Strona 1 z 2

Pomoc przy doborze sprężyn MK3

: śr cze 02, 2010 23:20
autor: hermes1984
Witam

Przyszedł czas na zmodyfikowanie mojego zawieszenia poszukuje sprężyn obniżających do mojego Golfa 3 2.0 AGG 97r. Planowane obniżenie to -40/-40.

Proszę o pomoc które wybrać H&R czy może MTS-y od mapeta. Które będą lepsze i w rozsądnej cenie ( czym się różnią H&R zielone , czerwone i niebieskie ) ? Tego nie wiem a poruszanie się po zagranicznych linkach nie utwierdza mnie we właściwym doborze sprężyn.

Proszę o pomoc w tej sprawie.

: czw cze 03, 2010 18:25
autor: Ł-u-k-a-s-z
hermes1984 pisze:czym się różnią H&R zielone , czerwone i niebieskie
twardością
hermes1984 pisze:Proszę o pomoc które wybrać H&R czy może MTS-y od mapeta. Które będą lepsze i w rozsądnej cenie
kolego jak dla mnie to mts-y sa spoko jaki ta-technix cena przystepna i jakosc niezła,druga sprawa ze za firme tez sie płaci :grin: ja swojego czasu na autotechnika smigałem i nie miałem problemów,oczywiscie to jest moje zdanie :chytry:

: czw cze 03, 2010 19:49
autor: RafaelloW007
zainwestuj w markę, nie bedziesz żałował, mts jest twardy, H&R komfortowy, porównywalem oba

: czw cze 03, 2010 21:48
autor: MAPET
to ciekawe
RafaelloW007 pisze:mts jest twardy, H&R komfortowy, porównywalem oba
tez porownywalem sam i wrecz odwrotnie mialem...


sprawa jest banalna masz kase na H&R ok 700-1000 kupuje H&R :)

ew eibacha np :)

: czw cze 03, 2010 23:24
autor: RafaelloW007
moja opinie jest obiektywna, na H&R nie czuć że auto jest wogole obnizone, na MTSie czy na seryjnych amorach czy na sportowych jest twardziej, mowie o mk3

: pt cze 04, 2010 08:04
autor: Wojtek
ja po kilku sezonach na kicie H&R i po przesiadce na gwint MTS mogę z całą stanowczością stwierdzić, że mts nie jest chociaż w połowie tak komfortowy jak H&R (co ma plusy i minusy, ale nie o tym rozmawiamy)...

swoją drogą autor tematu musi pamiętać że kupowanie samych sprężyn to jak strzał w kolano - musisz kupić sprężyny i amortyzatory do nich przystosowane, a najlepiej cały kit

: pt cze 04, 2010 08:54
autor: Ł-u-k-a-s-z
RafaelloW007 pisze:zainwestuj w markę, nie bedziesz żałował, mts jest twardy, H&R komfortowy,
ja zawsze myslałem ze jest inaczej ale ok osobiscie nie sprawdzałem tych firm :grin: druga sprawa ,w marke mozna inwestowac jak sie zakłada cały kit lub gwint,chociaz juz widziałem ze niekiedy taki ta-technix przeżył marke :grin: ,moim zdaniem po co ładowac same springi z marką i bulic kase gdy mamy -40, za chwile kolega uzna ze to za mało i niestety bedzie bardzo stratny :crazy: a kupi tańsze i napewno długo posmiga, z mojej strony dodam ze teraz smigam na witkach zielonych i sa bardzo twarde pozdro

: pt cze 04, 2010 17:42
autor: hermes1984
Widzę że opinie są różne jak i różne dziury w polskich drogach.

Załóżmy że chcę wydać ok 500-600 zł (gwint odpada bo zdecydowanie za twardo na warszawskie drogi). Amorki seryjne auto bardzo wysoko siedzi widać na foto (moje croos country) Obrazek

Amorki już trochę mają więc pakować kase w springi markowe np H&R lub poszukać uzywek :chytry: (ale z nimi nigy nie wiadomo) czy http://www.mapet-tuning.com/sklep/golf- ... -2060.html tutaj zdanie Mapeta nie będzie obiektywne :bajer:?

