Strona 1 z 1

H&R czerwone czy Weitec które twardsze?

: wt lip 27, 2010 19:00
autor: cylinder
Witam.
Proszę o info które springi są twardsze do jazdy.

Nie mogę też rozkodować czy oznaczenie sprężyn H&R 29 526 HA / VA, czy są one do benzyny czy do diesla, pomoże ktoś.
http://www.autoteilemann.de/opencms/ope ... /29526.pdf

Znalazłem że springi maja być do golfa z silnikiem 2L.

: wt lip 27, 2010 19:41
autor: beetle
z tuv wynika że na przód bardziej odpowiednie dla 1,4 będą H&R 29526-1 VA
ważna jest w oznaczeniu -1
jeżeli na sprężynie jest -2 to przewidziana jest do cięższych silników (front axle load 910-1020 kg)
jeżeli to olejesz to może się okazać że zamiast spodziewanego -35 golfik będzie zadzierał nosa :P

h&r robi raczej progresywne ale jak jest w tym przypadku to przydałoby się real zdjęcie, łatwo to poznać :)

: wt lip 27, 2010 19:44
autor: cylinder
tu fotka, mają oznaczenie 1 na końcu

Obrazek

Tylko mam teraz założone weitec i efekt tak jak mówisz, chce założyć te bo za mało usiadł. Czy będzie duża różnica w komforcie, H&R są twardsze?

: wt lip 27, 2010 21:07
autor: beetle
nie wiem, moje h&r są jeszcze w pudełku :P

te springi ze zdjęcia mają charakterystykę liniową.

: wt lip 27, 2010 22:15
autor: cylinder
która jest twardsza progresywna czy liniowa?

: wt lip 27, 2010 22:28
autor: beetle
to zależy kiedy :)
trochę wiedzy zrozumiałym językiem od Noranda z http://www.vwclub.pl
Czym się różnią sprężyny linearne od progresywnych?

H&R czerwone czy Weitec które twardsze?

: pt lip 30, 2010 18:40
autor: Lexyy
ja jeździłem kiedyś na liniowych witkach -60 i byłem strasznie zadowolony, dobre jest to ze sprężyna cały czas trzyma samochód a nie jak w przypadku progresywnych ze się uginają a w miarę zwiększania się przechyłu auta staja się twardsze-mniej się przechylają,w liniowych autko raczej się nie przechylało na zakrętach nie umie tego wytłumaczyć :grin: