Strona 1 z 1

Gwint FK czy springi i sportowa zawiecha?

: pt sie 03, 2012 17:20
autor: RicS
Chłopaki,
Obniżyłem golfa, na amory od gti założyłem springi -45mm jest sztywny jak cholera....totalna taczka. Naczytałem się trochę i może to być wina nieprzystosowanych amorów. Komfort częściowo mógłbym odzyskać kupują sportowe amorki o mniejszym skoku. Ale teraz się zastanawiam bo koszt nowych amorów mts-a to coś koło 500zł a za 1000zł mam gwint fk podobno też całkiem komfortowo się na nim jeździ. I moje pytanie co jest bardziej warte zachodu? Twardego gwintu nie chce bo nie mam w Łodzi do tego dróg, więc więcej niż -50 autka nie będę obniżał. Pytanie kieruję zarówno do osób jeżdżących na gwincie fk jak i sportowych amorach mts-a. Jak z komfortem? :bigok:

Gwint FK czy springi i sportowa zawiecha?

: pt sie 03, 2012 19:07
autor: Shmatan
RicS, jak założysz sportowe amory to będzie mniej pingponga, ale będzie twardszy. Bierz gwint FK

Gwint FK czy springi i sportowa zawiecha?

: pt sie 03, 2012 20:08
autor: RicS
Shmatan, tylko boję się, że będzie niezła taczka. Nigdy nie miałem gwintu i nie jeździłem autem na gwincie. Ale jeżdżąc na krótszych springach i zwykłych amorach nie odczuwam zadnego komfortu czyli pewnie tak jak na twardym gwincie jest. Jeździłeś może na FK?

Gwint FK czy springi i sportowa zawiecha?

: pt sie 03, 2012 22:55
autor: Shmatan
RicS, jeżdże - jest zdecydowanie twardziej niż na eibach pro kit, podobnie jak na h&r race, ale znacznie bardziej miękko niż na gwintach mts, ta czy kw.

Jakbyś był przejazdem na podkarpaciu to bym Cię przewiózł, bo tak na odległość to ciężko

Re: Gwint FK czy springi i sportowa zawiecha?

: sob sie 04, 2012 16:29
autor: RicS
Twoje porownanie niestety nic mi nie mowi bo na niczym nie jezdzilem, krotsze sprezyny to pierwszy moj kontakt z modyfikacja zawieszenia. A co do tego zeby zobaczyc na zywo to bardzo dobre rozwiazanie z tym, ze do Ciebie mam dosc spory kawalek wiec raczej nie ma szans. Wiec sam juz nie wiem. Potrzebna mi opinia kogos kto tak jak ja wczesnej nic nie modzil a pozniej przesiadl sie na gwint FK. Mialbym jakies porownanie bo wywalic prawie 1000 zl na cos co mi nie podejdzie to nie sztuka :-)

Gwint FK czy springi i sportowa zawiecha?

: sob sie 04, 2012 19:51
autor: Shmatan
Skoro nic nie było modzone, to chyba jasne że będzie dużo twardziej - w porównaniu do serii to z początku może wydawać się beton

Gwint FK czy springi i sportowa zawiecha?

: ndz sie 05, 2012 22:16
autor: Yaro1981
RicS, kupując sportowe amorki do tych sprężyn nie zmienisz komfortu lepiej napisz co to za sprężyny producent i oznaczenia i podaj kolor ? a z tego co piszesz to na Twoim miejscu kupił bym kit 40/40 i powinieneś być zadowolony

Gwint FK czy springi i sportowa zawiecha?

: pn sie 06, 2012 16:48
autor: RicS
Yaro1981, akurat sporo tematów poczytałem odnośnie swojego "problemu" i wszędzie ludzie piszą, że przy seryjnych amorach i dużo krótszych sprężynach może pojawić się taka sytuacja. Ba, nawet może być identycznie jak na twardym gwincie. Nie wiem ile w tym prawdy ale nie było to jednostkowa wypowiedź.
Cały czas zastanawiam się nad gwintem FK ale ciężko z jego dostępnością :-(

Edit.
A springi eibach czarne. Z tym, że z przodu cięte. Takie kupiłem i siedzą na amorach od gti. Dowiedziałem się właśnie też, że są od diesla więc dlatego mogą też być twardsze.

Re: Gwint FK czy springi i sportowa zawiecha?

: pn sie 06, 2012 21:13
autor: RicS
Nie pytam na czym tym jeździsz...skoro gwint za kwotę 1000zł to dla Ciebie szmelc. Dużo ludzi jeździ na budżetówkach i sobie chwali. Nie każdy ma kasę żeby nią sypać jak z wora. Po prostu dużo opinii na temat FK jest pozytywnych więc chyba się zdecyduję :-) -40mm wydaje mi się za mało, teraz mam coś koło -50 i jest dla mnie idealnie. Ale przy obecnym stanie nie mam żadnej amortyzacji.

Gwint FK czy springi i sportowa zawiecha?

: sob sie 18, 2012 12:26
autor: TDI
Ja mam w golfie mk5 gwint FK high sport i jest naprawde miło do czego moge porównać mojego golfa z tym zawieszeniem to np do mojego znajomego co ma gwint mtsa w audi a3 8l i znacznie większy komfort jest na fk. Sam wcześniej nie miałem gwintu i zaryzykowałem i nie żałuje ;), tylko że jeśli masz do kupienia FK za 1000zł to pewnie jakiś inny słabszy model. Prawdopodobnie gdybym nie trafił na okzaje tego zawieszenia fk to bym teraz jeździł na mtsie i się *#cenzura#* że nie wytrzymuje w aucie a tak jest ok

Gwint FK czy springi i sportowa zawiecha?

: sob sie 18, 2012 14:42
autor: Yaro1981
TDI, FK a FK high sport to całkiem inna półka