Strona 1 z 2

Używany gwint KW

: pt lis 02, 2012 16:26
autor: MikeWRC
Mam cztery pytania dotyczące gwintów KW w używce.

1) Czy da się sprawdzić mniej więcej "w ręku" stan amortyzatorów? W necie jest dużo różnych podpowiedzi, typu "laga gwintu powinna wchodzić i wychodzić ciężko" lub "laga powinna wchodzić ciężko a wysuwać się sama". Jaka jest prawda?

2) Czy wżery na ladze mają wpływ na jej pracę?

3) Wyczytałem gdzieś, że gwinty KW są w pełni regnerowalne. Czy dajmy na to kupując zmęczone KW V2 (inne raczej trudno kupić w miare okazyjnie), po renowacji nadal będzie działała regulacja twardości? Jeśli tak to gdzie je najlepiej regenerować? (to pytanie nasuwa mi się pod dalszym przetsząsaniu netu, gdzie ktoś napisał, że po regeneracji nie działała mu regulacja).

4) Czy do regneracji KW V2 można użyć wkładów z amortyzatorów Koni Sport - czy wtedy regulacja będzie OK?

Jak zwykle, z góry dzięki za odpowiedzi / podpowiedzi.

Używany gwint KW

: pt lis 02, 2012 18:01
autor: MAPET
MikeWRC pisze:1) Czy da się sprawdzić mniej więcej "w ręku" stan amortyzatorów? W necie jest dużo różnych podpowiedzi, typu "laga gwintu powinna wchodzić i wychodzić ciężko" lub "laga powinna wchodzić ciężko a wysuwać się sama". Jaka jest prawda?
srednio - raczej nizbyt tylko wizualnie czytaj pkt2.
MikeWRC pisze: 2) Czy wżery na ladze mają wpływ na jej pracę?
oczywiscie to podstawowy problem dzieki ktoremu gwint leje.. to wg mnie dyskwalifikuej zawias wg mnie...
MikeWRC pisze:3) Wyczytałem gdzieś, że gwinty KW są w pełni regnerowalne. Czy dajmy na to kupując zmęczone KW V2 (inne raczej trudno kupić w miare okazyjnie), po renowacji nadal będzie działała regulacja twardości? Jeśli tak to gdzie je najlepiej regenerować? (to pytanie nasuwa mi się pod dalszym przetsząsaniu netu, gdzie ktoś napisał, że po regeneracji nie działała mu regulacja).
czasem sie da zregenerowac a czasem nie

4) w kw V2 sa wklady koni

Re: Używany gwint KW

: pt lis 02, 2012 22:42
autor: MikeWRC
MAPET pisze:
MikeWRC pisze:1) Czy da się sprawdzić mniej więcej "w ręku" stan amortyzatorów? W necie jest dużo różnych podpowiedzi, typu "laga gwintu powinna wchodzić i wychodzić ciężko" lub "laga powinna wchodzić ciężko a wysuwać się sama". Jaka jest prawda?
srednio - raczej nizbyt tylko wizualnie czytaj pkt2.
MikeWRC pisze: 2) Czy wżery na ladze mają wpływ na jej pracę?
oczywiscie to podstawowy problem dzieki ktoremu gwint leje.. to wg mnie dyskwalifikuej zawias wg mnie...
MikeWRC pisze:3) Wyczytałem gdzieś, że gwinty KW są w pełni regnerowalne. Czy dajmy na to kupując zmęczone KW V2 (inne raczej trudno kupić w miare okazyjnie), po renowacji nadal będzie działała regulacja twardości? Jeśli tak to gdzie je najlepiej regenerować? (to pytanie nasuwa mi się pod dalszym przetsząsaniu netu, gdzie ktoś napisał, że po regeneracji nie działała mu regulacja).
czasem sie da zregenerowac a czasem nie

4) w kw V2 sa wklady koni
Dzieki Mapet. Jak paczka do mnie przyleci wrzuce kilka fotek do oceny. Kupilem KW V2. Oby nie bylo wzerow. Na zdjeciach wyglada ladnie...

Używany gwint KW

: pn lis 05, 2012 12:03
autor: MikeWRC
Dostałem w weekend moje KW V2. Stan średni. Po rozebraniu i gruntownym przejrzeniu okazało się, że wykrakałem w poście powyżej. Jest jeden wżer na samym szczycie tłoczyska, jakieś 2-3 centymetry poniżej tego jak kończy się górne nagwintowanie od przykręcenia amorka w kielichu (coś jak poniżej na zdjęciu). Wydaje mi się, że amor aż tak głęboko się nie chowa, ale na wszelki wypadek może zregneruje.

