Strona 1 z 1
Nowe sprężyny a geometria
: pn cze 15, 2009 18:10
autor: r3nzoll
Witam,
Kumpel kupił do swojego mk4 sportowe sprężyny i zadał mi pytanie, na które akurat ja mu odpowiedzieć nie umiem...
Czy po wymianie sprężyn trzeba na nowo ustawiać geometrię kół ? (jeszcze ich nie założył)
Z góry dzięki za odpowiedzi,
Pozdrawiam
: pn cze 15, 2009 18:11
autor: Byku21
Chodzi pewnikiem o przód to odpowiedź brzmi tak...Tył trzyma wahacz,a z przodu tylko amortyzator
: wt cze 16, 2009 16:07
autor: r3nzoll
Dzięki za odpowiedź
Jeszcze jedno pytanie...
Te sprężyny, które kupił jeździły w mk4 1.6 benzyna... on ma TDI. Będą pasować, czy są jakieś ewentualności, które nie pozwolą na ich montaż ?
Ma możliwość zwrotu...
: wt cze 16, 2009 16:32
autor: Byku21
Dokładnie tego Ci nie powiem,ale w sklepie inne kupisz do TDI i inne do benzyny...Pewnikiem grubością mogą się różnić,bo TDI jest cięższe...
: czw cze 18, 2009 20:45
autor: Piter26
Witam wszystkich!!!Mam pytanie czy moge zalozyc gumy na sprezyny czerwone sportowe do golfa 3 aby go troszke podniesc bo jest strasznie niski i troszke tlumikiem zachaczam,mam takze krotsze zolte amorki prosze o pomoc...pozdrawiam
: pt cze 19, 2009 11:53
autor: eldorado84
Piter26 pisze:Witam wszystkich!!!Mam pytanie czy moge zalozyc gumy na sprezyny czerwone sportowe do golfa 3 aby go troszke podniesc bo jest strasznie niski i troszke tlumikiem zachaczam,mam takze krotsze zolte amorki prosze o pomoc...pozdrawiam
nie wstawiaj żadnych gum, podnieś sobie na tależyku sprężyne, no chyba że masz seryjne amory to radziłbym wtedy między tależyk amora a dolny zwój sprężyny podłożyć , jakąś grubą glache czy coś w tym stylu, ale nie wstawiaj gum w sprężyne
: pt cze 19, 2009 11:58
autor: Piter26
A czy te gumy sa niebezpieczne czy co???? Czyli na talerzyku trzeba dopasowac jakas blache do sprezyny...tak???
: pt cze 19, 2009 12:06
autor: eldorado84
Piter26 pisze:A czy te gumy sa niebezpieczne czy co???? Czyli na talerzyku trzeba dopasowac jakas blache do sprezyny...tak???
na tależyk położyć jakąś grubą blache grubości 1cm (wtedy 1cm sie podniesie) a potem na tą blache położyć normalnie sprężyne i skręcić.
zgadza się te gumy w pewnym sensie są niebezpieczne ponieważ wkładając gume w sprężyne zmieniasz charakterystyke pracy sprężyny, co za tym idzie w sprężynie pracuje wtedy mniej zwojów (czyli muszą wtedy te zwoje przejąć większy ciężar nacisku)
: pt cze 19, 2009 12:32
autor: Piter26
Aha juz rozumiem kolego...teraz bede musial poszukac co s takiego aby podlozyc na ten talerzyk.Tylko co i z czego he he jakos dam rade .A i jeszcze jedno pytanie jak juz cos podloze pod ta sprezyne to sprezyna bedzie normalnie pracowac nie wyskoczy z talezyka??/bo po podlozenie oczywiscie sie troszke podniesie!!!!
[ Dodano: 19 Cze 2009 13:13 ]
i jak na przyklad te zwoje przyjmuja wiekszy ciezar to co moze sie stac???moze sprezyna strzelic???
: pt cze 19, 2009 20:04
autor: eldorado84
Piter26 pisze:Aha juz rozumiem kolego...teraz bede musial poszukac co s takiego aby podlozyc na ten talerzyk.Tylko co i z czego he he jakos dam rade .A i jeszcze jedno pytanie jak juz cos podloze pod ta sprezyne to sprezyna bedzie normalnie pracowac nie wyskoczy z talezyka??/bo po podlozenie oczywiscie sie troszke podniesie!!!!
[ Dodano: 19 Cze 2009 13:13 ]
i jak na przyklad te zwoje przyjmuja wiekszy ciezar to co moze sie stac???moze sprezyna strzelic???
oczywiście że może sprężyna strzelić bo: wkładasz gumowy krążek w sprężyne co powoduje "blokade" 1-2 zwojów a jeżeli nie pracują 1-2 zwoje to znaczy że reszta zwojów z sprężyny (bez krążka gumowego) przejmują tzw. "prace reszty sprężyn" - więc co za tym idzie reszta sprężyn przejmuje większe obciążenie (prace - ''tłumienia", "sprężystości")