Strona 1 z 1
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: wt mar 27, 2012 09:18
autor: marzol
Witam,
zastanawiam się nad kupnem sprężyn Eibach o numerach EW1545001 i EW1540002. Z tego co udało mi się dowiedzieć, to dopuszczalne obciążenie przedniej osi na tych sprężynach wynosi 990kg. I tu rodzi się pytanie: czy jest sens wsadzać je do Golfa TDI AJM? Czy może poszukać czegoś z dopuszczalnym obciążeniem co najmniej 1000kg? Nie chcę, żeby przód auta poszedł za bardzo w dół w stosunku to tyłu.
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: wt mar 27, 2012 20:06
autor: Shmatan
To wspisz numer w google, znajdź oficialny np. cennik i odczytaj do czego są springi...
Pasują do A3 TDI, wiec możesz zakładać
http://eibach.com.ua/price.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: śr mar 28, 2012 08:56
autor: marzol
Właśnie znalazłem jakiś cennik Eibach'a
http://eibach.com.ua/price.htm, z którego wynika, że EW1545001 należy stosować to następujących aut:
1.8 T, 2.3 V5 110 kW manual gear box, 1.9 TDI 66 + 81 kW automatic gear box,
1.9 TDI 74 + 85 kW with manual gear box,
a jako komplet do tyłu wymienione są sprężyny EW1540002.
Natomiast sprężyny EW1540001 przeznaczone są do aut:
1.8, 2.0, 1.9 SDI, 1.9 TDI 66 + 81 kW with manual gear box
Więc teoretycznie wydaje mi się, ze powinny pasować do mojego Golfa.
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: czw mar 29, 2012 12:03
autor: oli26
Też jestem na etapie szukania Pro Kit, mam ten sam silnik co ty. Jak chcesz kupić to te
http://eibachpolska.pl/eibach-volkswage ... -2701.html
Nr. katalogowy: E8561-140
F1540001
F1540002
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: czw mar 29, 2012 13:23
autor: marzol
Zdecydowałem się na ten zestaw
http://www.eibachpolska.pl/eibach-volks ... -2702.html, bo udało mi się go kupić w bardzo promocyjnej cenie (używany oczywiście). Więc jeśli uznam, że auto źle na nim wygląda mogę go jeszcze sprzedać z zyskiem.
Jeżeli mi się uda to już w sobotę założę te sprężyny i wrzucę tutaj zdjęcia jak Golfik się na nich prezentuje.
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: sob mar 31, 2012 19:09
autor: marzol
Tak jak obiecałem wrzucam zdjęcia auta na tym zawieszeniu.
Niżej fotki z porównaniem sprężyn Eibach i oryginalnych:
1. Przód EW1545001
2. Tył EW1540002
No i oczywiście Golfik (felgi R17 8'' ET35 z oponami 215/45 i 235/40):
1. Seria
2. Eibach Pro Kit -30
Natomiast co do spostrzeżeń z jazdy:
- jest oczywiście sztywniej niż w serii, ale tragedii nie ma
- auto lepiej się trzyma drogi
- amortyzatory jeszcze seria (4 x nowe Kayaby) - zobaczymy jak długo wytrzymają na naszych pięknych polskich drogach
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: ndz kwie 01, 2012 20:55
autor: oli26
Ładnie siedzi, wygląd o niebo lepszy niż na serii. Nie długo i ja przejde na pro kit
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: pn kwie 02, 2012 15:35
autor: oli26
a jeszcze jedno pytanko bo zapomniałem
czy musiałeś jechać na ustawienie geometrii po zamianie sprężyn?
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: pn kwie 02, 2012 17:15
autor: marzol
Po założeniu sprężyn nie odczuwam, żeby auto ściągało na którąś stronę, czy coś podobnego. Ale ale dla pewności pojadę na ustawienie zbieżności, bo koszt niewielki, a opon szkoda
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: wt kwie 03, 2012 09:29
autor: Shmatan
Przy obniżaniu robi się rozbieżność + uciekają kąty (chociaż w mk4 tu nic nie można zdziałać), więc geometria jest wskazana
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: pt kwie 06, 2012 16:54
autor: marzol
Dzisiaj byłem na geometrii kół. Owszem, po wsadzeniu sprężyn zmieniła się ona. Jednak bardzo niewiele i pozostawała ciągle w granicy tolerancji. Ale dla pewności została ustawiona na zero
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: pt kwie 06, 2012 19:26
autor: oli26
W przyszłym tygodniu kupuje sprężyny i czeka mnie ta sama historia
a jak z twoją turbiną ?
[MK4] Eibach EW1545001, a TDI AJM?
: sob kwie 07, 2012 08:50
autor: marzol
No to życzę powodzenia w montażu. Ja robiłem to sam, posługując się po części wskazówkami z tego tematu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 99%C5%BCyn. Bardzo przydatna okazała się porada odkręcenia łącznika stabilizatora. Bo kiedyś wymieniałem już amortyzatory nie okręcając go i strasznie namęczyłem się próbując go wyciągnąć
Natomiast co do turbiny, rozruszałem ręcznie mechanizm, zrobiłem logi i widać w nich, że pompuje już zdecydowanie mniej. A efekt notlaufu ustał. Wiem, że i tak czeka mnie czyszczenie tego tubra, bo zaczyna mi po głowie chodzić jakiś wirus
Ale osobiście się tego nie podejmę i będę musiał auto odstawić do mechanika.