na gruszke powinno byc stale czy sie zmieniac ? Bo u mnie caly czas wskazuje -0.9 nawet podczas jazdy , sprawdzone troche hardcorowo z zegarkiem na podszybiu. W mojej opinii powinno sie zmieniac co moglo by wskazywac na uszkodzenie bloku zaworow



Barkleey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 17, 2017 01:08
Lokalizacja: Włocławek || Eire

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: Barkleey » sob kwie 15, 2017 10:22

Witam Ponownie!

Walczyłem chwile z turbiną , probowałem , sposobu na Mr. Muscle , jednak mało skuteczny , bo wciaż przeładowanie bylo duże , choc auto nie wpadało w Notlaufa. Zabrałem się za demontaż turbiny, poszło całkiem sprawie , a nawet sprawniej niż sie spodziewałem , oczywiscie duzy problem pojawił sie przy gorącej stronie , jednak po małej walce udało sie. Po demontażu strony gorącej moim oczom ukazał sie cudowny osad, a raczej kleista rdza.. co oczywiście było efektem Mr Muscle , także osobiście nie polecam , bo walka byla ostra aby usunąc to , z kierownic. Bieżnia kierownic była przytarta stad prawdopodobnie przycinanie sie VNT , bo same w sobie były dość czyste. Spolerowałem bieżnie usuwając przytarcia. Kierownice zaczeły chodzić baaardzo płynnie , jedynie praca gruszki mi sie nie podobała , mianowicie spręzyna sprawia dość spory opór , jednak nie przycina sie chodzi płynnie , ale potrzeba wiecej niż troche siły by nia ruszyć, jednak po odpaleniu elegancko sztanga pracuje w całym zakresie. Jednak to nie wyeliminowało problemu.
Nadal auto jest dość ospałe w niskim zakresie obrotowym , oraz pojawił sie problem z uzyskaniem prędkości +170 imo wydaje mi sie nie możliwe do osiagniecia 200km/h.

Wykonałem logi grup 003,008,011. Moim zdaniem przepływka dość mocno ucina dawke do ok 1900 , oraz lekko przelewa w górnym zakresie od 2900 obrotów. Dodatkowo , wydaje mi się ,że auto zaczeło wiecej palić ok 1l wiecej niż wczesniej. Chciałbym jednak prosić o analize mojej diagnozy. Wtryski odrzucam , auto nie dymi naawet na zimny, czy zaraz po odpaleniu.

Grupa 011:
http://vaglog.pl/log-011_P89jM4k.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Grupa 003 :
http://vaglog.pl/log-003_GIF54.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Grupa 008 :
http://vaglog.pl/log-008_E5mX3.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Grupy 003,008,011:
http://vaglog.pl/log-003_008_011_7c4G28U.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Z góry dziękuje za analize :okej:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: italiano_83 » sob kwie 15, 2017 13:59

Doładowanie wstaje od 1900obr/min wiec tragedii nie ma, dalej w środku jest lekkie przeładowanie a góra nie doładowanie. . Przepływka wygląda ok w środku jest wyższy przepływ bo jes lekkie przeładowanie i to jest normalne i poprawne że przepływomierz ma wyższe wskazania.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Barkleey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 17, 2017 01:08
Lokalizacja: Włocławek || Eire

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: Barkleey » sob kwie 15, 2017 18:26

Czyli Twoim zdaniem gdzie powinienem szukac jeszcze przyczyn nie pelnej mocy ? Dodam , ze gdy auto jest zimne po nocy , przez chwile za nim sie rozgrzeje , strasznie slamazarnie reaguje na gaz



Barkleey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 17, 2017 01:08
Lokalizacja: Włocławek || Eire

Ocena logów , problemy z doładowaniem.

Post autor: Barkleey » śr kwie 26, 2017 09:34

Nikt wiecej nie jest w stanie pomoc ?

No coz , problem.na tyle stal sie irytujacy , ze wyraznie czuje spadek mocy auta , dynamika miedzy 80-130 wlasciwie nie istnieje. A predkosc maxymalna konczy sie na 170 :/ postanowilem wymienic gruszke bo wydaje mi sie ze nadal wysterownie turbiny siada(obstawiam membrane gruszki , choc podcisnienie trzyma jednak strasznie opornie chodzi na sucho).
Niestety w kraju jakim przyszlo mi zyc , nie ma opcji kupna gruszki. Wiec pozostaje mi chinszczyzna albo ebay. Co sadzicie na temat chinskich gruszek ? O trwalosc nie pytam , bardziej o jej prace ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości