Witam.
Kilka dni zapaliły mi się dwie kontrolki na desce rozdzielczej (check engine oraz kontrolka od ESP)
Wyskoczyły mi dwa błędy:
w kontrolerze 01-ENGINE:
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0003
Software Coding: 11500
Work Shop Code: WSC 01271
Additional Info: WVWZZZ1JZ3W585437 VWZ7Z0C7459651
1 Fault Found:
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-00 - -
a w kontrolerze 03-ABS Breakes
Control Module Part Number: 1C0 907 379 M
Component and/or Version: ESP FRONT MK60 0102
Software Coding: 0019970
Work Shop Code: WSC 01271
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory
Zrobiłem logi 002, 003 i 118.
statycznie:
http://vaglog.pl/log-002_003_118_C4D1n1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i dynamicznie:
http://vaglog.pl/log-002_003_118_XjWu7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ad. Błąd 1:
W logach widać, że MAF pokazuje cały czas zbyt dużą masę powietrza.
Sprawdziłem wizualnie wszystkie kabelki, rurki, wężyki, chciałem pomierzyć napięcie i rezystancję na wpiętej wtyczce MAF'a, ale jest ona oblana plastikiem i nie ma gdzie się podpiąć.
Mógłbym zmierzyć rezystancję w gnieździe, na samym odpiętym przepływomierzu, ale jakie tam powinny być wartości ?
Czy pierwszy błąd oznacza, że MAF jest do wymiany ? Da się go jakoś sprawdzić, bo trochę kosztuje?
Ad. Błąd 2:
ABS działa, a ESP przestał działać.
Już doczytałem, że Engin Control Module (ECM), to to samo, co ECU - czyli że coś jest nie tak z głównym komputerem?
Chyba raczej nie, bo pomimo tych dwóch błędów golfik odpala bez problemu, jedzie dobrze, czasem tylko na niższych obrotach lub przy przyspieszaniu delikatnie poszarpie, no i nie wiem co ze spalaniem.
DTC (diagnostic trouble codes) - to diagnostyka kodów błędów - więc gdzie i co należałoby tu sprawdzić? Gdzie jest sterownik ESP?
Może to ma znaczenie, ale tydzień temu wymieniali mi w warsztacie sworznie wahaczy, wiadomo, trzeba tłuc młotkiem, więc może jakiś czujnik ucierpiał?
A może te dwa błędy są jakoś ze sobą powiązane, bo w innych postach coś takiego wyczytałem?
I w sumie wyskoczyły oba na raz?
Z góry dziękuję za pomoc.
1.8T AUM - analiza błędów - MAF i DTC
Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8T AUM - analiza błędów - MAF i DTC
Błędy sa ze sobą powiązane, nie działą przepływka to nie działa też esp, przepływka pokazuje maks wartość cały czas, podmien na inną.
Re: 1.8T AUM - analiza błędów - MAF i DTC
Dzięki za odpowiedź.
Czyli na 100% ta przepływka jest do wymiany?
Jej numer to 06A 906 461 L
Czy dla testów jest sens wkładać przepływkę np. z Passata 1.8 bez turbo? Bo akurat szwagier ma taki silnik.
Czy też nie ma co się bawić w testy, bo na pewno jest padnięta, i trzeba szukać dokładnie takiej samej?
No i co lepiej kupić: zamiennik czy używany oryginał czy jednak koniecznie nowy oryginał?
Udało mi się zdobyć kilka informacji, więc ponawiam wątek.
Z forum:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... g-12-volts" onclick="window.open(this.href);return false;
wyczytałem, że napięcie na wtyczce do przepływki, na pin_2 powinno być 12V.
U mnie takiego napiecia nie ma, jest zero.
Jedynie na pin_4 mam 5V.
Więc może przepływka jest ok, a z przewodami jest problem?
Jak to sprawdzić?
Może jakiś bezpiecznik? Ze skrzynki sprawdziłem wszystkie, ale może są jeszcze jakieś gdzieś schowane?
W Golf III było kilka pod deską rozdzielczą, nad pedałem sprzęgła.
Czy w Golfie IV też tam coś jest?
Ma ktoś jakiś pomysł?
Czyli na 100% ta przepływka jest do wymiany?
