sportowe zawieszenie
: wt cze 29, 2010 21:28
Witam wszystkich forumowiczów , kupiłem niedawno śliczne lupo 2000 rok 1.7 sdi od Niemca autko jest naprawdę super sprawdzone na stacji silniczek żyletka , nie bite lakier śliczny jak nowy , ogólnie bardzo zadbany , dlatego zdecydowałem się na jego kupno , chociaż nie ukrywam , że śnił mi się po nocach ten samochodzik od dłuższego czasu , ale wracam do tematu autko jest po drobnych przeróbkach sportowy wydech , ładne alu 15 oponki 195/45/15, obniżone zawieszenie i tu leży mój problem nie bardzo się znam na tuningu i chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy na ten temat , na nierównej nawierzchni lub przy obciążeniu opony z tyłu ocierają mi o ranty błotników/ nadkoli nie znam fachowej nazwy , najprościej byłoby obciąć ranty albo zmienić felgi/opony , ale nie lubię iść na łatwiznę więc proszę o radę , co zrobić , sprężyny są sportowe krótkie nie znam długości musiałbym sprawdzić po numerze , czy jest możliwość ich rozciągnięcia lub czy można dokupić inny wymiar np; dłuższe sprężyny sportowe , wykluczając seryjne ( bo tył będzie za wysoko ) sztywniejszych raczej nie chce bo i tak jest twardy , i następne pytanie są chyba seryjne amorki czy trzeba je zmienić na sportowe czy mogą zostać te zwykłe , czy nie wpływa to na jakość jazdy i nie zwiększa ryzyka uszkodzenia innych elementów zawieszenia, karoserii lub stabilności auta, ( zaznaczam , że użytkuje auto rekreacyjnie nie ścigam się ) i ostatnie pytanie czy warto zastosować rozpórki czy też stabilizatory na kielichach z przodu i z tyłu dla usztywnienia , przy normalnym użytkowaniu ( bo kiedyś ktoś mi powiedział , że przy sportowym zawieszeniu jak nie ma tych rozpórek to auto może stracić swoją sztywność blachy różne części klapa drzwi itd mogą szybciej się zniszczyć , poluzować , trzeszczeć i może polecieć zawieszenie , opony będą się szybciej ścierać po zewnętrznych stronach ,,,,,,,,,,,,,proszę bardzo o pomoc pozdrawiam