[ Dodano: 04 Cze 2010 17:55 ]
Jeszcze jedno na zimówkach Obrazek

[ Dodano: 04 Cze 2010 18:00 ]
Czy ten model będzie pasował do mojego MK3?
http://www.allegro.pl/item1056837710_sp ... obacz.html

: pt cze 04, 2010 19:00
autor: Wojtek
hermes1984 pisze:Załóżmy że chcę wydać ok 500-600 zł (gwint odpada bo zdecydowanie za twardo na warszawskie drogi)
wiesz co, może Cię to co mam na sprzedaż zainteresuje
http://allegro.pl/item1062374251_vw_gol ... 40_mm.html

: pt cze 04, 2010 21:05
autor: hermes1984
..:VoyteQ:.. pisze:
hermes1984 pisze:Załóżmy że chcę wydać ok 500-600 zł (gwint odpada bo zdecydowanie za twardo na warszawskie drogi)
wiesz co, może Cię to co mam na sprzedaż zainteresuje
http://allegro.pl/item1062374251_vw_gol ... 40_mm.html
Widziałem przód troszkę za nisko no ja mam 97r. więc nie będzie pasować?

: pt cze 04, 2010 22:39
autor: Ł-u-k-a-s-z
hermes1984 pisze:Amorki już trochę mają więc pakować kase w springi markowe np H&R lub poszukać uzywek
nie ma sensy sie pakowac w marki dla samych springów kit to juz inna bajka

[ Dodano: 04 Cze 2010 22:42 ]
hermes1984 pisze:Czy ten model będzie pasował do mojego MK3?
http://www.allegro.pl/ite...vr6_zobacz.html
to sa od vr6 beda bardzo twarde w twoim, szybko zakacza żywota twoje amorki :grin:

: pt cze 04, 2010 23:14
autor: Wojtek
hermes1984 pisze: Widziałem przód troszkę za nisko no ja mam 97r. więc nie będzie pasować?
wiesz co, nie interesowałem się tym jakoś, ale wydaje mi się, że przy wymianie całości (tj z talerzykami) wszystko podchodzi. Różnica przed i po liftingu jest taka, że górny zwój sprężyny jest inny - co zmienia tez wielkość talerzyka - i ma to znaczenie przy wymianie sprężyn, ale zakładając wszystko łącznie z talerzykami zawieszenie pasuje - niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę

: sob cze 05, 2010 09:14
autor: Ł-u-k-a-s-z
..:VoyteQ:.., dobrze mówisz :chytry:

Pomoc przy doborze sprężyn MK3

: czw wrz 23, 2010 21:48
autor: B4R0N
Podepnę się pod ten temat, otóż:
Set up auta : MK3 1.8 90KM 95r. Kola na lato 205/45R 16 ET35, a na zime standard 185/60R14 ET 42 .

Jak na razie auto jest na seryjnym zawieszeniu, ale przód jest podejrzanie nisko w stosunku do tyłu- przypuszczam ze jest już dość zużyte (choć przegląd przeszedł ) Więc w planach remont. Przy okazji chciałbym zastosować lekko obniżające, sztywniejsze zawieszenie w celu poprawienia prowadzenia.

Po wielu poszukiwaniach, dość ciężko jest znaleźć zestaw inny, mniej obniżający niż -40/40 lub gwint, znalazlem zestaw -20/15 sprężyn MTS, jednak pisze ze to tyko do GTI.
Nie interesuje mnie obniżanie hardkorowe , rzedu -80/60 czy te sprawy, budżet też nie zbyt wysoki , nie chce ocierek kół, ani klepania rantów, a ponadto stan dróg po których się poruszam nie zachęca do szorowania podwodziem. W zimę jeździć w miarę bezstresowo :) Cel to : trochę niżej , sztywniej niż seria.

W związku z tym pytanie: Czy są jakieś kity kompletnego sztywnego zawieszenia rzędu -30/25 dedykowane do wersji 1.8 czy może użyć seryjnego zawieszenia od GTI i obniżyc je sprężynami MTS? (Cięższy silnik, i GTI mialo chyba seryjnie niższe nieco zawieszenie od GL'ów, tak? )

Więc zwracam się s prośbą o poradę do fachowców od zawieszenia. Pozdr.