Strona 1 z 1
[all vw] pytanie o gwint H&R
: wt lis 03, 2009 12:45
autor: karolp85
witam, mam takie pytanie, zauważyłem że pod kolumną zawieszenia przedniego ( zaznaczone na zdj ) jest śruba/pokrętło, czy jest to jakaś śruba "serwisowa" czy jest to może od regulacji twardości ? osoba która sprzedała mi ten gwint też nie wiedziała co to jest może ktoś miał stycznośc z czymś takim albo zna ten gwint
z góry dziękuję
: śr lis 04, 2009 19:26
autor: jasiek21
miałem takie zawieszenie i to na pewno nie służy do regulacji. Raczej do rozebrania całego gwintu. Twardość się reguluje w serwisie.
: śr lis 04, 2009 21:14
autor: Zybi236
karolp85, ta śruba jest jednym z elementów dolnego zaworu regulującego przepływ czynnika tłumiącego w goleni amorka. Sam mam taki gwint i ostatnio też się nad tym zastanawiałem przy okazji wizyty u znajomego i bardzo dobrego mechanika
jarvr6 (ale cukier walę
) gdy Golf wisiał na podnośniku ale wspomniany mistrzunio rozwiał moje wąty
: śr lis 04, 2009 21:49
autor: karolp85
jasiek21 pisze:Twardość się reguluje w serwisie
no nie do końca bo są gwinty z regulacją twardości tłumienia bez konieczności rozbierania
Zybi236 pisze:ta śruba jest jednym z elementów dolnego zaworu regulującego przepływ czynnika tłumiącego w goleni amorka
czyli ma regulacje twardości czy nie bo nie wiem jak to zdanie rozumiec hehe
: czw lis 05, 2009 09:20
autor: jasiek21
karolp85 pisze:no nie do końca bo są gwinty z regulacją twardości tłumienia bez konieczności rozbierania
pytałeś o ten gwint H&R więc Ci odpisuję jak z nim jest. Inne gwinty jak najbardziej są z regulacją twardości.
: czw lis 05, 2009 09:37
autor: karolp85
ok dzięki za info
poszły punkciki
: czw lis 05, 2009 09:44
autor: Zybi236
karolp85 pisze: Zybi236 pisze:ta śruba jest jednym z elementów dolnego zaworu regulującego przepływ czynnika tłumiącego w goleni amorka
czyli ma regulacje twardości czy nie bo nie wiem jak to zdanie rozumiec hehe
Nie ma regulacji twardości. Ten zawór jest jednym z podstawowych elementów mających wpływ na prawidłowe działanie amortyzatora. Poszukaj sobie jakiegoś schematu budowy amortyzatora to będziesz miał wszystko czarno na białym
Amortyzator bez regulacji twardości generalnie też można utwardzić lub zmiękczyć ale to już w wyspecjalizowanym zakładzie regenerującym amorki po uprzednim jego rozebraniu
: czw lis 05, 2009 10:19
autor: MAPET
ni ma regulacji, mialem taki gwint w mk2 i vento i to nie jest regulacja twardosci
: czw lis 05, 2009 23:03
autor: karolp85
dziękuję Panowie za jasne i rzeczowe odpowiedzi