Strona 1 z 2
Mocowanie wahacza w MK2
: pn paź 26, 2009 09:48
autor: CZIKOS
Witam wszystkich,
mam taki problem, a mianowicie jeżdżę na zawiasie -35mm H&R i Koni i przy tak stosunkowo niewielkim obniżeniu wahacz jest równolegle do podłoża co przy jakimkolwiek ugięciu powoduje "ściąganie" kolumny do wewnątrz.
Czy ktoś może przerabiał ten temat??
Chce poprawić prowadzenie golfa które w serii jest mierne.
Pozdrawiam
: pn paź 26, 2009 12:57
autor: MAPET
po 1 waHacz
po 2 to co ze jest w poziomie? przy glebowaniu auta jest on nawet ku gorze... to normalne
: pn paź 26, 2009 14:26
autor: CZIKOS
To to ,że ustawienie koła w tej pozycji w czasie pokonywania zakrętu pogarsza prowadzenie.
: pn paź 26, 2009 14:28
autor: MAPET
ale jak ci pogarsza jak przeciez ustawiasz katy po zglebieniu auta i cala geometrie zawiasu i stoi ci tak samo kolo jak na serii?
: pn paź 26, 2009 14:56
autor: CZIKOS
Ale zmienia się kinematyka punktu mocowania wahacza do zwrotnicy o ile można to tak nazwać i w czasie ugięcia wahacz ściąga całość do środka.
Mam ustawiony negatyw ale seryjny zakres nie pozwala na ustawienie dużego negatywu.
: pn paź 26, 2009 23:50
autor: MAPET
z takimi wypowiedziami nie bede zbytnio sie sprzeczal bo az tak dobry z fizyki nie jestem pomysl jednak ze wyhyl w zakrecie serii jest podobny jak sportowego bo seria sie bardziej kladzie a sportowe mniej
: wt paź 27, 2009 14:04
autor: aurel
CZIKOS pisze:Ale zmienia się kinematyka punktu mocowania wahacza do zwrotnicy o ile można to tak nazwać i w czasie ugięcia wahacz ściąga całość do środka.
Mam ustawiony negatyw ale seryjny zakres nie pozwala na ustawienie dużego negatywu.
gdy zamontujesz rozpórkę kielichów przednich tym bardziej nie zrobisz wiekszego negatywu. a kolega chce powiekszyc negatyw czy go zlikwidowac
: wt paź 27, 2009 15:20
autor: CZIKOS
Zwiększyć ,tak aby przy ugięciu amora w szybkich zakrętach zapewnić jak najlepszy styk opony z nawierzchnią.
: wt paź 27, 2009 20:25
autor: D1_PITER
CZIKOS pisze:Ale zmienia się kinematyka punktu mocowania wahacza do zwrotnicy o ile można to tak nazwać i w czasie ugięcia wahacz ściąga całość do środka.
Albo ja nie wiem o czym mówisz albo Ty nie wiesz o czym mówisz. Ściąga całe koło do środka przy ugięciu - czyli że masz mniejszy rozstaw kół (wątpię żeby to było zauważalne). Jeśli chodzi o kąt pochylenia koła w stosunku do ugięcia sprężyny to się on praktycznie nie zmienia. Są to bardzo małe zmiany i wątpie, żeby wpływały na prowadzenie. Kąt pochylenia zmienia się przy skręcie kół.
CZIKOS pisze:Mam ustawiony negatyw ale seryjny zakres nie pozwala na ustawienie dużego negatywu.
Nie pozwala? A kto robi negatyw na seryjnym zawiasie? Na sportowym zawiasie przecież masz sporą regulację a jak nie to weź pilnik i sobie rozpiłuj ile chcesz fasolki to będziesz miał mega negatyw. W przypadku moich sportowych amorów fasolka na mocowaniu zwrotnicy pozwala na ustawienie kąta pochylenia koła do -4° (zmierzone) ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ustawić np 5-6 - tylko po co? Do hardcore'u wystarczy -4
Pozdrawiam
: śr paź 28, 2009 07:34
autor: CZIKOS
Tak ja wiem ,że To nie poprawi od razu prowadzenia się auta, ale szukam i w połączeniu z innymi zabiegami mam nadzieje sprawić żeby golf dobrze skręcał,
Pozdrawiam
: śr paź 28, 2009 13:04
autor: D1_PITER
Żeby walczyć z tym problemem musiałbyś przenieść punkt mocowania wachacza sporo do góry albo jeździć na seryjnej wysokości zawieszenia - pierwsze rozwiązanie jest zupełnie abstrakcyjne a drugie mało sportowe, więc musisz sobie odpuścić i to olać. Montuj rozpórki górne, dolne, boczne, fendery no i oczywiście grube stabilizatory - to Ci napewno poprawi prowadzenie. Zadbaj o równomierne wyważenie przód/tył. A co do negatywu ustaw na tyle duże pochylenia, żeby nawet przy ugięciu sprężyny koło wciąż przylegało dobrze do asfaltu. Tutaj polecam okolice -2st.
Pozdrawiam
: śr paź 28, 2009 15:05
autor: CZIKOS
Piter łapiesz Pointa.
Dokładnie tak jak śledziłem inne fora to w autach dokonuje się przeniesienia mocowania wahacza ,ale w golfie nie jest to możliwe ze względu na konstrukcje.
Ogólnie poprawę prowadzenia ,przez zniwelowanie podsterowności można dokonać poprzez tak jak piszesz dążenie to jak najlepszego rozkładu masy(np.akku do bagażnika) ,ale także szerszy rozstaw osi z przodu wraz z szerszymi oponami względem tyłu, a także zupełnie odwrotnie niż się sądzi, wstawienie na przód bardziej miękkiego stabi i twardszego na tył.
oraz oczywiście geometria i dobre gumy
Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi
Temat do zamknięcia
: śr paź 28, 2009 16:03
autor: D1_PITER
A możesz podac linka do tego 'innego forum' gdzie przenoszą wachacze? Tam chciałbym z ciekawości rzucić okiem
Akku w bagażniku sporo daje, ja poczułem różnicę natychmiast. Rozstaw osi, laki i stabilizatory masz rację. Gumy oczywiście poliuretan żółte lub stalowe (hardcore
)
[ Dodano: 28 Paź 2009 15:04 ]
A co do całej zasadności tematu to moim zdaniem, wsadź maksymalnie twardą zawiechę wtedy będzie się mało uginać w związku z czym wachania kąta pochylenia koła będą niewielkie. Pozdrawiam
: śr paź 28, 2009 16:56
autor: CZIKOS
Było to gdzieś na racingforum.pl trzeba poszukać.
A akurat z tym że najtwardszy zawias to się nie zgodzę, bo ile razy jeździłem na ultratuninghardcoore zawiasie to auto prowadziło się beznadziejnie.