Strona 1 z 2

[vw]krótsze spręzyny do gwintu-jaki gwint ma najkrótsze

: pn sty 18, 2010 21:25
autor: dawid018
witam.problem jest bo gwint skręcony na maxa a i tak mi jeszcze za wysoko.wiem ze można wywalić sprężynki pomocnicze ale jakoś nie specjalnie chce to robić i zastanawiam się czy wszystkie sprężyny w gwintach maja tę samą wysokość?? mój gwint to TA technix. czy zmiana 2 sprężyn na np jedną długą(z gwintu na jedną sprężynę)da jakiś efekt??albo np zmiana na sprężyny z załóżmy z polo gdzie teoretyczni kolumny są krótsze??

prosze o porady co zrobić zeby bardziej zglebić autko.

: wt sty 19, 2010 07:14
autor: D1_PITER
Ja bym wywalił te sprężynki w cholere. Czemu nie chcesz tego zrobić? Na nich auto i tak nie jeździ..

: wt sty 19, 2010 19:31
autor: dawid018
D1_PITER pisze:Na nich auto i tak nie jeździ..
teoretycznie nie ale jak zdarzy się ze mnie gdzieś podbije na tyle ze uniosą się koła to sprężyna może się ustawić krzywo i szlag trafi i sprężynę i amora.dlatego szukam jakiegoś kompromisu.jak nie znajdę to wywalę sprężynki :bigok:

: wt sty 19, 2010 19:49
autor: Fahoo
dawid018, o jakim wypadaniu springa mówisz?spring w gwincie ma przecierz centrowanie od góry i od dołu

: wt sty 19, 2010 20:40
autor: dawid018
Fahoo pisze:spring w gwincie ma przecierz centrowanie od góry i od dołu
jak się wywali małą sprężynkę i skręci gwint na dól to po wyciągnięciu amora sprężyna lata luźno

: śr sty 20, 2010 00:53
autor: ChabczaN
dawid018 pisze:jak się wywali małą sprężynkę i skręci gwint na dól to po wyciągnięciu amora sprężyna lata luźno
pozwolcie ze sie przylacze. tak bedzie ona latala luzno ale to zdarza sie tylko jesli auto dzwigasz na lewarku/ podnosniku gdy kolo jest w powietrzu dluzszy czas. amortyzator wtedy zdazy sie wysunąć. tak jak pisales wyzej, gdy cie podbije na dziurze i kolo chwile bedzie w powietrzu (ulamek sekundy) bo watpie zebys jezdzil na rajdach i tym autem skakał, amortyzator nie zdazy sie wysunac takze ta sprezyna nie powinna wyleciec z tych mocowan. i jak chcesz miec tak nisko samochod to wg mnie jest to maloprawdopodobne zebys gdzies wyskoczyl predzej poleci miska :P
chcialem jeszcze dodac ze jak chcesz wsadzic krotsze sprezyny do gwintu to bedzie taki sam efekt jak wyciagniecie tej pomocniczej...
pozdrawiam :grin:

: śr sty 20, 2010 01:51
autor: sslawek77
a jaką masz długość obecnych sprężyn ?? oczywiscie tych duzych

: śr sty 20, 2010 02:19
autor: MAPET
Fahoo pisze:dawid018, o jakim wypadaniu springa mówisz?spring w gwincie ma przecierz centrowanie od góry i od dołu
ma cenrowanie ale przeciez jak sie sprzezyna pochyli to nei musi ladnie usiasc na talezykach i bedzie trach... ogolnie malo mozliwa sytuacja ale jest...

: śr sty 20, 2010 10:28
autor: dawid018
MAPET pisze:ogolnie malo mozliwa sytuacja ale jest...
no właśnie jak znam życie to mnie się taka sytuacja może przydarzyć :grin:
sslawek77 pisze:jaką masz długość obecnych sprężyn ?? oczywiscie tych duzych
jeszcze nie wiem bo nie mierzyłem
ChabczaN pisze:chcialem jeszcze dodac ze jak chcesz wsadzic krotsze sprezyny do gwintu to bedzie taki sam efekt jak wyciagniecie tej pomocniczej...
ee to ja już sam nie wiem.chyba z braku roboty za bardzo kombinuje :grin:

: czw sty 21, 2010 12:32
autor: sslawek77
dawid018 pisze:ChabczaN napisał/a:
chcialem jeszcze dodac ze jak chcesz wsadzic krotsze sprezyny do gwintu to bedzie taki sam efekt jak wyciagniecie tej pomocniczej...

ee to ja już sam nie wiem.chyba z braku roboty za bardzo kombinuje :grin:
wyciągając tą małą zyskasz około 3 cm.

: czw sty 21, 2010 12:41
autor: dawid018
sslawek77 pisze:wyciągając tą małą zyskasz około 3 cm.
to juz powinno wystarczyć.tylko ciągle mam przed oczami sprężynę biegającą po całym amortyzatorze.nie wiem czemu :crazy:

: czw sty 21, 2010 16:30
autor: sslawek77
w gwincie KONI oryginalnie niema tych małych sprężyn

: czw sty 21, 2010 16:42
autor: dawid018
sslawek77 pisze:w gwincie KONI oryginalnie niema tych małych sprężyn
no bo jest jedna spręzyna ale czy po skreceniu gwintu na maxa na dół ta sprężyna jest luźna??

: czw sty 21, 2010 16:47
autor: MAPET
kilka firm nie ma helperów.. chocby nawet FK AKX czyli niska polka FK czy nawet niektore KW
ale sprezyny sa inne , zazwyczaj dluzsze lekko i szersze miejscami w KW i FK

h&R tez nie ma czasem helpera