Strona 1 z 1
[MK4] Eibach Pro Kit - jak to jest z tymi obciążeniami...
: pn maja 11, 2009 02:17
autor: EnJoy
No więc jak to jest, czy mogę bez większych konsekwencji władować sprężyny eibach'a o dopuszczalnym obciążeniu 970/925kg (MK4 TDI 90KM) do MK4 TDI 130KM gdzie według katalogu przypadają sprężynki pod obciążenia 1050/925kg ??
Pewnie niżej siądzie, ale czy będzie jakaś większa różnica między tymi dedykowanymi do 130-stki??
Czy koniecznie muszą być 1050/925kg?
: pn maja 11, 2009 13:50
autor: SToRM
Nie wydaje mi sie zeby tam bylo az 80 kg roznicy, ale jednak conieco ma tam co wazyc.
Pro kit jest sprezyna liniowa, wiec w polaczeniu z seryjnym, nie do konca nowym amortyzatorem i ta roznica wagi moze powodowac dobijanie tloka na duzych dziurach.
Innych efektow obocznych poza tym (+ ew. szybszym zużyciem sie amorka seryjnego) nie widze.
Po wsadzeniu do tego czegos o skroconym skoku powinno byc calkiem OK, tyle ze nie jestem pewien jak niski amortyzator bedzie pracowac z liniowa sprezyna..
Re: [MK4] Eibach Pro Kit - jak to jest z tymi obciążeniami..
: pn maja 11, 2009 18:16
autor: eldorado84
EnJoy pisze:No więc jak to jest, czy mogę bez większych konsekwencji władować sprężyny eibach'a o dopuszczalnym obciążeniu 970/925kg (MK4 TDI 90KM) do MK4 TDI 130KM gdzie według katalogu przypadają sprężynki pod obciążenia 1050/925kg ??
Pewnie niżej siądzie, ale czy będzie jakaś większa różnica między tymi dedykowanymi do 130-stki??
Czy koniecznie muszą być 1050/925kg?
wsadzaj eibacha a żeby uniknąć dobijania jak wspomniał
Storm to kup nowe odboje i zapodaj amortyzatory sportowe (one są twardsze o mniejszym skoku tłoczyska) i negatywny efekt dobijania można się wyzbyć
: pn maja 11, 2009 23:51
autor: EnJoy
SToRM pisze:ta roznica wagi moze powodowac dobijanie tloka na duzych dziurach.
właśnie to mnie głównie zastanawia..
ogólnie różnica ciężarów obu aut według danych tech. wynosi 30kg.. jak na moje oko to bardzo niewiele i dziwię się, że z tymi sprężynami aż tak się rozdrabniają, jakby nie mogli zrobić jednego typu do wszystkich TDI..
: pt cze 19, 2009 08:29
autor: Dario84
Podlaczam sie do pytania, czy ktos montowal springi obnizajace od zwyklego tdi do asz/arl ??
: sob cze 20, 2009 00:14
autor: Kill3ill
EnJoy pisze:ogólnie różnica ciężarów obu aut według danych tech. wynosi 30kg.. jak na moje oko to bardzo niewiele i dziwię się, że z tymi sprężynami aż tak się rozdrabniają, jakby nie mogli zrobić jednego typu do wszystkich TDI..
Ale mimo wszystko te 30kg (nalezy dodac ze z przodu auta) powoduje inny nacisk na sprezyne, inne sa dzialajace na nia sily, co powoduje roznice w prowadzeniu auta. Na seryjnych kolach zalozylem sportowe springi KW od 110ps (Kolega mi takie zalatwil), bylo nisko (na tym wszelkie plusy sie skonczyly). Wytrzymalem na nich dwa msc, samochod dziwnie podskakiwal na wybojach, i mocno nurkowal przy hamowaniu (efekt - roz........ miska), w zakretach szorowalem dokladka i wytarlem nadkola do blachy, wiec nie polecam takiego rozwiazania...
P.S.
1. Jakby nie bylo roznic miedzy tymi silnikami, nikt nie wymyslalby roznych sprezyn...
2. Oczywiscie decyzja nalezy do Ciebie

: sob cze 20, 2009 11:38
autor: Dario84
Zamontowalem Eibach od zwykledo tdi, jutro pomierze ile siadly wzgledem zwykleo tdi na ktorym wczesniej byly zamontowane.
Jak na razie odczucia bardzo pozytywne, nie za twarde, nie za miekkie.
: sob cze 20, 2009 13:05
autor: EnJoy
Kill3ill pisze:2. Oczywiscie decyzja nalezy do Ciebie

no decyzja już zapadła i jednak gwint się szykuje
.. jakby ktoś chciał roczne Eibach Pro-Kit do TDI 90/110KM w idealnym stanie pisać na PW
dzięki za opnie

: ndz cze 21, 2009 13:13
autor: Kill3ill
EnJoy pisze:no decyzja już zapadła i jednak gwint się szykuje
Bardzo slusznie, tez tak zrobilem i nie zaluje decyzji...

: ndz cze 21, 2009 21:25
autor: Dario84
Dla zainteresowanych: Springi siadly tak samo jak w zwyklym tdi: -25mm, wiec nie ma specjalnie roznicy miedzy zwyklym tdi a arl/asz, mozna je spokojnie zamieniac.
: pn cze 29, 2009 21:18
autor: gluszcz
Dario84 pisze:Dla zainteresowanych: Springi siadly tak samo jak w zwyklym tdi: -25mm, wiec nie ma specjalnie roznicy miedzy zwyklym tdi a arl/asz, mozna je spokojnie zamieniac.
zgdazam sie z kolega

tez mam od zwyklego tdi i jest ok na b6....