Strona 1 z 2

[mk4] Gwint TATechnix dobija

: wt cze 29, 2010 11:56
autor: Fojt
Posiadam ten gwint już jakiś czas i strasznie denerwuje mnie dobijanie na małych dziurach bądź uskokach. Dwóch kumpli ma też Ta Technixa w Passacie B5 i bmw e46 i nic im nie dobija. Ostatnio zrzuciłem koła i patrzyłem na pół osie ale sa OK lecz każdy zwój w springach jest obity i to mocno bo są wytłoczone dziury od dobijania. Przy kupnie nie wspominałem że to Diesel bo po 1 zapomniałem a po 2 kumpel gadał że niby sie nie różni od benzyny. W TUV pisze że coś tam max obciążenie VA: 1030kg HA: 1070kg pewnie chodzi o ciężar na przednie i tylne koła mój golf waży 1300kg jest to silnik AJM i jest obniżony gdzięś o 40mm.Zauważyłem też że jak był wyżej podniesiony to tak jakby bardzięj dobijało. Numer gwintu to EVO GWVW04/1 springi EVO 1010. Zastanawia mnie czy podkładka która trzymie springi i jest zakręcana na szpile amortyzatora musi być dokręcona do końca czy tylko tak żeby gwint ze szpili nie wystawał z nakrętki która trzymie cały amor tej pod maską w kielichu bo mnie wystaje ok 1-1,5cm i może przez to springi są ściśnięte????? Proszę o pomoc.

: wt cze 29, 2010 12:36
autor: MAPET
to musi byc do konca skrecone i masz dobrze... i powinno wystawac
nei ma znaczenia wersja silnikowa gwint do kazdej bedzie ten sam
masz problem poprostu moze wadliwy egzemplarz i poprostu stuka lub cos zle poskladane

sprawdz i jak wsyztsko ok to reklamuj masz chyba 2 lata gwarancji?

: wt cze 29, 2010 15:28
autor: Fojt
no jestem pewien że to springi dobijają zwój o zwój tak jakby za miękkie były a pomiędzy nimi jest ok 5mm luzu jakoś strasznie mało. Chce się najpierw dowiedziec od was co może być przyczyną bo widać że gość mało co wiedział.

: wt cze 29, 2010 15:32
autor: MAPET
no ale w gwincie to normalen ze sprezyny maja blisko siebie zwoje czasem wrecz leza na sobie te zwoje np w helperach i nie tylko

: wt cze 29, 2010 15:41
autor: kozaafr
Fojt,
Fojt pisze:i jest obniżony gdzięś o 40mm
Fojt pisze:Zauważyłem też że jak był wyżej podniesiony to tak jakby bardzięj dobijało
A może po prostu masz za mocno skręcony gwint do góry i sprężyny dobijają przez to. Bo skok amortyzatora większy niż ugięcie sprężyn.
Obniż i zobacz, jak obniżysz powinno przestać dobijać.

: wt cze 29, 2010 15:49
autor: MAPET
ale nie powinno dobijac nawet jak wysoko jest przeciez...

: wt cze 29, 2010 16:41
autor: Yaro1981
U mnie sie rozkreciła ta nakretka co jest pod nia łożysko i tez jak był podniesiony to trzaskało :grin:

: wt cze 29, 2010 19:52
autor: Fojt
Gwint mam w połowie, niżej nie moge skrecic bo potrze bował bym dystanse a że to TDI i jest miska nisko to chce zeby był tak jak jest. Koledzy a na co trzeba uważać przy zakładaniu może gdzieś popełniłem gafe z kumplem ?

: wt cze 29, 2010 20:29
autor: Yaro1981
zrób no jakieś fotki jak to tam masz zalozone napewno Ci o poloske nie chaczy ??? chyba ze masz co innego wytluczone ?

: wt cze 29, 2010 23:00
autor: Fojt
Yaro1981 pisze: napewno Ci o poloske nie chaczy ???
nie półosie są wporządku, obite nie są. Jutro zrobie foto i zapodam jak te springi wyglądają.

[ Dodano: 30 Cze 2010 10:39 ]
Tak jest skręcony
Obrazek
Tu widać obicie między zwojami ale tylko z tej jednej strony tak jakby krzywo siedziała sprężyna
Obrazek
Obrazek
Wygląda to tak jakby springi krzywo siedziały co wy na to :( ?

[ Dodano: 04 Lip 2010 12:47 ]
Ma ktoś jeszcze taki problem ??

: pn lip 05, 2010 17:42
autor: k0nr4d
Rzeczywiście, wygląda na to, że sprężyna źle się ułożyła. Chyba nie pozostaje Ci nic, jak zdjąć koło, skręcić do końca gwintu i próbować nastawić sprężynę na dobre położenie, bo pewnie w górnym talerzyku nie siedzi prawidłowo.

: pt lip 09, 2010 12:50
autor: Fojt
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Może tu coś ktoś zauważy :/
Były jakies inne modele spreżyn w ta technix ??

[ Dodano: 14 Lip 2010 00:54 ]
Czy zgrał by sie przód ta technix z sprężynami z KW ?? Bo kumpel wymontował gwint w swojej A4 99r i bym sobie zapożyczył tylko niewiem czy taki setup wejdzie??

: śr lip 14, 2010 15:29
autor: k0nr4d
Pomierz sobie średnicę sprężyn i będziesz wiedział, czy podejdą.

: czw lip 15, 2010 10:39
autor: kozak
U mnie jest podobnie, z tym ze w ibizie.

Jadac po kostce cos strasznie stuka, tak jkby bylo cos nie dokrecone. sprezyna widzialem ze jest obita w jednym miejscu. Jak naciskalem na nadkole na postoju to tez slychac jakies obijanie metal o metal.
Przy zjezdzaniu z kraweznika, tak ze jedno kolo na kraweznioku drugie na drodze, slychac tez dziwne stuki tak jakby cos przeskakiwalo.
Mam to od poczatku, gweint byl kupiony nowy. sklrecony tez na ok -40. i dzieje sie to tylko z przodu.