Czy taki wżer ma wpływ na wylewanie?

Obrazek

A tak wygląda cały zestaw. Sprężyny idą do malowania. Tylne amorki na sprzedaż, bo moje Koni Sporty są w idealnym stanie, a to przecież to samo :bajer: .

Obrazek

Używany gwint KW

: pn lis 05, 2012 13:14
autor: MAPET
nie regeneruj narazie

i tak tloczysko do tego momentu nie wejdzie raczej wiec jesli tak blisko to narazie olej to i tak masz tam odboj pewnie w tym miejscu

Używany gwint KW

: pn lis 05, 2012 14:34
autor: MikeWRC
MAPET pisze:nie regeneruj narazie

i tak tloczysko do tego momentu nie wejdzie raczej wiec jesli tak blisko to narazie olej to i tak masz tam odboj pewnie w tym miejscu
Dzięki wielkie MAPET! A powiedz jeszcze czy tłoczysko musi samo wychodzić do góry? U mnie na najlżejszym ustawieniu regulacji amorków, tłoczysko ciężko wchodzi i ciężko wychodzi w obu, ale muszę je wyciągać ręcznie. W żadnym nie wychodzi samo. To problem?

Używany gwint KW

: pn lis 05, 2012 14:56
autor: MAPET
nie wychodzi samo u mnei w KW z tylu tez trzeba wyciagac z tego jak pamietam

Używany gwint KW

: pn lis 05, 2012 15:02
autor: Yaro1981
MAPET, a to w KW V2 z przodu są wkłady olejowe ? byłem przekonany że tam są gazowe

Używany gwint KW

: pn lis 05, 2012 15:36
autor: MAPET
raczej wiekszosc sportowych to gazowo olejowe amorki ale nie wiem na 100%

Używany gwint KW

: pn lis 05, 2012 15:50
autor: MikeWRC
Yaro1981 pisze:MAPET, a to w KW V2 z przodu są wkłady olejowe ? byłem przekonany że tam są gazowe
MAPET pisze:raczej wiekszosc sportowych to gazowo olejowe amorki ale nie wiem na 100%
Ciekawią rzecz napisał kolega bulamoto, który zajmuje się regeneracją amorków (w temacie przypiętym do tematu Zawieszeń).

"Przy czym chcialbym podkreslic, ze w wiekszosci warsztatow zajmujacych sie regeneracja amortyzatorow, biorac na przyklad do regeneracji amortyzator olejowo-gazowy, po regeneracji tlumienie pozostaje jedynie olejowe bez udzialu gazu.
Gaz w amortyzatorze polepsza charakterystyke pracy w ciezkich warunkach, zmniejsza czas reakcji niz ma to miejsce w samym olejowym, zapobiega nadmiernemu pienieniu sie oleju...gdzie przy sportowych zawieszeniach odgrywa to znaczaca role."

Używany gwint KW

: pn lis 05, 2012 16:24
autor: Yaro1981
MAPET, jak jest gazowo olejowy to powinien sam wychodzić a te na fotce to olejowe .

MikeWRC, tak jak piszesz jak regenerowałem weiteca to z gazowych po były tylko olejowe , i to już był bubel

Używany gwint KW

: pn lis 05, 2012 16:35
autor: MAPET
mozliwe nie znam sie az tak :)

tzn ze kw ma olejowe koni

Używany gwint KW

: pn lis 05, 2012 16:56
autor: Yaro1981
jeżeli ten gwint na foto ma oryginalne jeszcze wkłady to by wyglądało że olejowe chyba, że już ktoś coś z nimi działał ale to tylko przypuszczenie , tanie gwinty typu Ta itp mają wkłady gazowe więc się trochę zdziwiłem że ten ma olejowe ale może to tak musi być tez się na tyle nie znam co jaki producent wkłada heheh

Używany gwint KW

: pn lis 05, 2012 17:04
autor: MikeWRC
MAPET pisze:tzn ze kw ma olejowe koni
MAPET to może dlatego nie wychodzą do góry. Jeśli KW na tłoczyskach Koni jest olejowym amorkiem, to może właśnie dlatego nie wychodzi do góry.
Dzisiaj rozbieram Koni Sporta dla porównania tłoczysk, to napiszę jak sprawa wygląda w kit'cie.