Strona 1 z 2

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: czw paź 18, 2012 22:17
autor: just1n
Witam

Mam pytanie do obeznanych forumowiczów, problem dotyczy mojego MK IV.
Po zakupie zorientowałem się że tylne zawieszenie jest bardzo podniesione w stosunku do niskiego przodu. :banghead:
Pomijając fakt komicznego wyglądu ( przynajmniej dla mnie tak duży prześwit z tyłu jest komiczny),
po załadowaniu tyłu 4 x 16" felga plus dwie opony tył się pięknie wyrównał i poprawił się komfort jazdy.


Mam Golfa IV 1.9 TDI 90KM '99r

Jak doprowadzić tylne zawieszenie do takiego poziomu?
chodzi o to by upieć na raz i komfort i wygląd
:rozpacz:

Czy ktoś miał podobny problem? proszę o pomoc

Fot.1 16" 205x50 Fot.2 15" 185x60
---
Obrazek Obrazek
---
dodatkowo:
po dokładnym zmierzeniu wysokości od nadkola do ziemi na równym asfalcie :goof:

przód: 65,5 cm

tył: 70,5 cm

edit: pytanie nr 2 a może by podciąć sprężyny z tyłu? nie znam sie na zawiasach dlatego prosiłbym o jakąś diagnozę bo przy okazji drzwiczki od schowka dzwonią mi ja dzwon na ratuszu w południe, a przy dociążeniu tyłu pięknie i cicho żadnych wibracji z przodu

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: sob paź 20, 2012 16:30
autor: metlex
Jak większość forumowiczów powiem....
Nie tniemy sprężyn ! ( z resztą można poczytać o tym dużo w internecie)
co do zawieszenia....
to może masz z tyłu sprężyny z kombi??
nie mam mkIV więc nie wiem czy się czymś różniły, ale na ogół kombi ma mocniejsze sprężyny więc i może dlatego samochód tak wysoko siedzi ;)
jak chcesz mieć równo to kup sobie sprężyny obniżające "-40" albo nowe seryjne sprężyny do tyłu....
jak na moje tyle w temacie ;)

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: śr paź 24, 2012 17:26
autor: just1n
thx metlex...

wymieniam zestaw springów na ori... zobaczymy jak się będzie jeździć przy okazji wyszły małe manki z przodu ale do zrobienia
jak pacjent będzię po zabiegu dam info jak się sprawa ma

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: wt lis 06, 2012 01:30
autor: Dam
Może masz założone tulejki podwyższające zawieszenie

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: pt lis 09, 2012 00:27
autor: bocan
Tylne sprężyny zmieniałem już trzy razy na każdym komplecie auto prezentuje inaczej jeśli chodzi o wysokość i wygodę jazdy obecnie założone mam H&R kupione na allegro lekko obniżające i jestem zadowolony . Dodam tylko że cena owych springów była śmieszna :grin: A wymiana banalnie prosta :-)

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: sob lis 10, 2012 00:30
autor: zakwas
Witaj.
Miałem taki sam problem w mk3.Problem może leżeć w za długich amortyzatorach tylnych bądź sprężynach. Ja także miałem problem komicznego wyglądu i dziwnego komfortu w zakretach..
Po pierwsze,nie skracaj żadnych sprężyn.Jeżeli sam dasz radę,zdejmij koło,zmierz odległość od talerza do środka mocowania amortyzatora(u dołu),pojedź sobie do hurtownii bądź sklepu z częściami vw i porównaj długosći z nowymi ,oryginalnymi amortyzatorami do mk4 hatchback.
Ja na przykład miałem wsadzone jakieś MADE IN CHINA,z których jeden lał i okazały się właśnie za długie i chyba z golfa kombi bądź passata...Kupiłem SACHSY do tego modelu i samochód wreszcie stoi że tak powiem fabrycznie.Twoje sprężyny mogą być jak najbardziej dobre i co ważne-oryginalne,nie wymieniane,dlatego może być tak,że są to amortyzatory do innej wersji nadwoziowej bądź innego modelu :P
A CO NAJWAŻNIEJSZE.ZAWSZE TYŁ SAMOCHODU POWINIEN SIEDZIEĆ NIŻEJ NIŻ PRZÓD,TAK JEST KSIĄŻKOWO :)
POZDRAWIAM.

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: wt lis 13, 2012 18:04
autor: just1n
Panowie właśnie jestem po wizycie pacjenta.

Wymiana:
- komplet springów nowe fabryczne zgodnie z tuv
- z przodu: tulejki, końcówki drążka, sworznie

Wyszło tak że przód poszedł w góre bo sprężynki usiadły ze zmęczenia,
ale tył jest wysoki dalej co dziwne oglądając amor z tyłu zauważyłem
że faktycznie tak jak mówi kolega Zakwas
jest faktycznie jakiś dziwnie długi więc pewnie dojdzie wymiana zawiasu


* jakbyście mogli podać jakieś amorki na tył w rosądnej cenie to będe wdzięczny

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: wt lis 13, 2012 19:08
autor: zakwas
No i pięknie,od siebie mogę polecić sachsy i bilstein :)
Dam sobie rękę uciąć,że masz amorki od wersji kombi bądź passata b5.

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: śr lis 14, 2012 19:58
autor: just1n
jeśli mógłbym prosić o napisanie mi jaka jest długość amorka ori golfowskiego, pisałem do kilku sklepów ale zero odpowiedzi :banghead:
chciałbym na szybko porównać... ogólnie Golfina młodnieje w oczach :bigok:

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: czw lis 15, 2012 10:15
autor: zakwas
Niestety nie pomogę.Może ktoś będzie tak życzliwy,że zdejmie koło i wymierzy ci odl.od talerza... :bigok: .
Nie lepiej bezposrednio znalezc i zadzwonic do jakiegos sklepu internetowego?Wykazac zainteresowanie kompletem tylnych amorków i poprosić o długość( w celu upewnienia się,że znowu nie będą za długie). Ja sam z własnego doświadczenia wiem,że w niektórych sklepach internetowych maile są omijane szerokim łukiem.

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: czw lis 15, 2012 13:09
autor: pusieq
leży u mnie komplet ori amorków i sprawdziłem, tył chyba sachs mam, niestety nie mogę rozszyfrować nr bo zabrudzone i zdarte w tym miejscu jest. długość od dołu amortyzatora do końca (bez lagi) 42,5 cm, całość z lagą ma 70 cm, niech ktoś sprawdzi jeszcze dla pewności
Obrazek
Obrazek



zakwas, z całą pewnościa amorki z passata b5 do mk4 nie podejda, mają szerszą tuleje. O wysokośc auta w większym stopniu dbają sprężyny a nie amortyzatory

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: czw lis 15, 2012 17:11
autor: zakwas
pusieq, Podzielam zdanie,też tak myślałem z początku.Nie wiem od jakiego to modelu,ale były założone dłuższe..miałem nawet problem z wymontowaniem ich,bo potrzebowałem drugiej osoby,która dociskała wachacz do dołu.

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: pt lis 16, 2012 09:41
autor: zakwas
Foto : http://zapodaj.net/f537dffb4a37a.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false; :banghead:

ZBYT WYSOKI TYŁ MKIV (prześwit-zawieszenie) fot

: pt lis 16, 2012 15:13
autor: Yaro1981
just1n, za dużo kombinujesz na ori sprężynach mój golf stoi tak samo wysoko z tyłu jak Twój wymiana amorków nic nie da one mają inne zadanie kup komplet choćby używanych sprężyn -30 i daj się im ułożyć