Strona 1 z 1

vw golf II Powazny problem z zawieszeniem... TRZE co robić?

: wt cze 09, 2009 12:22
autor: rav-vwII
witam wszystkich. Mam poważny problem ze swoim vw golf II. Z przodu mam sportowe całe zawieszenie, a z tyłu tylko sprężyny (NARAZIE) ... Aluski z tyłu są 16" 215x40 i niemozliwa jest jazda w trzy osoby nawet. Przy niewielkich nierównościach jest tragedia, albo niedługo stracę błotniki albo opony. Pilnie musze kupić do tych sprężyn jakies amortyzatory na tył... Moje pytanie brzmi- ALE JAKIE??? Które są najtwardsze? co zrobić by nie dobijało?? czy ktoś jest w stanie podać mi konkretne nazwy, firmy amortyzatorów, czy cokolwiek co doprowadzi mnie do trafionego zakupu częsci??proszę o odpowiedzi i pomoc, pozdrawiam, rav

: wt cze 09, 2009 13:19
autor: PiotrTDI
może gwint??? :bajer:

: wt cze 09, 2009 13:55
autor: rav-vwII
gwint jak najbardziej, z przodu juz mam zawieszenie i jest ok i nie chce sie dodatkowo ladowac w koszty, a dobrego zawieszenia wyrzucać to nie ma sensu... Jesli ma ktoś gwinty ale tylko 1 parę na tył to kupię, bo wszędzie są dostepne tylko w komplecie... a moim problemem jest sam tył. Jakies inne kupić?? jakie?? Co robć??

: wt cze 09, 2009 14:46
autor: PiotrTDI
rav-vwII pisze:Jakies inne kupić?? jakie?? Co robć??
w dziale sprzedam części najpewniej, możesz zajrzeć na forum golf3 tam też wpadaja części do II (to jest tylko porada a nie reklama klubu) za nieduże pieniądze można kupić porządnych rirm, ja mam gwint mts i każdemu go polecam :bajer:

Re: vw golf II Powazny problem z zawieszeniem... TRZE co rob

: śr cze 10, 2009 18:50
autor: D1_PITER
rav-vwII pisze:amortyzatory na tył... Moje pytanie brzmi- ALE JAKIE??? Które są najtwardsze?
To nie tak. Jeżeli założysz twarde amortyzatory to nie będzie dobijało na nierównościach, ale jak zapakujesz 4.. 5 osób to sytuacja z tarciem się powtórzy.
rav-vwII pisze:co zrobić by nie dobijało??
Jest kilka możliwości:
1. Podnieść samochód (inne sprężyny lub regulacja na talerzykach w amortyzatorze sportowym)
2. W nadkolach zaklepać ranty lub poszerzyć całe nadkola
3. Zmienić felge

: czw cze 11, 2009 03:16
autor: smad vw maniak
i zapodaj nam foto, mnie ciekawi mk2 na 16calach z opona 215... ja u siebie mam kit -80/60 i zimówki r13 155/80 pościnało mi bieżnik to co dopiero takie koło i kapeć przy -40

pozatym tjunowane auta są szybsze bo jeździ sie w nich w max 2 osoby....

: pt cze 12, 2009 08:24
autor: PiotrTDI
D1_PITER pisze:To nie tak. Jeżeli założysz twarde amortyzatory to nie będzie dobijało na nierównościach, ale jak zapakujesz 4.. 5 osób to sytuacja z tarciem się powtórzy.
dlatego napisałem o gwincie, twardze amortyzatory dużo nie zmieną, oczywiscie sytuacja się poprawi ale to nie będzie to tak do końca, gwintem możesz
D1_PITER pisze:1. Podnieść samochód

dlatego wg mnie i podejrzewam że wiele osób mnie poprze, nie wiem czy czytałeś ale kolega z przodu ma gwint a z tyłu nie
smad vw maniak pisze:pozatym tjunowane auta są szybsze bo jeździ sie w nich w max 2 osoby....
nie tak do końca ale coś w tym jest, rzadko się widuje więcej niz 3 osoby w klawym autku :bajer:

: pt cze 12, 2009 11:31
autor: D1_PITER
PiotrTDI pisze:nie wiem czy czytałeś ale kolega z przodu ma gwint a z tyłu nie
A to nie doczytałem :grin:

W takim razie tak jak mówi PiotrTDI polecam szukać gwintu na tył. No to nic nie wymodzisz jak masz seryjny amortyzator. Kup sportowe i będziesz miał regulacje na talerzykach to sobie ewentualnie podniesiesz. Oczywiście gwint to dużo lepsze rozwiązanie ale również kosztowniejsze.

[ Dodano: 12 Cze 2009 11:36 ]
PiotrTDI pisze:rzadko się widuje więcej niz 3 osoby w klawym autku :bajer:
Pewnie wszystkim tył przyciera :helm: Żart. :pub:

: sob cze 13, 2009 12:00
autor: rav-vwII
dzięki za podpowiedzi wszystkim :) W poniedziałek kupuję więc amorki wraz ze sprężynami na tył z możliwością regulacji wysokości na talerzykach :) a awaryjnie mam jeszcze gumy wkręcane w zwoje sprężyny jakby coś się nadal działo, chociaż myślę też o odbojach gumowych, ale z tym to zobaczę :)) 20.06 muszę zrobić ponad 500km więc wszystko musi grać :)

[ Dodano: 13 Cze 2009 12:04 ]
foto wystawie chętnie, tylko muszę cyknąć kilka, nie mam na razie żadnych bo nie zdażyłem jeszcze zrobić jak stoi na tych felgach, chociaż przyznam że na ulicy robi wrażenie :) :bajer:

: pn cze 15, 2009 12:31
autor: PiotrTDI
rav-vwII, zobacz jak u mnie to wygląda a mam felgi 14 i na połowe gwint ustawiony :bajer: a w sprawie kosztów to do końca się nie zgodze z resztą zalezy na jakich cześciach, jak chciałem wymienić wszystko na lux częsciach od GTI to wyszlo mi mniej więcej tyle samo co gwint u naszego przyjaciela z forum :bajer: no i na gwincie to 5 os i z cm może w dół pójdzie :grin:

: pn cze 15, 2009 15:33
autor: Bossman
po pierwsze jakie masz tam felgi?? 9 ??

tam nie pomoze Ci nic zadna zmiana zawieszenia!!! Cięcie rantów błotników to takie minimum...chociaz przy mk2 nie wiem czy wystarczy na takiej oponie.

: wt cze 30, 2009 10:32
autor: rav-vwII
przyznam, że po wymianie zawieszenia na sportowe i podniesieniu maksymalnie położenia talerzyka na samą górę... (zastosowałem też tulejkę pod talerzykiem zeby stał jeszcze wyżej) hmmm... nadal trze przy liczbie powyżej 3 osób. Czy moim jedynym wyjściem jest poszerzanie błotników? Felgi eleganckie, a problemów przez nie masę... skończyły mi się już pomysły. co robić? Rozmiar tylnych felg to R16 9J ET25.