Strona 1 z 2
					
				[mk4] Gwint TATechnix dobija
				: wt cze 29, 2010 11:56
				autor: Fojt
				Posiadam ten gwint już jakiś czas i strasznie denerwuje mnie dobijanie na małych dziurach bądź uskokach. Dwóch kumpli ma też Ta Technixa w Passacie B5 i bmw e46 i nic im nie dobija. Ostatnio zrzuciłem koła i patrzyłem na pół osie ale sa OK lecz każdy zwój w springach jest obity i to mocno bo są wytłoczone dziury od dobijania. Przy kupnie nie wspominałem że to Diesel bo po 1 zapomniałem a po 2 kumpel gadał że niby sie nie różni od benzyny. W TUV pisze że coś tam max obciążenie VA: 1030kg  HA: 1070kg pewnie chodzi o ciężar na przednie i tylne koła mój golf waży 1300kg jest to silnik AJM i jest obniżony gdzięś o 40mm.Zauważyłem też że jak był wyżej podniesiony to tak jakby bardzięj dobijało. Numer gwintu to EVO GWVW04/1 springi EVO 1010. Zastanawia mnie czy podkładka która trzymie springi i jest zakręcana na szpile amortyzatora musi być dokręcona do końca czy tylko tak żeby gwint ze szpili nie wystawał z nakrętki która trzymie cały amor tej pod maską w kielichu bo mnie wystaje ok 1-1,5cm i może przez to springi są ściśnięte????? Proszę o pomoc.
			 
			
					
				
				: wt cze 29, 2010 12:36
				autor: MAPET
				to musi byc do konca skrecone i masz dobrze... i powinno wystawac
nei ma znaczenia wersja silnikowa gwint do kazdej bedzie ten sam
masz problem poprostu moze wadliwy egzemplarz i poprostu stuka lub cos zle poskladane
sprawdz i jak wsyztsko ok to reklamuj masz chyba 2 lata gwarancji?
			 
			
					
				
				: wt cze 29, 2010 15:28
				autor: Fojt
				no jestem pewien że to springi dobijają zwój o zwój tak jakby za miękkie były a pomiędzy nimi jest ok 5mm luzu jakoś strasznie mało. Chce się najpierw dowiedziec od was co może być przyczyną bo widać że gość mało co wiedział.
			 
			
					
				
				: wt cze 29, 2010 15:32
				autor: MAPET
				no ale w gwincie to normalen ze sprezyny maja blisko siebie zwoje czasem wrecz leza na sobie te zwoje np w helperach i nie tylko
			 
			
					
				
				: wt cze 29, 2010 15:41
				autor: kozaafr
				Fojt, 
Fojt pisze:i jest obniżony gdzięś o 40mm
Fojt pisze:Zauważyłem też że jak był wyżej podniesiony to tak jakby bardzięj dobijało
A może po prostu masz za mocno skręcony gwint do góry i sprężyny dobijają przez to. Bo skok amortyzatora większy niż ugięcie sprężyn.
Obniż i zobacz, jak obniżysz powinno przestać dobijać.
 
			 
			
					
				
				: wt cze 29, 2010 15:49
				autor: MAPET
				ale nie powinno dobijac nawet jak wysoko jest przeciez...
			 
			
					
				
				: wt cze 29, 2010 16:41
				autor: Yaro1981
				U mnie sie rozkreciła ta nakretka co jest pod nia łożysko i tez jak był podniesiony to trzaskało  

 
			
					
				
				: wt cze 29, 2010 19:52
				autor: Fojt
				Gwint mam w połowie, niżej nie moge skrecic bo potrze bował bym dystanse a że to TDI i jest miska nisko to chce zeby był tak jak jest. Koledzy a na co trzeba uważać przy zakładaniu może gdzieś popełniłem gafe z kumplem ?
			 
			
					
				
				: wt cze 29, 2010 20:29
				autor: Yaro1981
				zrób no jakieś fotki jak to tam masz zalozone napewno Ci o poloske nie chaczy ??? chyba ze masz co innego wytluczone ?
			 
			
					
				
				: wt cze 29, 2010 23:00
				autor: Fojt
				Yaro1981 pisze: napewno Ci o poloske nie chaczy ???
nie półosie są wporządku, obite nie są. Jutro zrobie foto i zapodam jak te springi wyglądają. 
[ Dodano: 30 Cze 2010 10:39 ]
Tak jest skręcony
 
 
 
 Tu widać obicie między zwojami ale tylko z tej jednej strony tak jakby krzywo siedziała sprężyna
 
 
Wygląda to tak jakby springi krzywo siedziały co wy na to 

  ? 
[ Dodano: 04 Lip 2010 12:47 ]
Ma ktoś jeszcze taki problem ??
 
			
					
				
				: pn lip 05, 2010 17:42
				autor: k0nr4d
				Rzeczywiście, wygląda na to, że sprężyna źle się ułożyła. Chyba nie pozostaje Ci nic, jak zdjąć koło, skręcić do końca gwintu i próbować nastawić sprężynę na dobre położenie, bo pewnie w górnym talerzyku nie siedzi prawidłowo.
			 
			
					
				
				: pt lip 09, 2010 12:50
				autor: Fojt
				 
  
  
 
 Może tu coś ktoś zauważy :/
Były jakies inne modele spreżyn w ta technix ?? 
[ Dodano: 14 Lip 2010 00:54 ]
Czy zgrał by sie przód ta technix z sprężynami z KW ?? Bo kumpel wymontował gwint w swojej A4 99r i bym sobie zapożyczył tylko niewiem czy taki setup wejdzie??
 
			
					
				
				: śr lip 14, 2010 15:29
				autor: k0nr4d
				Pomierz sobie średnicę sprężyn i będziesz wiedział, czy podejdą.
			 
			
					
				
				: czw lip 15, 2010 10:39
				autor: kozak
				U mnie jest podobnie, z tym ze w ibizie.
Jadac po kostce cos strasznie stuka, tak jkby bylo cos nie dokrecone. sprezyna widzialem ze jest obita w jednym miejscu. Jak naciskalem na nadkole na postoju to tez slychac jakies obijanie metal o metal. 
Przy zjezdzaniu z kraweznika, tak ze jedno kolo na kraweznioku drugie na drodze,  slychac tez dziwne stuki tak jakby cos przeskakiwalo. 
Mam to od poczatku, gweint byl kupiony nowy. sklrecony tez na ok -40. i dzieje sie to tylko z przodu.