Strona 1 z 3

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: śr lip 17, 2013 16:29
autor: peacenotwar
Jak dobrze położyć tył w mk4 na gwincie?
Przeszukałem już duużo tematów, polskich i zagranicznych stron, ale odpowiedzi nie znalazłem.
Oczywistością jest wywalenie regulacji spod gwintu, ale to nie daje zadawalających efektów.
Jedyny pomysł jaki mi przyszedł na myśl to dorobienie sprężyn w jakimś zakładzie. Bawił się ktoś w coś takiego? Ile taka impreza może kosztować? Czy może jest inny sposób na położenie dupki w tym niewdzięczniku :chytry:

Ewentualnie springi z mk5 lub mk6 (podobno pasują)

PS
jest to możliwe, bo ruskie ładnie kładą mk4 na gwincie (nie airride)

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: czw lip 18, 2013 07:59
autor: Shmatan
Poluzować i dokręcić belkę na kołach, skrócić odboje (nawet do 1 bałwanka) albo założyć springi z innego gwintu - proporcje podkładki do sprężyny zmieniają się w zależności od producenta.

Jednak po wyciągnięciu podkładki/podstawy spokojnie można schować seryjną oponę 2cm w nadkolu, więc stawiam browar że siedzisz na odbojach.

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: czw lip 18, 2013 15:16
autor: peacenotwar
Czasami sam siebie zaskakuje jak głupi bywam ;) dzięki, dziś skrócę odboje.
Myślisz, że z przodu na gwincie mts też jest potrzeba ich skracania? Obecnie -6 -7cm względem serii.

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: pt lip 19, 2013 01:25
autor: Shmatan
peacenotwar, na FK przy skręceniu do końca z zostawionymi helperami musiałem 1/3 odboja usunąć żeby było na styk, rozsądnie trzeba by jeszcze 1/3 usunąć.

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: sob lip 20, 2013 22:20
autor: Dragokite
Dużo daje poluzowanie i skręcenie belki? ile mniej więcej zejdzie jeszcze w dół?

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: ndz lip 21, 2013 23:21
autor: peacenotwar
Skrócenie odbojów tył dało jakiś 1cm. Praktycznie nie widać różnicy. Szukam kolejnego sposobu w takim razie ;)

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: pn lip 22, 2013 12:41
autor: Shmatan
Dragokite, coś daje, mimo tego co niektórzy mogą napisać. Poza tym tuleje nie zuzywają się wtedy tak szybko.

peacenotwar, a ile obciąłeś? może dalej siedzi na odboju?

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: pn lip 22, 2013 19:15
autor: Dragokite
Dzieki wielkie, ja wogole mam 18stki koła i mi nawet nie siedzi na odboju, mam tez wyciągnięty gwint z tylu i zastanawiam sie co zrobic zeby jeszcze troche zejsc.

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: wt lip 23, 2013 09:58
autor: peacenotwar
Shmatan, na pewno nie :-( Odbój się skrócił z 8cm. Czas szukać innych sprężynek.

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: pn lip 29, 2013 19:39
autor: Dragokite
Ja już rozwiązałem swój problem z gwintem, okazało się zupełnie przez przypadek bo spojrzałem na karton po gwincie że został mi przysłany gwint od mk5 zamiast do mk4 ale już jest wszystko w normie tył siedzi tak jak powinien a jeszcze zostało trochę regulacji na gwincie :D

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: wt lip 30, 2013 09:56
autor: peacenotwar
Dragokite, czyli od mk5 z tyłu są dłuższe sprężyny?

Re: [mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: wt lip 30, 2013 14:39
autor: Dragokite
Tak dokładnie sa dłuższe i to nawet sporo bo około 10cm i troche szersze niz te od mk4, ty z tego co patrzyłem u ciebie w temacie masz MTSa a ja mam FK i ja patrzyłem jaka jest roznica miedzy sprezynami z gwintu FK i JOMa no to roznica była bardzo duza.

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: śr lip 31, 2013 23:02
autor: peacenotwar
Dragokite, a które były niższe?

Kolejnym sposobem na położenie trochę jest zalanie do pełna :D

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

: czw sie 01, 2013 00:13
autor: Dragokite
Czytaj uważnie napisałem że mam gwint FK a gwint JOMa był od MK5 czyli teraz sobei odpowiedz na pytanie :) zresztą odpowiedzi już udzieliłem dokładnie na samym początku poprzedniego posta:)