Strona 1 z 2
[vw]krótsze spręzyny do gwintu-jaki gwint ma najkrótsze
: pn sty 18, 2010 21:25
autor: dawid018
witam.problem jest bo gwint skręcony na maxa a i tak mi jeszcze za wysoko.wiem ze można wywalić sprężynki pomocnicze ale jakoś nie specjalnie chce to robić i zastanawiam się czy wszystkie sprężyny w gwintach maja tę samą wysokość?? mój gwint to TA technix. czy zmiana 2 sprężyn na np jedną długą(z gwintu na jedną sprężynę)da jakiś efekt??albo np zmiana na sprężyny z załóżmy z polo gdzie teoretyczni kolumny są krótsze??
prosze o porady co zrobić zeby bardziej zglebić autko.
: wt sty 19, 2010 07:14
autor: D1_PITER
Ja bym wywalił te sprężynki w cholere. Czemu nie chcesz tego zrobić? Na nich auto i tak nie jeździ..
: wt sty 19, 2010 19:31
autor: dawid018
D1_PITER pisze:Na nich auto i tak nie jeździ..
teoretycznie nie ale jak zdarzy się ze mnie gdzieś podbije na tyle ze uniosą się koła to sprężyna może się ustawić krzywo i szlag trafi i sprężynę i amora.dlatego szukam jakiegoś kompromisu.jak nie znajdę to wywalę sprężynki
: wt sty 19, 2010 19:49
autor: Fahoo
dawid018, o jakim wypadaniu springa mówisz?spring w gwincie ma przecierz centrowanie od góry i od dołu
: wt sty 19, 2010 20:40
autor: dawid018
Fahoo pisze:spring w gwincie ma przecierz centrowanie od góry i od dołu
jak się wywali małą sprężynkę i skręci gwint na dól to po wyciągnięciu amora sprężyna lata luźno
: śr sty 20, 2010 00:53
autor: ChabczaN
dawid018 pisze:jak się wywali małą sprężynkę i skręci gwint na dól to po wyciągnięciu amora sprężyna lata luźno
pozwolcie ze sie przylacze. tak bedzie ona latala luzno ale to zdarza sie tylko jesli auto dzwigasz na lewarku/ podnosniku gdy kolo jest w powietrzu dluzszy czas. amortyzator wtedy zdazy sie wysunąć. tak jak pisales wyzej, gdy cie podbije na dziurze i kolo chwile bedzie w powietrzu (ulamek sekundy) bo watpie zebys jezdzil na rajdach i tym autem skakał, amortyzator nie zdazy sie wysunac takze ta sprezyna nie powinna wyleciec z tych mocowan. i jak chcesz miec tak nisko samochod to wg mnie jest to maloprawdopodobne zebys gdzies wyskoczyl predzej poleci miska
chcialem jeszcze dodac ze jak chcesz wsadzic krotsze sprezyny do gwintu to bedzie taki sam efekt jak wyciagniecie tej pomocniczej...
pozdrawiam
: śr sty 20, 2010 01:51
autor: sslawek77
a jaką masz długość obecnych sprężyn ?? oczywiscie tych duzych
: śr sty 20, 2010 02:19
autor: MAPET
Fahoo pisze:dawid018, o jakim wypadaniu springa mówisz?spring w gwincie ma przecierz centrowanie od góry i od dołu
ma cenrowanie ale przeciez jak sie sprzezyna pochyli to nei musi ladnie usiasc na talezykach i bedzie trach... ogolnie malo mozliwa sytuacja ale jest...
: śr sty 20, 2010 10:28
autor: dawid018
MAPET pisze:ogolnie malo mozliwa sytuacja ale jest...
no właśnie jak znam życie to mnie się taka sytuacja może przydarzyć
sslawek77 pisze:jaką masz długość obecnych sprężyn ?? oczywiscie tych duzych
jeszcze nie wiem bo nie mierzyłem
ChabczaN pisze:chcialem jeszcze dodac ze jak chcesz wsadzic krotsze sprezyny do gwintu to bedzie taki sam efekt jak wyciagniecie tej pomocniczej...
ee to ja już sam nie wiem.chyba z braku roboty za bardzo kombinuje
: czw sty 21, 2010 12:32
autor: sslawek77
dawid018 pisze:ChabczaN napisał/a:
chcialem jeszcze dodac ze jak chcesz wsadzic krotsze sprezyny do gwintu to bedzie taki sam efekt jak wyciagniecie tej pomocniczej...
ee to ja już sam nie wiem.chyba z braku roboty za bardzo kombinuje
wyciągając tą małą zyskasz około 3 cm.
: czw sty 21, 2010 12:41
autor: dawid018
sslawek77 pisze:wyciągając tą małą zyskasz około 3 cm.
to juz powinno wystarczyć.tylko ciągle mam przed oczami sprężynę biegającą po całym amortyzatorze.nie wiem czemu
: czw sty 21, 2010 16:30
autor: sslawek77
w gwincie KONI oryginalnie niema tych małych sprężyn
: czw sty 21, 2010 16:42
autor: dawid018
sslawek77 pisze:w gwincie KONI oryginalnie niema tych małych sprężyn
no bo jest jedna spręzyna ale czy po skreceniu gwintu na maxa na dół ta sprężyna jest luźna??
: czw sty 21, 2010 16:47
autor: MAPET
kilka firm nie ma helperów.. chocby nawet FK AKX czyli niska polka FK czy nawet niektore KW
ale sprezyny sa inne , zazwyczaj dluzsze lekko i szersze miejscami w KW i FK
h&R tez nie ma czasem helpera