Strona 1 z 2

[MK 3] Zawieszenie kit / gwint - jakie wybrać??

: ndz maja 02, 2010 13:35
autor: Lolo22
Mam problem moje zawieszenie w moim MK3 jest do wymiany. zastanawiam się czy założyć kompletne nowe zwykłe czy nowe obniżające, lecz nie gwint brak funduszy. chetnie wysłucham waszych opinii za i przeciw :)

: pn maja 03, 2010 08:08
autor: Ł-u-k-a-s-z
Lolo22,
Lolo22 pisze:chetnie wysłucham waszych opinii za i przeciw :)
kolego jesli lubisz jezdzic na glebie ,czyli nisko twardo i nie jeden krawężnik bedzie wyzwaniem :grin: bo ja nie wyobrażam sobie jazdy bez tych wrażeń :bigok: :bigok: to mozesz zainwestomac w sport zestaw,a jesli wolisz twoje cztery litery wozic mienko , bezstresowo i nie myslec jak wiedziesz na ten krawężnik to serie ci polecam :chytry:

: pn maja 03, 2010 08:14
autor: Wojtek
Lolo22, przy delikatnym obniżeniu typu -40/-35 auto zyskuje na prowadzeniu i na wyglądzie, a komfort jazdy się nie zmienia... co więcej mówić ;)

: pn maja 03, 2010 09:15
autor: maq
Byłem w takiej samej sytuacji i kupiłem kit -40 i jak na razie jestem zadowolony. W moim przypadku komfort trochę się zmienił bo niektóre drogi są w stanie tragicznym ale generalnie jest na plus.

: pn maja 03, 2010 09:31
autor: Lolo22
przy delikatnym obniżeniu typu -40/-35 auto zyskuje na prowadzeniu i na wyglądzie, a komfort jazdy się nie zmienia... co więcej mówić ;)

Gdzie moge dostac taki zestaw bo zazwyczaj to są -40/-40 albo -60/-40 no i czy konieczna jest wtedy rozpurka??

: pn maja 03, 2010 13:25
autor: byleco
podpinam sie pod temat. Chciałbym troche opuścić golfa aby zyskał na wyglądzie no i na lepszym prowadzeniu się, ale za to nie chce żeby był beton. Zastanawiam sie nad kupnem gwintu uzywanego z pol roku.
ale czytalem ze kilka osob mówiło ze gwint jest duzo twardszy niż kit. Prosiłbym żeby ktoś podpowiedział co zna sie na tym bo oponii jest bardzo duzo i bardzo mieszane są jeden gada ze twradszy drugi ze taki sam jak kit.

: pn maja 03, 2010 14:16
autor: Lolo22
kolego z tego co wiem gwint jest bardzo twardy ale ma te zalete że np na okres zimowy mozesz auto podnieść troche do góry a ja chce zwykły kit bo na gwint nie ma floty a poztym nasze drogi sa fatalne ale zawsze lepsze prowadzenie jest na 1 miejscu wyglad idzie zaraz za tym no i tu mam problem bo chce lepsze prowadzenie ale i odrobine komfortu :bigok:

: pn maja 03, 2010 14:29
autor: Wojtek
niesamowicie mieszacie panowie... nie ma znaczenia czy zawieszenie jest gwintowane czy nie, przecież to nie ma wpływu na jego twardość, wszystko rozchodzi się o sztywność sprężyny i wartości tłumienia amortyzatora...

generalnie mówiąc każdy model jest inny i każdy producent jest inny, są bardzo twarde kity i bardzo miękki, tak samo gwinty... nie da się powiedzieć "kup kit będzie bardziej miękko niż na gwincie" :panna: jedyne co można zrobić to powiedzieć że "kit model XX producenta YY jest bardziej/mniej komfortowy od zawieszenia gwintowanego GG producenta KK"

poza tym dochodzi tutaj taki czynnik jak subiektywność opinii - coś co dla jednego jest komfortowym zawieszeniem dla innego jest już mega sztywną "taczką"

Jedno co mogę poradzić to wybrać się na jakiś spot lub zlot (bardzo wiele prężnie działających grup ma takie, np. małopolska gr. vwgolf.pl ma co 2 niedzielę i w każdy czwartek), odszukać takie auto jakie nam się podoba, pogadać z właścicielem "jakie ma zawieszenie" i poprosić go o przejażdżkę żeby na własnej :ass: się przekonać czy to konkretne zawieszenie odpowiada nam pod względem komfortu jazdy
Lolo22 pisze:Gdzie moge dostac taki zestaw bo zazwyczaj to są -40/-40 albo -60/-40 no i czy konieczna jest wtedy rozpurka??
rozpórka nie jest konieczna, natomiast dużo lepiej prowadzi się auto, które ją posiada. A co do obniżenia -40/-35 to trzeba szukać kto co robi i np. dopasować od jednego producenta zestaw na przód a od drugiego zestaw na tył

: pn maja 03, 2010 16:06
autor: Lolo22
no dzieki kolego za konkretne wyjasnienie to jesli mozesz to pomurz choc wybrac czy lepsze bendzie to 1 czy to 2 ??

http://moto.allegro.pl/item1012961065_z ... _40mm.html

http://moto.allegro.pl/item1006682745_v ... 40_mm.html

: pn maja 03, 2010 16:49
autor: Wojtek
nie jeździłem na ani jednym ani drugim, na pewno na MTS będzie wyglądał lepiej bo golf mk3 ma taką konstrukcję, że prześwit między kołem a nadkolem z przodu jest większy - na seryjnych amorach tego nie widać, ale przy obniżeniu już bardzo - i dlatego bardziej obniża się przód niż tył. Do tego MTS ma dobrą opinię na tym forum jako w miarę wygodne zawieszenie

: pn maja 03, 2010 17:16
autor: Lolo22
wielkie dzięki chyba zdecyduje sie na MTS do tego jakaś rozpórka i będzie git :bigok:

[ Dodano: 03 Maj 2010 20:08 ]
jescze jedno pytanko czy do tego zestwu MTS potrzeba jest dokupic odboje ?? bo znalazłem komplet na gwincie z odbojami za 800 zł firmyy TA TECHNIX

http://moto.allegro.pl/item964855841_vw ... l_gti.html

: śr maja 05, 2010 22:50
autor: sipi
Kit MTS -40/-35 założony miesiąc temu wygląda to tak a jeździ się w miarę komfortowo
Obrazek

: czw maja 06, 2010 07:24
autor: Lolo22
ładny golf i ładnie wyglada po obnizeniu :bigok: jesli chodzi o ten kit czy tależyk ci nie przyciera o opone w tylnym zawieszeniu po załozeniu kita i na którym zatoczeniu umiesciłes ten talezyk?? fela 15?? pozdrawaim

: czw maja 06, 2010 08:30
autor: MAPET
Lolo22 pisze:jescze jedno pytanko czy do tego zestwu MTS potrzeba jest dokupic odboje ??
tak do kazdego kitu trzeba dokupic oslony odboje

w gwintach sa w komplecie

PS popraw tytul 3 pkt regulaminu