Strona 1 z 2

Wytrzymałość elementów zawieszenia (Silentbloki, sworznie)

: pn gru 07, 2009 21:06
autor: Krzyssiek
Kieruję dziś do Was pytanie związane z wytrzymałością elementów zawieszenia.

Jak to jest w Polsce z ich wytrzymałością. Ile km można przejechać na wymienionym zestawie od wymiany do wymiany?

Jakie firmy części polecacie?

: pn gru 07, 2009 21:45
autor: Kavior
Ori zawieszenie jest naprawde trwałe w mkIV. Nie można generalizować ile się przejedzie bo to zależy kto po jakich drogach jeździ. Polska Polsce nie równa :grin: Ja mam dla przykładu 197tyś.km przebiegu i cały przód jest oryginalny. Po naszych drogach przejechałem dopiero kilkanaście tysięcy. Przegląd ostatnio robiłem i nic nie wyszło. Moim zdaniem elementy gumowe to tylko lemforder albo ori pod warunkiem że ma sie kogoś w aso i skorzysta z jego zniżek :jezor:

: pn gru 07, 2009 22:00
autor: Krzyssiek
Pod koniec sierpnia kupując auto wszystko było OK.
Tydzień temu nagle okazało się że do wymiany mam sworznie wahaczy... Wymieniłem lecz zauwazylem spękaną gume w silentbloku... Dziś sprawdzalem czujnik ABS i przy okazji znowu spojrzałem na silentblok ktory od soboty zdązył pęknąć...


Aktualnie sworznie były TRW - VW końcówki drążków kierowniczych rowniez TRW - VW
Reszta nie mam pojęcia.


Zakupiłem sworznie firmy MOOG/TRW reszte częsci rownież mam zamiar kupic z tej firmy bądź Lemfordera.


O ilość km pytam jak najbardziej z ciekawości - orientacyjnie i w ramach porównania.

: pn gru 07, 2009 22:06
autor: mirek99mtg
Mój jest z polskiego salonu, więc jezdził po drogach jakie wszyscy znamy. Mam przejechane 97 000 km, pół roku temu zaczęło stukać z przodu, wymienione gumy drążka stabilizatora i tylne tuleje przednich wahaczy i jest OK. Mechanik włożył mi tuleje febi, podobno niezłe, ale słyszałem, że loemforder najlepszy. Ogólnie wydaje mi się że zawieszenie jest potęga! Sam kiedyś wpadłem w potężną dziurę na zahamowanych kołach, że o mało plomb w zębach nie pogubiłem i nic, byłem na zbieżności wszystko idealnie.

: pn gru 07, 2009 22:28
autor: Haki
U mnie przebieg dobija 220 tys ,, licznikowych - nie wiem jak z ORI :goof: i w okresie wakacyjnym - wymiana Amorków - Bilstein + Tuleja + Sprężyny loemforder (jedna z ORI - pękła :bajer:

W ten weekend .. zrobiłem całe zawieszenie przód - wszystko na Bilsteinie i FEBI ... i nie to auto

: pn gru 07, 2009 22:30
autor: Krzyssiek
mirek99mtg pisze:Sam kiedyś wpadłem w potężną dziurę na zahamowanych kołach, że o mało plomb w zębach nie pogubiłem i nic, byłem na zbieżności wszystko idealnie.
Wielkie szczęscie... Ja miałem to samo po czym:
1. koło do wywarzenia
2. zbieżność do ustawienia

Jak ustawiłem zbieżność to okazalo się ze kierownica przy jeździe na wprost jest skierowana w lewo (spowodowane luzami w zawieszeniu [sworznie]


Jeśli pozmieniam wszystkie tuleje i przejeżdze na nich min. 50 tys. na naszych dołkach ze znikomymi ilościami asfaltu to bedę szczęśliwy...

Haki pisze:zrobiłem całe zawieszenie przód - wszystko na Bilsteinie i FEBI

Przecież jest Firma Febi Bilstein a nie 2 osobne :)

: pn gru 07, 2009 22:37
autor: kwietek
Krzyssiek91, Jeśli chodzi o Golfa lub Borę jest jak w powszednich modelach. Na nasze drogi wprost idealne jest wybitnie trwałe przebiegi na zamiennikach rzędu 100 000 nie należą do żadkości, jeśli jednak nawet coś jest do wymiany polecam Febi. Gorzej z Passatami bo tam jest pełno cieńkich aluminiowych wahaczy i efekt jest taki że co rok trzeba władować 500-1000zł.

: pn gru 07, 2009 22:38
autor: mirek99mtg
To chyba tej zbieżności Ci dobrze nie ustawili albo wcześniej nie zablokowali kierownicy

: pn gru 07, 2009 22:56
autor: Krzyssiek
kwietek dlaczego akurat febi?

mirek99mtg sam ją ustawiałem to raz, dwa za blokadę robiła druga osoba...

: pn gru 07, 2009 23:03
autor: Haki
Haki pisze:zrobiłem całe zawieszenie przód - wszystko na Bilsteinie i FEBI
Przecież jest Firma Febi Bilstein a nie 2 osobne :)
Tylko ,że BILSTEIN - jest od AMORÓW

a FEBI od całej gumowej reszty kolego ( tuleje - łączniki - gumy itp itd ) :bajer:

: pn gru 07, 2009 23:21
autor: kwietek
Mam największe zaufanie do tej firmy. Zakładam je do wszystkich samochodów. W Passacie B3 ostatnia wymiana miała miejsce ok 120 000 temu była to kompletna wymiana przód + tył jak dotąd wszystko ok, w Golfach odpowiednio ok 40 000 (w III końcówka drążka) i ok 60-70 000 (w IV ojca były wymieniane sworznie wahacza)

[ Dodano: 07 Gru 2009 22:25 ]
A Febi Bilstein to coś jak VW Audi. 2 firmy w jednej :P

: pn gru 07, 2009 23:29
autor: Krzyssiek
a miałeś doczynienia z podobno liderami rynku:
- TRW
- MOOG
- Lemforder ? :grin:

: pn gru 07, 2009 23:40
autor: kwietek
W Passacie jako pierwszego zrobiłem na częściach Febi, było to 3-4 lata temu. Byłem zadowolony więc ładuje ją do pozostałych :) TRW czy MOOGa nie testowałem osobiście więc nie chcę się wypowiadać.

: pn gru 07, 2009 23:43
autor: Krzyssiek
takie wypowiedzi sobie cenie :)


liczę na dalszą aktywność w temacie innych użytkowników :) ;)