[MK4]Podwyższenie zawieszenia

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Daveed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:40
Lokalizacja: ....

[MK4]Podwyższenie zawieszenia

Post autor: Daveed » sob paź 17, 2009 10:53

Witam, tego prawdopodobnie tu jeszcze nie było. (Na wyszukiwarce sprawdzałem)

Mój samochod jest na okrągło eksploatowany, jeżdze po polskich drogach.
Nie rzadko napotykam się na garby, które nie są zbyt wysokie a jednak Golf haczy o nie miską. Oczywiscie osłony spodniej silnika od dawna nie mam. Kazde małe wzniesienie bądz efekt "rynny" na drodze potrafi uszkodzić miske aż do wycieku.
Może to być wina amorów? A może spreżyny są juz wyjechane? No nie wiem...
Dlatego kieruje do Was pytanie, co zrobić aby golfa podnieść? Oczywiscie nie mam zamiaru go modyfikować na wzór amerykańskich hot rodów.

Przy okazji, pytanie do posiadaczy G4 - Wy też macie takie problemy?

Dziekuje bardzo za pomoc.

PS.
Posiadam Golfa IV 1,9 TDI 110km -AHF.
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 11:20 przez Daveed, łącznie zmieniany 1 raz.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » sob paź 17, 2009 11:12

Hmm ja tam wielokrotnie nawet na głębszych koleinach zarywałem osłoną, ale żeby ją zerwać i przedziurawić miske, to już troche przesada :/

mk4 jest niskie z przodu samo w sobie, i chyba nie wiele na to poradzisz - mając benzyne można by próbować ze sprężynami do diesela, ale w dieselu pozostaje Ci haczenie.



Awatar użytkownika
Vito1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 08:04
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Vito1988 » sob paź 17, 2009 11:14

Cześć, jak przeczytałem Twój post to przypomniała mi się moja jazda pierwszym gofrem MK3, kupiłem go na sportowym (czerwonym) zawieszeniu i też miska spotykała się z asfaltem i garbami, frajda z jazdy jest ale nie na polskich drogach więc wymieniłem na standardowy rozmiar amorki i sprężyny.
Radzę Ci sprawdzić zawieszenie (czerwone - obniżane), a jeżeli jest ori to może ubyło oleju w amorach albo sprężynki się wybiły, aczkolwiek to byś już wysłuchał w czasie jazdy,
albo też załóż większą felgę 16'-17'.

W moim MK4 jak na razie nie przytarłem dolnej osłony.


Das Auto.
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » sob paź 17, 2009 11:22

Pozostaje ci chyba wymiana na nowe sprężyny i amorki, żeby dwa razy nie robić.
Autko z racji wieju pewnie troche niżej siedzi.
Mówie tak na przykładzi Twingo 1995rok mojej dziewczyny. Po wymianie sprężyn i amortyzatorów z przodu autko podniosło się o jakieś 2cm.
Może u Ciebie bedzie podobnie, ale jak nie założysz to sie die dowiesz. :crazy:


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » sob paź 17, 2009 18:03

U siebie mam to samo, silnik benzyna. Przy koleinach i nierównościach auta jak zanurkuje to przycieram. Dla bezpieczeństwa założyłem metalową płyte pod silnik by nie rozwalić miski. Teraz przycieram częsciej bo płyta jest kilka cm poniżej miski ale jest pancerna więc bardzo się teraz nie boje że zrzuce olej na asfalt :jezor: Na wiosne planuje wymiane sprężyn i amortyzatorów. Spręzyny prawdopodobnie zakupie w aso by nie chce by na zamienniku auto stało niżej niż obecnie :rotfl: Moja rada-zmień sprężyny i amory oraz załóż płyte pod silnik. Pokazały sie teraz na allegro za około 270zł z kompletem mocowań.

Jak do benzyny założe sprężyny z diesla to auta bardzo się podniesie do góry? Nie pogorszy się prowadzenie auta? Może są tylko twardsze niż w benzynie?
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 18:06 przez Kavior, łącznie zmieniany 1 raz.



racesupport
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz gru 14, 2008 17:22
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: racesupport » czw lis 26, 2009 13:45

Kavior pisze:ak do benzyny założe sprężyny z diesla to auta bardzo się podniesie do góry?
no różnica jest dość znaczna, niektórym na świeżych sprężynach z TDI w benzynie dźwigało nawet o 5cm, one przedewszystkim mają grubszy zwój
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 13:45 przez racesupport, łącznie zmieniany 1 raz.



b4k3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 18, 2009 23:50

Post autor: b4k3 » ndz gru 06, 2009 01:00

...
Ostatnio zmieniony śr maja 15, 2013 11:56 przez b4k3, łącznie zmieniany 1 raz.



Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Yaro1981 » ndz gru 06, 2009 11:56

b4k3, kolega juz Ci napisał ze na allegro sam bede taka kupowac :grin:


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

b4k3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 18, 2009 23:50

Post autor: b4k3 » ndz gru 06, 2009 15:02

...
Ostatnio zmieniony śr maja 15, 2013 11:56 przez b4k3, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PawelM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lut 15, 2007 21:25
Lokalizacja: Częstochowa - Poczesna
Kontakt:

Post autor: PawelM » ndz gru 06, 2009 16:07

chodzi o te plyte http://allegro.pl/item809594454_hit_osl ... _bora.html ? jakiej to jest grubosci ? kupil to juz ktos? jakies opinie?


Obrazek
SWAP 1.4 16v --> 1.9 TDI ASV 110KM
BLUE JAZZ
www.moto-poczesna.pl

Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » ndz gru 06, 2009 19:57

Z tego co wiem po założeniu prześwit się zminiejsza o kilka cm, bo płyta nie idzie idealnie zaraz pod miską, po drugie waży tone :helm: jak dla mnie zbędne kilogramy. Jeżdze autem 7 lat na glebie i jakos miske mam ok :bigok:
jak nie masz gleby i nie zależy ci na osiągach to mozesz zakładać, troche rzeźby bedzie na pewno. Ja bym tego nie zakładał, ale sa ludzie którzy mają i chwalą. :bigok:


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PawelM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lut 15, 2007 21:25
Lokalizacja: Częstochowa - Poczesna
Kontakt:

Post autor: PawelM » ndz gru 06, 2009 20:35

Ponior, nie mam gleby ale zamierzam :) tak tylko pytam z ciekawosci szukajac czegos co troche zapewni bezpieczenstwa dla silnika i innych podzespolow. Ale rozumiem o co Ci chodzi ;)


Obrazek
SWAP 1.4 16v --> 1.9 TDI ASV 110KM
BLUE JAZZ
www.moto-poczesna.pl

Awatar użytkownika
vwbartus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 495
Rejestracja: czw cze 01, 2006 23:58
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: vwbartus » ndz gru 06, 2009 21:26

PawelM pisze:Z tego co wiem po założeniu prześwit się zminiejsza o kilka cm, bo płyta nie idzie idealnie zaraz pod miską, po drugie waży tone :helm: jak dla mnie zbędne kilogramy.
ale bzdury piszesz :crazy: płyta idzie około 1 cm pod miska bo w razie uderzenia musi sprężynować . nie wazy TONY tylko około 3 kg .
Jeżdze autem 7 lat na glebie i jakos miske mam ok :bigok:
HAHAH chyba na sprężynach - 30 :helm:
Ponior pisze:jak nie masz gleby i nie zależy ci na osiągach to mozesz zakładać, troche rzeźby bedzie na pewno. Ja bym tego nie zakładał, ale sa ludzie którzy mają i chwalą. :bigok:
jak masz glebę i myślisz o osiągach to zakładaj nawet jak nie masz gleby a sprężyny wołają o wymianę tez rozkładaj zawsze to tańsze niż wymiana miski i oleju ;) a co do rzeźby to niema jej wcale wszystko pasuje P&P jedynie potrzebny Ci jest taki przyrząd co wciska te nity w oryginalne dziury które sa w podłużnicy (na tej aukcji zaznaczone nr 3) po prostu zdejmujesz stara plastykową osłonę i zakładasz ta musisz tylko troszkę podciąć boczne osłony z przodu ale nie wiele tego a tak to pasuje wszystko cacy , Jeżdżę już na takiej od roku i już co najmniej 4 razy zarobiła na siebie :bigok:
PawelM pisze:Ponior, nie mam gleby ale zamierzam :) tak tylko pytam z ciekawosci szukajac czegos co troche zapewni bezpieczenstwa dla silnika i innych podzespolow. Ale rozumiem o co Ci chodzi ;)


jak masz na to przeznaczone siano to kupuj i nawet sie nie zastanawiaj :bajer:


[size=84][color=navy][b]Volkswagen Klub Polska #822#[/b][/color][/size]

____________________

[size=117][color=black][b]KOMBI W DIESLU ....[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
PawelM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lut 15, 2007 21:25
Lokalizacja: Częstochowa - Poczesna
Kontakt:

Post autor: PawelM » ndz gru 06, 2009 22:01

vwbartus pisze:PawelM napisał/a:
Z tego co wiem po założeniu prześwit się zminiejsza o kilka cm, bo płyta nie idzie idealnie zaraz pod miską, po drugie waży tone :helm: jak dla mnie zbędne kilogramy.
Ja tego nie napisalem ;]

Jesli znajda sie srodki na gwint to bede sie zastanawial :)

[ Dodano: 06 Gru 2009 21:04 ]
vwbartus, Powiedz mi jeszcze jak to wyglada jak w cos uderzysz, bardzo sie odksztalca? wiesz moze jakiej to jest grubosci ? Rozumiem ze jest to uniwersalne - posiadam silnik 1.4

Dzieki za odpowiedz :)


Obrazek
SWAP 1.4 16v --> 1.9 TDI ASV 110KM
BLUE JAZZ
www.moto-poczesna.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości