Strona 1 z 2

Koło trze o amortyzator

: wt kwie 27, 2010 00:29
autor: Michał_1977
Witam
Założyłem MTS-y i mam problema z tyłu-koło ociera o talerzyk amortyzatora.
Amortyzator ma co prawda zatoczenia,by obniżyć lub podnieść talerzyk i mogę to ocieranie zlikwidować podnosząc go,tylko jak to będzie się miało do wysokości auta
Zatoczeń w amorku jest chyba 5,ja ustawiłem tak jak widać na fotce,czyli 2-gie od dołu...
Obrazek
Podejrzewam,że jak dam o 2 zatoczenia wyżej,to trzeć nie będzie,tylko co ze wspomnianą wysokością?...Uzyskanie obniżenia o -40,to które zatoczenie jest?

Myślałem o dystansach,ale wolałbym tego uniknąć :bajer: ...myślałem także,by dorobić i podłożyć flanszę pod czop piasty i odsunąć całość od belki,ale to jest głupi i ryzykowny pomysł :panna:

Miał ktoś podobny problem?
Pomóżcie proszę,bo nie wiem z której strony to "ugryźć" :(

: wt kwie 27, 2010 00:32
autor: MaRo1705
wiekszosc z nas miala ten problem znacznie auta nie podniesie miedzy dolem a srodkiem regulacji róznicy w wysokosci nie bedzie raczej utwardzi sie bardziej no moze minimalnie podskoczy do góry pamietaj ze jesli na samej górze regulacji jest talerzyk to jest równo z talerzykiem ori amorka

[ Dodano: 27 Kwi 2010 00:33 ]
Michaś_1977 pisze:-40,to które zatoczenie jest?
to jest na samej górze

[ Dodano: 27 Kwi 2010 00:35 ]
acha dodam ze porównywalem zwykly amor z mtsem i wysokosc alerzyka w zwyklym jest na równo gdy talerzyk z mtsa mas na samej górze pozdro

: wt kwie 27, 2010 07:13
autor: Michał_1977
MaRo1705 pisze:porównywalem zwykly amor z mtsem i wysokosc alerzyka w zwyklym jest na równo gdy talerzyk z mtsa mas na samej górze pozdro
Dzięki kolego :pub:
Poczekam jeszcze na to,co ma do powiedzenia MAPET,bo jakby nie było,jest tutaj guru,jeśli chodzi o zawias :grin: ...

: wt kwie 27, 2010 07:24
autor: piru
po co czekać na mapeta :chytry: dołóż dystans i będzie po problemie :hmm:
bo jak dasz talerzyk do góry do tył będzie sterczeć a przód będzie wiadomo niżej i masakra będzie to wyglądać :foch:

: wt kwie 27, 2010 08:29
autor: cookies
Z tymi talerzykami to jest chyba u kazdego inaczej widze , tez mam mtsy i ja mam 7 rowków i u mnie jest na 2 od góry i wychodzi prawie -40 :helm:

: wt kwie 27, 2010 09:14
autor: Michał_1977
No więc tak chłopaki-mam 7 rowków,a nie jak pisałem-5 :helm:
Podniosłem talerzyk do góry i mam na 5 zatoczeniu patrząc od dołu.Koło założone i nie trze.Na upartego,chyba będę mógł jeszcze o 1 opuścić...powinno się udać.
Tylko...no właśnie,na razie nie będę w stanie określić wysokości,bo buda jest pusta (właśnie skończyłem remont kapitalny).
cookies pisze:u mnie jest na 2 od góry i wychodzi prawie -40
Jeżeli u mnie też tak wyjdzie,to będzie :rock:
Wychodzi na to,że niepotrzebnie spanikowałem :grin: ...pewnie z przemęczenia...mało sypiam ostatnio przez ten remont :panna: ...

Dam znać co wyszło,gdy upchnę trochę gratów do środka :bajer:
Pozdrawiam i dziękuję :pub:

: wt kwie 27, 2010 10:01
autor: jarekkoval
Michaś_1977, ostatnio u ziomka pakowalismy tez kit'a z mts'a.
te wartosci na talerzykach trzeba traktowac z przymruzeniem oka. To ze na amorku bedzie orznica 1cm to nie znaczy ze cala buda sie podniesie/obnizy 1cm ale zawsze to jest jakas tam regulacja :)

: wt kwie 27, 2010 12:35
autor: TAZ
A jakie ty masz te koła. Jakie wielkie, jakie ET i jakie opony.

: wt kwie 27, 2010 14:56
autor: Michał_1977
TAZ pisze:A jakie ty masz te koła. Jakie wielkie, jakie ET i jakie opony.
Hmm...kapcie mam spore 195/50R15,a fele-7J×15H2 :bajer: ...

: wt kwie 27, 2010 14:58
autor: jarekkoval
Michaś_1977, a ET ile ?
mi przy takim samym zestawie i ET25 o amorka nic nie trze natomiast na hopkach trze mi opona o plastikowe nadkole

: śr kwie 28, 2010 07:03
autor: marcinas1983
Michaś_1977, Toś poszalał... ja mam na 3 od góry i auto wygląda tak...
Obrazek

Po prostu dałeś go za nisko i tyle :) .

Na samej górze jak będziesz miał ustawiony talerzyk to będzie wyżej niż seria, ale i będzie beton... bo im wyżej tym twardszy zawias będzie. Nie można się sugerować ustawieniami zwykłego amora bo jest on znacznie dłuższy jak i rdzeń jego wysuwa się znacznie wyżej.

: śr kwie 28, 2010 08:26
autor: arwam
marcinas1983 pisze:Na samej górze jak będziesz miał ustawiony talerzyk to będzie wyżej niż seria, ale i będzie beton... bo im wyżej tym twardszy zawias będzie.
:panna: :panna:
jest dokładnie na odwrót.
jeśli masz progresywne zawieszenie to czym bardziej się tłoczysko wsuwa tym bardziej się amortyzator utwardza .
ale to tylko w przypadku, kiedy masz amortyzatory progresywne.
ja np takiego Bilsteina miałem i sobie chwaliłem. na codzień dość komfortowy jeśli to można tak ująć a jak się wpadło w dziury to się dopiero wtedy robił beton. teraz mam cały czas beton

: śr kwie 28, 2010 08:43
autor: MAPET
piru pisze:bo jak dasz talerzyk do góry do tył będzie sterczeć a przód będzie wiadomo niżej i masakra będzie to wyglądać :foch:
niekoniecznie
golf 3/ vento itp sa tak w serii ze przod stoi wyzej jak tyl i stosujac np zawias 40/40 tyl opada nizej... wiec wcale nie jest powiedziane ze na samej gorz3 bedzie zle... to tylko sie zmienia o milimetry przesuwajac talerzyk na tylnym amorze... bvo sprezyna sie stosunkowo sciska im wyzej wiec nie jest to proporcja ze tyle wstanie ile sie przesunie na talerzyku
cookies pisze:Z tymi talerzykami to jest chyba u kazdego inaczej widze , tez mam mtsy i ja mam 7 rowków i u mnie jest na 2 od góry i wychodzi prawie -40 :helm:
bo po 1 kazdy ma inne wyposazenie, 1 ma bulte lpg inny nie inne opony kola itd... poza tym nie mierzy sie zawiasu ile obnizy od 15 letniego golfa bo on juz dawno serii nie trzyma!
marcinas1983 pisze:Na samej górze jak będziesz miał ustawiony talerzyk to będzie wyżej niż seria, ale i będzie beton...
cchyba zartujesz? napewno wyzej jak seria nie bedzie...
betonu tez ni bedzie bo to nieduza roznica...
arwam pisze:jeśli masz progresywne zawieszenie to czym bardziej się tłoczysko wsuwa tym bardziej się amortyzator utwardza .
glownie sprezyna jest progresywna i im nizej tym twradziej.. ale sciskajac ja ku gorze na gwincie szczegolnie tez moze byc czasem minimalnie twardziej...

co do tematu

zobacz jak stoi auto jak masz tyl nizej podnies poprostu talerzyk bo pewnie tak wlasnie stoi.... po 2 jak nie to dystans i tyle po co kombinowac z jakas belka itp

: śr kwie 28, 2010 11:34
autor: arwam
MAPET pisze:glownie sprezyna jest progresywna i im nizej tym twradziej.. ale sciskajac ja ku gorze na gwincie szczegolnie tez moze byc czasem minimalnie twardziej...

MAPET, miałem na myśli amortyzatory progresywne. miałem wcześniej takie na aucie i muszę powiedzieć że to świetne rozwiązanie

nawet jak wciskałeś ręcznie i puściłeś to było widać różnicę w wychodzeniu tłoczyska kiedy było wciśnięte a kiedy już dochodziło do końca.