Jej numer to 06A 906 461 L
Czy dla testów jest sens wkładać przepływkę np. z Passata 1.8 bez turbo? Bo akurat szwagier ma taki silnik.
Czy też nie ma co się bawić w testy, bo na pewno jest padnięta, i trzeba szukać dokładnie takiej samej?
No i co lepiej kupić: zamiennik czy używany oryginał czy jednak koniecznie nowy oryginał?
Udało mi się zdobyć kilka informacji, więc ponawiam wątek.
Z forum:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... g-12-volts" onclick="window.open(this.href);return false;
wyczytałem, że napięcie na wtyczce do przepływki, na pin_2 powinno być 12V.
U mnie takiego napiecia nie ma, jest zero.
Jedynie na pin_4 mam 5V.
Więc może przepływka jest ok, a z przewodami jest problem?
Jak to sprawdzić?
Może jakiś bezpiecznik? Ze skrzynki sprawdziłem wszystkie, ale może są jeszcze jakieś gdzieś schowane?
W Golf III było kilka pod deską rozdzielczą, nad pedałem sprzęgła.
Czy w Golfie IV też tam coś jest?
Ma ktoś jakiś pomysł?
1.8T AUM - analiza błędów - MAF i DTC
Wymieniłem przepływomierz i wszystko działa jak należy, także 'bzzyczek' - szacun za wiedzę i dzięki za radę.
Co do opisywanych przeze mnie danych:
Okazało się, że przepływomierz w moim aucie dostaje 12V ale dopiero po uruchomieniu silnika. Jeśli tylko jest włączony zapłon, to napięcia zasilania przepływomierza nie ma.
Może to się przydać niektórym w trakcie diagnozy.
Napięcie jakie zwracał uszkodzony przepływomierz było cały czas 5V, niezależnie od obrotów, przez co w logach widać było stałą, bardzo dużą dawkę powietrza, powyżej 210 g/s.
Po wymianie MAF wszystkie oba błędy udało się wykasować i już nie wróciły, a wskazania nowej przepływki można zobaczyć na poniższych logach:
statycznie: http://vaglog.pl/log-002_115_118_ihUQ93.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dynamicznie: http://vaglog.pl/log-002_115_118_O8Tfkd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PS.
Piszę 'nowa' przepływka, ale tak naprawdę to kupiłem oryginalną o takich samych numerach ale używaną, dałem za nią 110PLN, a nowa Boscha kosztowałaby 420PLN.
Mam nadzieję, że trochę posłuży
A do wpiętej wtyczki da się jednak dostać, nie jest zalana plastikiem jak pisałem, ten plastik można zdjąć, i używając zwykłej szpilki krawieckiej można się wkuć w silikonowe otoczki kabelków i wszystko pomierzyć na wpiętej wtyczce w przepływomierz.
Zamykam temat.
Co do opisywanych przeze mnie danych:
Okazało się, że przepływomierz w moim aucie dostaje 12V ale dopiero po uruchomieniu silnika. Jeśli tylko jest włączony zapłon, to napięcia zasilania przepływomierza nie ma.
Może to się przydać niektórym w trakcie diagnozy.
Napięcie jakie zwracał uszkodzony przepływomierz było cały czas 5V, niezależnie od obrotów, przez co w logach widać było stałą, bardzo dużą dawkę powietrza, powyżej 210 g/s.
Po wymianie MAF wszystkie oba błędy udało się wykasować i już nie wróciły, a wskazania nowej przepływki można zobaczyć na poniższych logach:
statycznie: http://vaglog.pl/log-002_115_118_ihUQ93.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dynamicznie: http://vaglog.pl/log-002_115_118_O8Tfkd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PS.
Piszę 'nowa' przepływka, ale tak naprawdę to kupiłem oryginalną o takich samych numerach ale używaną, dałem za nią 110PLN, a nowa Boscha kosztowałaby 420PLN.
Mam nadzieję, że trochę posłuży
A do wpiętej wtyczki da się jednak dostać, nie jest zalana plastikiem jak pisałem, ten plastik można zdjąć, i używając zwykłej szpilki krawieckiej można się wkuć w silikonowe otoczki kabelków i wszystko pomierzyć na wpiętej wtyczce w przepływomierz.
Zamykam temat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości