Witam, potrzebuje pomysłów i co najważniejsze pomocy.
Jestem użytkownikiem skody octavia I 1.8t 4x4 w liftbecku.
Po zakupie ów auta miałem wrażenie że auto jest niepewne po zakrętach - pojechałem na zbieżność. Chłop powiedział że jest minimalnie rozbierzny że to aż sensu nie ma ustawiać....
Zakupiłem gwint, założyłem i tu się zaczęły jaja. Auto na mokrej nawierzchni (kałuża czy mokre pasy) A nawet lekki piasek na jeździ po prostu jedzie swoim życiem. Chce mnie tył wyprzedzać- na seryjnym tez to było odczuwalne Ale nie aż tak. Wymieniłem dosłownie całe zawieszenie, nawet to co było dobre też wymienione (tylu nie ruszyłem- fabryczne i 0 luzow), następnie pojechałem na zbieżność (drążki kierownicze też wymienilem) i były koła z przodu rozbierzny. Ustawiony przód lecz z tylu jest +3*...
Diagnosta powiedział że to jest wina tego że auto jedzie jak ono chce a nie jak ja tego oczekuje.
Pytanie mam takie - jak ustawić zbieżność z tylu ale pozostawić negatyw?
Dzięki bardzo za wszelkie pomysły i pomoc.
Zbieżność tył 4x4
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Re: Zbieżność tył 4x4
Musisz kolego oryginalne drążki zastąpić regulowanymi https://mtuning.pl/Regulowane-wahacze-t ... ion-p16712 ,wówczas zbieżność i kąty są do ogarnięcia .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Re: Zbieżność tył 4x4
Witaj,
Tak wiem, lecz chce uniknąć ich na poczet ustawienia TYLKO zbieżności. Kąty chce zostawić, felgi są 8j i idealnie pasuje właśnie. Przy wymianie na wahacze reg kąty wrócą do normy A tego nie chce.
Niema innej reg? Żeby tylko właśnie zbieżność ustawic?
Szybsza jazda po zakrętach w deszczu to jest naprawdę wyzwanie
Tak wiem, lecz chce uniknąć ich na poczet ustawienia TYLKO zbieżności. Kąty chce zostawić, felgi są 8j i idealnie pasuje właśnie. Przy wymianie na wahacze reg kąty wrócą do normy A tego nie chce.
Niema innej reg? Żeby tylko właśnie zbieżność ustawic?
Szybsza jazda po zakrętach w deszczu to jest naprawdę wyzwanie
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Re: Zbieżność tył 4x4
minimalna regulacja zbieżności jest na tych 4-ch śrubach na przodzie wahacza tylnego ale to jest aby aby , co do pływania na mokrej nawierzchni to też jest za sprawą kątów bo opona na małą powierzchnię styku z podłożem a co za tym idzie słabą przyczepność niestety .ok Mając regulowane drążki górny i dolny można ustawić zbieżność zachowując kąty tylko wówczas całe koło będzie cofnięte do środka nadkola.ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Re: Zbieżność tył 4x4
No nic, muszę powalczyć z jarzmem w takim razie. 3 stopnie zbierznosci to nie jest dużo a zarazem sporo...
Ciekawe w jarzmie da się w jakiś sposob roztoczy ode fasolki właśnie do tego aby poustawiac zbieżność.
Teoretycznie tak, ale negatyw nie powoduje aż takiej bezradności prowadzenia auta. Tutaj wszystko psuje zbieżność.
Dzięki bardzo za wszelką pomoc
Ciekawe w jarzmie da się w jakiś sposob roztoczy ode fasolki właśnie do tego aby poustawiac zbieżność.
Teoretycznie tak, ale negatyw nie powoduje aż takiej bezradności prowadzenia auta. Tutaj wszystko psuje zbieżność.
Dzięki bardzo za wszelką pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości