Strona 1 z 1

ustawienia zbierzności

: wt maja 17, 2011 16:18
autor: _Bolec_
jako że będę zmieniał zawieszenie( przud tył ) w mk3, mam takie pytanie czy będę musiał ustawiać zbierzność z tyłu skoro autko jest na belce?

ustawienia zbierzności

: wt maja 17, 2011 16:47
autor: miś fazi
Z tyłu nie , no chyba że odkręcisz mocowanie tylnej belki do podwozia , a tego się z reguły nie robi , przód musisz ustawić

ustawienia zbierzności

: wt maja 17, 2011 21:20
autor: Shmatan
ffsapher pisze:zbierzności
zbieŻności, od zbiegania
ffsapher pisze:zawieszenie( przud tył )
nie z tej strony spacje przy nawiasach
ffsapher pisze:przud
...

Dodatkowo w mk3 wypadałoby ustawić kąty po obniżaniu zawiasu

ustawienia zbierzności

: wt maja 17, 2011 22:17
autor: _Bolec_
Shmatan, przepraszam za to że pisze zbyt szybko i nie uważnie.

ustawienia zbierzności

: śr maja 18, 2011 00:34
autor: parjasz
cześć,podepnę się po temat,nie widzę sensu zakładać nowego.
Wczoraj miałem zakładane sprężynki jamex -40,przód i tył,wróciłem do domu i było wszystko ok,dzisiaj wsiadam w samochód,jechałem po równej drodze ok 20 km ii zauważyłem,że nagle muszę trzymać kierownice lekko przechyloną w lewo aby auto jechało prosto.
Proszę o podpowiedz czy muszę ustawić zbieżnośc po wymianie leżeli kierownice muszę trzymać przechyloną o ok 10 stopni w lewo.
W razie czego proszę też o najgorszy możliwy scenariusz co się mogło zepsuć

ustawienia zbierzności

: śr maja 18, 2011 09:16
autor: Shmatan
parjasz, zawsze po obniżaniu zawieszenia kąty i zbieżność odlatuje w kosmos, więc zawsze trzeba to ruszyć.

co do przekręconej kierownicy - moim zdaniem samo obniżenie zawieszenia nie powinno takich akcji powodować (u mnie np. tego nie było, w znajomym mk3 po założeniu skręconego na maks gwintu też nie). Nie uderzyłeś o nic kołem? nie wpadłeś w jakąś sporą dziurę?

ustawienia zbierzności

: śr maja 18, 2011 10:45
autor: parjasz
No właśnie nie uderzyłem ani nic.....jechałem wtedy po łatanej ale w miarę prostej drodze.

ustawienia zbierzności

: śr maja 18, 2011 14:41
autor: Kowal_
Shmatan pisze:co do przekręconej kierownicy - moim zdaniem samo obniżenie zawieszenia nie powinno takich akcji powodować
Jak najbardziej może, szczególnie jak są stare spracowane gumy w zawiasie, obniżając furę wahacze inaczej leżą, są inne napięcia na stabilizatorze, pod innym kątem drążki względem zwrotnicy etc. Zużyte gumowe elementy w zawieszeniu to nie dopiero wtedy jak wali na każdej dziurze ;)

ustawienia zbierzności

: śr maja 18, 2011 14:49
autor: parjasz
Bylem dzisiaj na ustawieniu zbierznosci i nic nie dalo. Okazalo sie,ze moja trojeczka byla bita,ustawiali zbierznosc ponad godzine. Po ustawieniach dalej kierownica jest krzywo.

ustawienia zbierzności

: śr maja 18, 2011 19:17
autor: Kowal_
A auto jeździ prosto? Jeśli tak to przestaw kierownicę o parę ząbków, to kwestia jednej śruby.

ustawienia zbierzności

: śr maja 18, 2011 23:40
autor: parjasz
Jeździ prosto,jutro już umówiłem się na przestawienie kierownicy. Dziwi mnie tylko,że to wyszło po wymianie sprężyn,na ori wszystko było ok.

Panowie,problem rozwiązany,ustawił kierownice na wprost i jeździ jak ta lala teraz,dzięki za pomoc,do zobaczenia na majóvwce!