Strona 1 z 1

Bardziej twarde zawieszenie.

: czw sie 20, 2009 13:17
autor: 7
Poczytałem trchę o problemach, próbach zmiany amortyzatorów, sprężyn i w sumie niewiele znalazłem.
Za jakiś czas (pewnie gdy będę musiał zmienić amortyzatory) chciałbym "utwardzić" mojego mk3 1,9tdi (1Z) 96r. htchback 5d. Denerwuje mnie jego miękkie, komfortowe zawieszenie, zwłaszcza przy przejeżdżaniu przez tzw. "śpiących polcjantów" (za bardzo nurkuje w dół i trę dolną osłoną zderzaka - już ją pare razy połamałem gdy zapomniałem się) no i lubię trochę szybciej wejść w zakręt (tam gdzie mogę, nie zagrażając innym lub gdy się bawię z "baranami" jeżdżącymi szybko ale tylko na prostej). Ale dwa warunki:
- nie chcę obniżać (chociaż lubię nisko zawieszone - bez przesady) ze względu na chłodniczkę turba, naszych dróg/kolein, może śniegu zimą;
- nie wywalać na to kosmicznych pieniędzy.
Samochód ma być dobry no i trzymać się drogi, zwłaszcza w zakrętch.
Felgi mam standardowe, stalowe 14", opony 185/60.
:bajer:

: czw sie 20, 2009 18:26
autor: Yaro1981
jak ma byc tanio i nie chcesz go obniżac to włóż gumy w spręzyny i po problemie

: pt sie 21, 2009 00:48
autor: xXzulikXx
Yaro1981 pisze:jak ma byc tanio i nie chcesz go obniżac to włóż gumy w spręzyny i po problemie
Bez obrazy ale jak mial bym takie rady dawac to bym siedzial cicho.
Zapewne autorowi chodzi aby nie wydawac kosmicznej sumy to wydaje mi sie ze chodziło mu o koszt gwintu.
Autor rowniez napisał ze chcial by szybko latac po zakretach etc a wiec gumy mało co dadza.
Ja na jego miejscu zainwestował bym w sportowe amortyzatory i sportowe sprezyny chociaz 40/30 i napewno byl by zadowolony bo obnizenie 40/30 w rzeczywistosci jest minimalnie nizej od serii i jak to w golfach bywa przy obnizeniu 40/40 tyl by bardziej siedzial niz przod :gora: :dol:

: sob sie 22, 2009 11:51
autor: 7
Co znaczy 40/30? Dużo to obniża? Bo ja wolałbym go (właściwie ją) pozostawić na tym samym poziomie. Jedyne co, to może też laczki do 195, ale to na pewno na samym końcu, bo te są prawie (10 tyś.) nowe.

: sob sie 22, 2009 11:57
autor: aiv
7, 30/40 znaczy 30mm jedna strona, 40mm druga strona.

: czw wrz 24, 2009 17:51
autor: 7
O.K. Sportowe amortyzatory i sprężyny; przód obniżam 40mm, tył 30mm. Czy wszystkie sportowe są jednakowo twarde ? Czy może zależy to od firmy produkującej ? Idzie o to, żeby nie były super sportowe/twarde - chcę poprawić trakcję ale przy naszych drogach ... nie chcę wymieniać zawieszenia co rok. :bajer:

: pt wrz 25, 2009 15:45
autor: xXzulikXx
przy obnizeniu -40/30 auto minimalnie usiadzie w doł prawie tego nie odczujesz a jesli zastwosujesz sportowe sprezyny wraz z amorkami to bedzie sztywniejsze . co do amorkow to kazda firma ma inne twardosci.

: pn wrz 28, 2009 13:01
autor: 7
O.K. DZIĘKI. Gdy się będę konkretnie zabierał do tematu, to rzucę pytanko o firmę. Na razie wiem już przynajmniej czego szukać, a nie przkombinować. DZIĘKI wszystkim.