Strona 1 z 1

Zawieszenie do Golfa IV

: sob lut 20, 2010 20:02
autor: maciek1431
Witam mam pytania związane z zawieszeniem ,tylko zaznaczam nie mam wcale pojęcia na temat zawieszenie ,no krucho mam z kasą i więc w tym roku mam zamiar kupić felgi 17” i zawieszenie ,i tu mam pytanie jak kupie felgi i będę chciał kupić zawieszenie -40/-40 będzie widać różnice (mile widziana fotka abym wiedział jak wygląda ) i tak myślę o gwintowanym ale jak to się ustawia ten gwint bo jak przyjdzie pora na zmianę na zimowe opony to też muszę mieć opony 17?? i jak to jest z tym ustawieniem gwintu że to widać że jest dobrze ustawiony ,wiem że na pewno jak to czytacie to się śmiejecie ale no wolałbym wiedzieć na czym to polega i czy to się opłaca ,a zaznaczę mam golfa IV 1,9TDI ale był silnik SDI ,nie wiem czy to jest istotne ale napisałem dla jasności za odpowiedz dzięki myślę że odpowiecie na te pytania ,a wiem że znacie się na tym super

: sob lut 20, 2010 20:12
autor: szakulvip
na temat gwintu było sporo... poszukaj troszkę a na pewno znajdziesz.

: sob lut 20, 2010 20:55
autor: maciek1431
szakulvip pisze:na temat gwintu było sporo
a to zgadza się sporo tego jest i szukałem ale mi chodzi tylko jego działanie ,a tam już piszą jaką firmę wybrać i ile na glebę dać itp. no za dużo mi nie pomogłeś , czekam na bardziej znających się na ten temat bo wiem że jest paru obytych w tym

: sob lut 20, 2010 23:15
autor: Tomek77-89
Jeśli nie będziesz miał za dużo gotówki to kup cały kit -35 np MTS-a
Co do gwintu nigdy nie miałem. Na forum w dziale nasze auta jest masa fotek aut które są na kicie -43. U mnie w temacie również. Pozdro

: ndz lut 21, 2010 01:16
autor: MAPET
nie ma filozofii krecisz nakretkami w gore auto idzie w gore krecisz w dol idzie w dol...

: ndz lut 21, 2010 01:45
autor: maciek1431
MAPET pisze:nie ma filozofii krecisz nakretkami w gore auto idzie w gore krecisz w dol idzie w dol...
łał tyle to ja też wiem i jest jakiś klucz specialny ale skąd wiesz że po lewej stronie jest tak samo jak po prawej tyle samo obniżony to się obniża stopniami czy jak ,no sory że tak pytam no ale nie znam się na tym
Tomek77-89 pisze:Jeśli nie będziesz miał za dużo gotówki to kup cały kit -35 np MTS-a
ja jak kupuje to raz a porządnie ale z jakimiś granicami cenowymi mnie interesuje -40/-40 tylko nie widzałem jeszcze golfa IV na takim zawieszeniu szukałem na MK4 ale lipa

: ndz lut 21, 2010 04:51
autor: zajac
maciek1431, nie badz bezczelny kolego, bo daleko nie pojedziesz. Pytasz jak to dziala to ci Mapet napisał. Nie ma sprawdzonej metody zeby bylo równo, albo liczysz obroty na obu stronach albo suwmiarka mierzysz jak kto woli.

jak klikniesz link w ponizej z moim mk4 znajdziesz zdjecia porownujace serie i sprezyny -35 , aczkolwiek samych sprezyn z doswiadczenia nie polecam bo zle sie auto prowadzi z seryjnymi amorkami.
a co do wielkosci kola nie musi byc 17 na zime wazne zeby kolo (felga z opona) mialo podobny rozmiar do letniego. Ja mam lato 17 z opona 215/40 i odpowiednik zimowy mam 15 z opona 195/65.

: ndz lut 21, 2010 13:18
autor: maciek1431
zajac pisze:maciek1431, nie badz bezczelny kolego, bo daleko nie pojedziesz. Pytasz jak to dziala to ci Mapet napisał
no tak to prawda napisał ale bardzo ogólnie a mi chodziło szczegółowo ja jestem kulturalny :grin: :grin: zajac, wielkie dzięki za odpowiedz

: wt lut 23, 2010 03:42
autor: MAPET
ja od lat stosuje pomiar od dolu gwintu co jest na amorku i tyle
pol mm tu roznicy nie zrobi to nie musi byc az tak precyzyjne...
latwiej tak mierzyc niz na ilosc obrotów nakretki

: śr lut 24, 2010 10:33
autor: KriSSo
maciek1431 pisze:ale skąd wiesz że po lewej stronie jest tak samo jak po prawej tyle samo obniżony to się obniża stopniami czy jak
Każdy amortyzator w zestawie nagwintowany jest symetrycznie, czy raczej przednie identycznie i tylne identycznie (np w mk3). To ważne, bo dzięki temu nie musisz mierzyć stopni itd. Natomiast najprościej jest zmierzyć suwmiarką odległość nakrętki podpierającej sprężynę albo od początku nagwintowania amortyzatora, albo od końca (czy raczej od dołu jak napisał Mapet). Ustawiasz nakrętki w obu amortyzatorach (lewym i prawym) w tej samej odległości od końca gwintu (od dołu) i masz praktycznie ustawione właściwie auto na tej osi. Na tej samej zasadzie ustawiasz tył.