Strona 1 z 1

[MK3] sposoby na podniesienie tyłu

: czw cze 24, 2010 22:16
autor: mavric
Witam.
Posiadam golfika trzeciej generacji. Założone mam sprężyny eibach'a obniżające według producenta 30/30 z seryjnymi amorkami i założone koła o takich parametrach:
- przód 16x7.5J z oponą 195/45 ET35
- tył 16x7.5J z oponą 205/45 ET25
Z blachami (błotnikami) nic nie robione - fabryczne i wolałbym by tak zostało.
Tak się prezentuje auto na tym setup'ie:
Obrazek
Problem jest następujący - przy nierównościach poprzecznych i większych bujnięciach lubi sobie delikatnie przytrzeć tylne koło o błotnik. Zdarza się to nawet jak jadę tylko z jednym pasażerem na przednim fotelu.
Chciał bym troszkę podnieść tył (1-2cm) co zapewne pozwoliło by zapobiec tym lekkim otarciom.
Pytanie następujące, jakie są rozwiązania tego problemu? Widziałem na allegro jakieś gumy podwyższające? Jak się one sprawdzają? Czy zmiana amorków na sportowe z regulacją wysokości na talerzykach coś by dała?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady. Szkoda mi trochę opon, poza tym czasem trzeba coś przewieść lub kogoś na tylnej kanapie ;)

: czw cze 24, 2010 22:31
autor: caro86wlkp
podetni nadkola, najtaniej, najprościej, najlepiej

: czw cze 24, 2010 22:51
autor: mavric
no właśnie nie chciałbym ingerować w blachy dlatego pytam jakie mam jeszcze możliwości

: pt cze 25, 2010 09:18
autor: pczerniej
caro86wlkp pisze:podetni nadkola, najtaniej, najprościej, najlepiej
No wycinanie nie jest najlepsze bo podczas tej operacji blach się nagrzewa i potem lakier się łuszczy, odpada itp ... jak coś to maszyna i zaginać ranty ;)

Jeszcze jak coś to możesz zapodać wkłady miedzy sprężyny, podniesie się auto i delikatnie utwardzi i powinno być ok :)

: pt cze 25, 2010 09:28
autor: mavric
a co powiecie o takich gumach pod sprężyny - link ? Jak to się zachowuje na aucie? Z tego opisu na aukcji wynika ze sprężyna nie ma trzymania dolnego kielicha. Nie będzie się w jakiś sposób kantowała, bądź przemieszczała w płaszczyźnie poziomej?

: sob cze 26, 2010 21:25
autor: Aeternus
mavric, osobiscie poleam mimo wszystko albo zaklepac rant, albo go wyciagnac na maszynie. Ewentualnie mozesz sie pokusic o wsadzenie specjalnej gumy miedzy zwoje sprezyn. Nasadza sie ja poprostu miedzy 2 zwoje i auto idzie do gory o ok 5-10 mm i zawiecha robi sie ciut twardsza. Jezdzilem ponad rok z takimi gumami i bylo o wiele lepiej choc calkowicie zjawiska obcierania nie usuniesz bez klepania rantow. Jak sie uwaza to lakieru nie uszkodzisz :bajer:

link do takiej gumki :green_fuck:
http://moto.allegro.pl/item1093245493_g ... aniej.html

: ndz cze 27, 2010 18:55
autor: mavric
Aeternus, spróbuje z tymi gumami które podałeś w linku. Zobaczę jaki będzie efekt.