Strona 1 z 1

: pt paź 02, 2009 17:45
autor: malutki
montana2, po montażu wszelkiego rodzaju rozpórek zwiększa się sztywność karoserii. Co to daje? Lepsze wykorzystanie potencjału samochodu, lepsze prowadzenie, mniejsze odkształcenie karoserii.

: pn paź 05, 2009 13:29
autor: Whisper
Generalnie rozpórka ma kilka zalet:
- auto lepiej trzyma się w zakrętach
- buda jest sztywniejsza i karoseria mniej pracuje, a w kilku-kilkunastoletnich autach słychac, czuć, po założeniu moga np przestac skrzypiec plastiki w srodku ;-)
- podstawowym zadaniem oprócz usztywnienia całej konstrukcji jest trzymanie amorków w jednym położeniu, kielichy nie beda się przemieszczać na boki, przy zmianie zawiasu na twarda glebę, rowpórka jest wręcz zalecana

minusy
- chyba tylko jeden strzał w bok może lecz nie musi przemieścić cały zawias z przodu a nie "tylko" miejsce uderzenia, siła uderzenia przejdzie po rozpórce, mimo to jednak uważam że montaz rozpórki ma więcej + :)

co do wynalazków rozpórka aluminiowa ze śrubą rzymska za 120 zł odradzam,
sam pomysł śruby ma na celu prawidłowe spasowanie odległości między amorkami (wiadomo w miare czasu sie rozchodzą) zakłada sie taka na stojacym aucie i później reguluje śrubą. Zdecydowanie lepiej w kilkuletnim aucie zamówic pod wymiar nieregulowana rozpórkę.
ewentualnie kupiccos markowego: omp, sparco, wichers

: pn paź 05, 2009 14:04
autor: MAPET
do jazdy na co dzien spokojnie mozna dac ze sruba ze sruba nie polecam na rajdy gdzie sie po mega dziurach lata i tam lepiej dac sztywniejsza bez sruby... tak to na tyle sie ona wkreca ze wystarczajaco usztywnia

: pn paź 05, 2009 14:16
autor: Kamel
Nie mogę znaleźć, ale parę dni temu był fajny temat właśnie o rozpórkach, co i jak, do czego i co dają. Poszukaj troszkę, bo było wszystko fajnie opisane wraz z rysunkami w .gif :-)

: pn paź 05, 2009 14:21
autor: Whisper
Na co dzień rozpórka i sportowe zawieszenie jest średnio potrzebne ;-)
mega dziury są w Polsce codziennością
osobiście bym się nie zdecydował na montaż czegoś co może wyrwać maskę w aucie ;-)
ale oczywiście to jest moje zdanie i moje osobiste podeście do tego co się wkłada do swojego samochodu. Jak ktoś chce tanim kosztem mieć imitację rozwiązań wyczynowych to dlaczego nie. Zresztą temat rzeka co kto i jakiej marki/jakości wkłada do swojego auta.

: pn paź 05, 2009 15:45
autor: Marioo
Whisper pisze:osobiście bym się nie zdecydował na montaż czegoś co może wyrwać maskę w aucie ;-)
o takim przypadku nie słyszałem. :chytry:
Whisper pisze:Na co dzień rozpórka i sportowe zawieszenie jest średnio potrzebne
to jest prawda, ale montując sztywne zawieszenie, warto usztywnić także karoserie :bajer:
Whisper pisze:Jak ktoś chce tanim kosztem mieć imitację rozwiązań wyczynowych to dlaczego nie. Zresztą temat rzeka co kto i jakiej marki/jakości wkłada do swojego auta.
Nie chodzi tu raczej o imitację jakiś rozwiązań wyczynowych, lecz o to, że jak sie włoży coś dobrej jakości (nie będę się wypowiadał o markach itd) to może to pomóc, rozpórka ma to do siebie, że tak jak koledzy napisali wyżej, usztywnia nadwozie, co w przypadku starszych samochodów, może pomóc. Nadwozie się nie skręca tak bardzo jak w przypadku braku rozpórki.
Ja w moim golfie rozpórkę miałem, i żadnych skutków ubocznych nie odczułem, miałem niskie zawieszenie a samochód się dobrze trzymał drogi i był sztywny ale jaka zasluga w tym rozpórki to nie wiem, bo montowane było wszystko za jednym zamachem.
Ogólnie element nie niezbędny ale przydatny. :bigok:

: pn paź 05, 2009 15:55
autor: Whisper
Ale nam sie polemika zrobiła hehe
Marioo nie chce mi sie przeklejac Twoich cytatów żeby je potwierdzić moimi, zgadzam się że rozpórka rzecz fajna i przydatna.
oponuje tylko żeby nie łasić sie na cene i nie montowac w aucie byle czego :D

: pn paź 05, 2009 15:57
autor: dj domin1
Kamel pisze:Nie mogę znaleźć, ale parę dni temu był fajny temat właśnie o rozpórkach, co i jak, do czego i co dają. Poszukaj troszkę, bo było wszystko fajnie opisane wraz z rysunkami w .gif :-)
:bigok: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269945

: pn paź 05, 2009 16:05
autor: Marioo
Whisper pisze:oponuje tylko żeby nie łasić sie na cene i nie montowac w aucie byle czego :D
dobrze gada, polać mu :bigok:
ps. i tyczy się to wszystkich elementów w samochodzie.

[ Dodano: Pon Paź 05, 2009 16:14 ]
No to temat tutaj mozna zakonczyc w linku kolegidj domin1, wszystko pokazane ładnie.

[MK4] rozpórka górna i dolna, do czego one służą?

: czw mar 08, 2012 23:07
autor: smina
witam a dolna jakie ma zadanie bo jak bym chcial zakladac to zaraz caly komplet no i czy warto sie napalac na jeszcze dolna

[MK4] rozpórka górna i dolna, do czego one służą?

: czw mar 08, 2012 23:42
autor: Kamel
smina pisze:a dolna jakie ma zadanie
smina wejdź w temat zapodany przez dj domin1, jest tam fajnie zobrazowane która co daje :bigok: