Strona 1 z 1

gwint pytania odpowiedzi jak najlepiej skrecic

: pn maja 17, 2010 21:41
autor: webster__
witam, zakupilem niedawno gwint i zalozylem go od razu do autka powiedzcie mi czy od duzej gleby amortyzatory dostaja w d*** ?? czy nie ma roznicy dla nich? jak jest skrecony.

: ndz maja 30, 2010 07:00
autor: stopczyk26
Przy duzej glebie skok amortyzatora jest wiekszy poniewaz sprezyna jest "wydluzona". Jezeli podniesiesz auto do gory wowczas sprezyna jest bardziej scisnieta a tym samym twardsza co powoduje, ze skok amora sie skraca bo springi na wiecej mu nie pozwola

: śr cze 02, 2010 16:32
autor: Alan GTI
stopczyk26 pisze:Przy duzej glebie skok amortyzatora jest wiekszy poniewaz sprezyna jest "wydluzona". Jezeli podniesiesz auto do gory wowczas sprezyna jest bardziej scisnieta a tym samym twardsza co powoduje, ze skok amora sie skraca bo springi na wiecej mu nie pozwola
a nie przypadkiem na odwrót,przy max glebie sprezyna jest chyba scisnieta bardziej anizeli wtedy jak auto podniesiesz hmm? no chyba ze sie myle :-k :chytry:

: śr cze 02, 2010 16:46
autor: Dj Darecki
Alan GTI pisze:no chyba ze sie myle :-k :chytry:
Źle .............
Jak może być ściśnięta bardziej jak jest śruba prawie na samym dole .

: czw cze 03, 2010 12:28
autor: byleco
ja miałem gwint i jak chciałem niżej to musiałem go więcej skręcic (do góry) co za tym szło ze sprężyna sie gniotła i był bardziej twardszy. Jak sie kręci do dołu to spręzyna sie robi dłuższa i auto wyzej stoi. WIęc wydaje mi sie ze Alan GTI, napisał dobrze.

: czw cze 03, 2010 13:34
autor: Baran.
Kolego byleco zle bo jak kreci sie do gory to auto stoi wyzej a jak w dol to nizej, Ja mam gwint wiec raczej tak to idzie a nie na odwrot czyli moim zdaniem koledzy stopczyk26 i Dj Darecki maja racje

: czw cze 03, 2010 14:46
autor: Dj Darecki
byleco pisze:a miałem gwint i jak chciałem niżej to musiałem go więcej skręcic (do góry) co za tym szło ze sprężyna sie gniotła i był bardziej twardszy. Jak sie kręci do dołu to spręzyna sie robi dłuższa i auto wyzej stoi. WIęc wydaje mi sie ze Alan GTI, napisał dobrze.
Panowie myśleć . Samochód opiera się na sprężynach , tak ? , opuszczając podporę sprężyny ( śrubki gwintu) auto idzie automatycznie na dół .
Tak samo w Kicie tylnym , opuszczamy talerzyk w dół i auto idzie w dół .
Spuszczamy powietrze z Aira i auto opada ....................


PozdrO

: czw cze 03, 2010 16:50
autor: D1_PITER
byleco pisze:ja miałem gwint i jak chciałem niżej to musiałem go więcej skręcic (do góry) co za tym szło ze sprężyna sie gniotła i był bardziej twardszy. Jak sie kręci do dołu to spręzyna sie robi dłuższa i auto wyzej stoi. WIęc wydaje mi sie ze Alan GTI, napisał dobrze.
Po pierwsze to kolega nigdy nie miał do czynienia z gwintem.
webster__ pisze:witam, zakupilem niedawno gwint i zalozylem go od razu do autka powiedzcie mi czy od duzej gleby amortyzatory dostaja w d*** ?? czy nie ma roznicy dla nich? jak jest skrecony.
Są do tego przystosowane, nic się im nie stanie. Niszczyć się mogą na najwyższej konfiguracji - nakrętki na górze gwintu.
Alan GTI pisze:
stopczyk26 pisze:Przy duzej glebie skok amortyzatora jest wiekszy poniewaz sprezyna jest "wydluzona". Jezeli podniesiesz auto do gory wowczas sprezyna jest bardziej scisnieta a tym samym twardsza co powoduje, ze skok amora sie skraca bo springi na wiecej mu nie pozwola
a nie przypadkiem na odwrót,przy max glebie sprezyna jest chyba scisnieta bardziej anizeli wtedy jak auto podniesiesz hmm? no chyba ze sie myle :-k :chytry:
Nie wiem co to za dziwne teorie. Sprężyna jest ZAWSZE tak samo ściśnięta bo chyba nie zmieniasz masy auta? A to masa auta wpływa na jej ściśnięcie. To że jest wstępnie ściśnięta lub nie na podniesionym aucie to nic nie znaczy.
Dj Darecki pisze:
byleco pisze:a miałem gwint i jak chciałem niżej to musiałem go więcej skręcic (do góry) co za tym szło ze sprężyna sie gniotła i był bardziej twardszy. Jak sie kręci do dołu to spręzyna sie robi dłuższa i auto wyzej stoi. WIęc wydaje mi sie ze Alan GTI, napisał dobrze.
Panowie myśleć . Samochód opiera się na sprężynach , tak ? , opuszczając podporę sprężyny ( śrubki gwintu) auto idzie automatycznie na dół .
Tak samo w Kicie tylnym , opuszczamy talerzyk w dół i auto idzie w dół .
Spuszczamy powietrze z Aira i auto opada ....................


PozdrO
Gratuluje najsensowniejszej wypowiedzi. Gwint to amortyzator o zmiennym punkcie mocowania sprężyny. I tyle..

: sob cze 05, 2010 17:30
autor: byleco
Baran12, kolego zwracam honor coś mi sie pomyliło bo naczytalem sie kilka wypowiedzi i pomyliło mi sie zwyczajnie do góry jak sie kręci to auto idzie do góry ;)) robiłem to na własnym przykładzie.

gwint pytania odpowiedzi jak najlepiej skrecic

: śr kwie 25, 2012 08:59
autor: 7iben
Dobrze to może ktoś odpowie na pytanie z pierwszego postu... ;] Bo sam jestem ciekawy

gwint pytania odpowiedzi jak najlepiej skrecic

: śr kwie 25, 2012 15:30
autor: Dj Darecki
Wg. mnie mniej dostaje w du.... bo jest mniejszy skok

gwint pytania odpowiedzi jak najlepiej skrecic

: czw kwie 26, 2012 17:49
autor: miko85
ja się zgadzam z DJ DARECKI u mnie gwint skręcony prawie na maxsa jak podstawa sprężyny niżej to sprężyna się wydłuża u mnie wygląda to tak Obrazek