Strona 1 z 1
nakrętka od gwintu uszkodziła opone prosze o porade
: pn gru 07, 2009 23:08
autor: kierownik
witam przypadłość leży w samochodzie seat leon ale zawieszenie to to samo co w vw golfie. Otóż nakrętka od regulacji gwintu wżyna sie w oponę w wyniku tego opony przód poszły na śmietnik, i teraz proszę was o poradę, mam gwint kw koło 18x8 et35 225/40 do końca gwintu zostało 17mm także nisko jest , myślałem dać dystans ale już teraz koło jest równo z błotnikiem
mogę założyć oponę 215/40/18 plus mały dystans ale jest strasznie takie opony znaleźć w dobrej cenie, samochodem jeżdżę codziennie do pracy wiec bym nie chciał zakładać naleśnika, słyszałem ze można wyjąć ta mała sprężynkę pomocniczą wtedy nakrętka będzie nad oponą ale nie wiem czy warto słyszałem że będzie bardziej twardo w sumie jakąś funkcje ta sprężynka spełnia,niektórzy mówią ze przytrzymuje ta drugą żeby nie była luźna co poradzicie ??
: wt gru 08, 2009 00:58
autor: MAPET
mozesz wyjac o ilesprezyna wlasciwa sie dobrze ulozy na nakretkach
ale zeby ci pozniej nie braklo gwintu w gore... ja bym dal lepiej wezsza gume
: wt gru 08, 2009 15:07
autor: kierownik
no tak założył bym węższą gumę tylko wtedy będę musiał jeszcze trochę zejść niżej a bym nie chciał bo już prawie wszędzie haczę i miska olejowa tez nisko siedzi , chciałbym najlepiej wyjąć ta sprężynie pomocniczą tylko nie wiem jakie będą tego skutki uboczne
najlepiej niech się ktoś wypowie kto jej nie ma i jeździ tak jak ja codziennie a nie tylko w weekend ....
: wt gru 08, 2009 15:22
autor: MAPET
kolego ja mowie wezsza opone a nie nizsza... czyli 215 np
: wt gru 08, 2009 16:03
autor: kierownik
no tak 215/40/18 inna nie wchodzi w gre , miałem taka na próbę i jest niższa niż 225/40 o ok10-15 mm, miałem bridgestone potenze 225/40 i zajefajna opona ładnie wygląda na feldze ala naciągnięta bo ma duży rant ochronny
: wt gru 08, 2009 17:27
autor: GoNzO !!!
kierownik ja też miałem ten problem co ty, tyle że ja mam felge 8,5 i nie mogłem dać auta niżej bo ranty felg już miałem 5 mm od nakrentek gwintu. Ja u siebie sprężyny pomocnicze wymontowałem i moge cię zapewnić że nic się nie dzieje z autem, prowadzi się jak dawniej i jest tak samo sztywne a dzięki temu mam dodatkowe 4 cm regulacji
: wt gru 08, 2009 23:43
autor: kierownik
no to dobrze dzięki za pomoc pewno na wiosnę tak zrobię, bałem się tylko ze jak wyjmie ją to ta duża będzie luźna, niektórzy mówili ze jak szybko się jeździ to ta mała trzyma ta dużą żeby nie wyskoczyła ze swojego miejsca ale tak czy siak wywalę ta sprężynę:D
: śr gru 09, 2009 12:35
autor: GoNzO !!!
Ja jeżde szybko i jest ok
: śr gru 09, 2009 16:06
autor: D1_PITER
kierownik, a może jakiś mały dystans? 5mm powinno już ratować sytuacje..
: śr gru 09, 2009 17:30
autor: kierownik
tez tak myślałem , tylko koło jest równo z błotnikiem w sumie 5mm mógłbym dać ale to i tak złamało będzie potrzebne min 1 cm . a kolega gonzo skąd wyrwał te fele rs6 18x8.5?? bo wszędzie jest 8 cali ??? i jakie masz et ???
: czw gru 10, 2009 12:31
autor: GoNzO !!!
Miałem troche szczęscia
ET30
: sob gru 12, 2009 20:21
autor: Dj Darecki
Jak się wżyna z 1-2 mm i masz grube nakrętki zeszlifuj trochę od strony opony nakrętke .
: ndz gru 13, 2009 16:19
autor: GoNzO !!!
Dj Darecki pisze:Jak się wżyna z 1-2 mm i masz grube nakrętki zeszlifuj trochę od strony opony nakrętke .
Można tak też
: ndz gru 13, 2009 18:40
autor: kierownik
no mi zcieło z 12mm także lipa
nie no wywalę te małą sprężynkę i będzie git