Strona 1 z 1

[all vw] pytanie o gwint H&R

: wt lis 03, 2009 12:45
autor: karolp85
witam, mam takie pytanie, zauważyłem że pod kolumną zawieszenia przedniego ( zaznaczone na zdj ) jest śruba/pokrętło, czy jest to jakaś śruba "serwisowa" czy jest to może od regulacji twardości ? osoba która sprzedała mi ten gwint też nie wiedziała co to jest może ktoś miał stycznośc z czymś takim albo zna ten gwint

z góry dziękuję

Obrazek

: śr lis 04, 2009 19:26
autor: jasiek21
miałem takie zawieszenie i to na pewno nie służy do regulacji. Raczej do rozebrania całego gwintu. Twardość się reguluje w serwisie.

: śr lis 04, 2009 21:14
autor: Zybi236
karolp85, ta śruba jest jednym z elementów dolnego zaworu regulującego przepływ czynnika tłumiącego w goleni amorka. Sam mam taki gwint i ostatnio też się nad tym zastanawiałem przy okazji wizyty u znajomego i bardzo dobrego mechanika jarvr6 (ale cukier walę :jezor: ) gdy Golf wisiał na podnośniku ale wspomniany mistrzunio rozwiał moje wąty :bajer:

: śr lis 04, 2009 21:49
autor: karolp85
jasiek21 pisze:Twardość się reguluje w serwisie
no nie do końca bo są gwinty z regulacją twardości tłumienia bez konieczności rozbierania :grin:
Zybi236 pisze:ta śruba jest jednym z elementów dolnego zaworu regulującego przepływ czynnika tłumiącego w goleni amorka
czyli ma regulacje twardości czy nie bo nie wiem jak to zdanie rozumiec hehe :chytry:

: czw lis 05, 2009 09:20
autor: jasiek21
karolp85 pisze:no nie do końca bo są gwinty z regulacją twardości tłumienia bez konieczności rozbierania :grin:
pytałeś o ten gwint H&R więc Ci odpisuję jak z nim jest. Inne gwinty jak najbardziej są z regulacją twardości.

: czw lis 05, 2009 09:37
autor: karolp85
ok dzięki za info :helm:

poszły punkciki

: czw lis 05, 2009 09:44
autor: Zybi236
karolp85 pisze:
Zybi236 pisze:ta śruba jest jednym z elementów dolnego zaworu regulującego przepływ czynnika tłumiącego w goleni amorka
czyli ma regulacje twardości czy nie bo nie wiem jak to zdanie rozumiec hehe :chytry:
Nie ma regulacji twardości. Ten zawór jest jednym z podstawowych elementów mających wpływ na prawidłowe działanie amortyzatora. Poszukaj sobie jakiegoś schematu budowy amortyzatora to będziesz miał wszystko czarno na białym :bajer:
Amortyzator bez regulacji twardości generalnie też można utwardzić lub zmiękczyć ale to już w wyspecjalizowanym zakładzie regenerującym amorki po uprzednim jego rozebraniu :bajer:

: czw lis 05, 2009 10:19
autor: MAPET
ni ma regulacji, mialem taki gwint w mk2 i vento i to nie jest regulacja twardosci

: czw lis 05, 2009 23:03
autor: karolp85
dziękuję Panowie za jasne i rzeczowe odpowiedzi :bigok: