Strona 1 z 1
20-30mm niżej w MK4
: ndz maja 09, 2010 20:58
autor: mitusm
Witam, rozglądam się po allegro za niższymi sprężynami do mojego MK4 2.0. Wiem że golf 4 dzielił podłogę z a3, leonem, octawią, borą. Jak wygląda sprawa wysokości zawieszenia, wszystkie te modele miały takie same sprężyny w standardzie ?
Jeżeli Leon był niższy na danych sprężynach o 30mm to mk4 też będzie o tyle niżej ??
: ndz maja 09, 2010 22:47
autor: Tomek77-89
Model silnika jest ważny. Nie wiem czy w A3 czy w Leonie były silniki 2,0
: pn maja 10, 2010 10:18
autor: beetle
kazdy samochod w zaleznosci od wlozonego silnika ma inne naciski na os przod/tyl i sprezyny sa konstruowane (grubosc drutu, liczba zwoi) pod ten parametr np. 1020 kg albo 850 kg.
samo mocowanie dla plyty podlogowej A4 (PQ34) jest identyczne, oczywiscie z wyjatkiem 4motion/quattro
platforma A4 to:
VW Golf 4 / VW Bora (1J), VW New Beetle (1C/1Y/9C), Skoda Octavia (1U), Audi A3 (8L), Audi TT (8N), Seat Leon (1M), Seat Toledo 2 (1M)
jezeli masz jakies konkretne sprezyny na oku to sprawdz u producenta w dokumentach TUV jakie sa parametry i czy odpowiadaja twojemu autku.
zwykle producenci dziela springi na: do diesla, malolitrazowych benzyn i duzych benzyn.
typowe obnizenia to -30, -35, -40 a jak chcesz nizej to gwint.
: pn maja 10, 2010 18:29
autor: mitusm
Rozumiem że 2.0 łapie się w tej samej masie co 1.8T lub 1.9tdi. Jeżeli leon 1.9tdi był niżej o 30mm to mk4 2.0 też powinien o tyle pójść w dół. Powiększyło by to zakres poszukiwań sprężyn. Przesiadałem się z astry 1.8 na zawiasie od gsi i jakoś tego golfa strasznie nosi po zakrętach.
: wt maja 11, 2010 11:18
autor: beetle
tdi są najcięższe i w katalogach są zawsze osobno.
: wt maja 11, 2010 19:32
autor: mitusm
2.0 to dosyć rzadki silnik w grupie vw, od jakiego silnika mogę jeszcze szukać sprężyn ??