[MK4] Eibach Pro Kit - jak to jest z tymi obciążeniami...

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

[MK4] Eibach Pro Kit - jak to jest z tymi obciążeniami...

Post autor: EnJoy » pn maja 11, 2009 02:17

No więc jak to jest, czy mogę bez większych konsekwencji władować sprężyny eibach'a o dopuszczalnym obciążeniu 970/925kg (MK4 TDI 90KM) do MK4 TDI 130KM gdzie według katalogu przypadają sprężynki pod obciążenia 1050/925kg ??
Pewnie niżej siądzie, ale czy będzie jakaś większa różnica między tymi dedykowanymi do 130-stki??
Czy koniecznie muszą być 1050/925kg?



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn maja 11, 2009 13:50

Nie wydaje mi sie zeby tam bylo az 80 kg roznicy, ale jednak conieco ma tam co wazyc.
Pro kit jest sprezyna liniowa, wiec w polaczeniu z seryjnym, nie do konca nowym amortyzatorem i ta roznica wagi moze powodowac dobijanie tloka na duzych dziurach.
Innych efektow obocznych poza tym (+ ew. szybszym zużyciem sie amorka seryjnego) nie widze.
Po wsadzeniu do tego czegos o skroconym skoku powinno byc calkiem OK, tyle ze nie jestem pewien jak niski amortyzator bedzie pracowac z liniowa sprezyna..
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 13:52 przez SToRM, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Re: [MK4] Eibach Pro Kit - jak to jest z tymi obciążeniami..

Post autor: eldorado84 » pn maja 11, 2009 18:16

EnJoy pisze:No więc jak to jest, czy mogę bez większych konsekwencji władować sprężyny eibach'a o dopuszczalnym obciążeniu 970/925kg (MK4 TDI 90KM) do MK4 TDI 130KM gdzie według katalogu przypadają sprężynki pod obciążenia 1050/925kg ??
Pewnie niżej siądzie, ale czy będzie jakaś większa różnica między tymi dedykowanymi do 130-stki??
Czy koniecznie muszą być 1050/925kg?
wsadzaj eibacha a żeby uniknąć dobijania jak wspomniał Storm to kup nowe odboje i zapodaj amortyzatory sportowe (one są twardsze o mniejszym skoku tłoczyska) i negatywny efekt dobijania można się wyzbyć


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pn maja 11, 2009 23:51

SToRM pisze:ta roznica wagi moze powodowac dobijanie tloka na duzych dziurach.
właśnie to mnie głównie zastanawia..
ogólnie różnica ciężarów obu aut według danych tech. wynosi 30kg.. jak na moje oko to bardzo niewiele i dziwię się, że z tymi sprężynami aż tak się rozdrabniają, jakby nie mogli zrobić jednego typu do wszystkich TDI..



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt cze 19, 2009 08:29

Podlaczam sie do pytania, czy ktos montowal springi obnizajace od zwyklego tdi do asz/arl ??


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kill3ill
TestfarheR
TestfarheR
Posty: 270
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kill3ill » sob cze 20, 2009 00:14

EnJoy pisze:ogólnie różnica ciężarów obu aut według danych tech. wynosi 30kg.. jak na moje oko to bardzo niewiele i dziwię się, że z tymi sprężynami aż tak się rozdrabniają, jakby nie mogli zrobić jednego typu do wszystkich TDI..
Ale mimo wszystko te 30kg (nalezy dodac ze z przodu auta) powoduje inny nacisk na sprezyne, inne sa dzialajace na nia sily, co powoduje roznice w prowadzeniu auta. Na seryjnych kolach zalozylem sportowe springi KW od 110ps (Kolega mi takie zalatwil), bylo nisko (na tym wszelkie plusy sie skonczyly). Wytrzymalem na nich dwa msc, samochod dziwnie podskakiwal na wybojach, i mocno nurkowal przy hamowaniu (efekt - roz........ miska), w zakretach szorowalem dokladka i wytarlem nadkola do blachy, wiec nie polecam takiego rozwiazania...

P.S.
1. Jakby nie bylo roznic miedzy tymi silnikami, nikt nie wymyslalby roznych sprezyn...
2. Oczywiscie decyzja nalezy do Ciebie :okej:
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 00:16 przez Kill3ill, łącznie zmieniany 1 raz.


Not 4 Movi'n Just 4 Crusi'n
Obrazek

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob cze 20, 2009 11:38

Zamontowalem Eibach od zwykledo tdi, jutro pomierze ile siadly wzgledem zwykleo tdi na ktorym wczesniej byly zamontowane.

Jak na razie odczucia bardzo pozytywne, nie za twarde, nie za miekkie.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob cze 20, 2009 13:05

Kill3ill pisze:2. Oczywiscie decyzja nalezy do Ciebie :okej:
no decyzja już zapadła i jednak gwint się szykuje
.. jakby ktoś chciał roczne Eibach Pro-Kit do TDI 90/110KM w idealnym stanie pisać na PW :P

dzięki za opnie :pub:



Awatar użytkownika
Kill3ill
TestfarheR
TestfarheR
Posty: 270
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kill3ill » ndz cze 21, 2009 13:13

EnJoy pisze:no decyzja już zapadła i jednak gwint się szykuje
Bardzo slusznie, tez tak zrobilem i nie zaluje decyzji... :bigok:


Not 4 Movi'n Just 4 Crusi'n
Obrazek

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz cze 21, 2009 21:25

Dla zainteresowanych: Springi siadly tak samo jak w zwyklym tdi: -25mm, wiec nie ma specjalnie roznicy miedzy zwyklym tdi a arl/asz, mozna je spokojnie zamieniac.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

gluszcz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1565
Rejestracja: sob lis 10, 2007 18:24
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Post autor: gluszcz » pn cze 29, 2009 21:18

Dario84 pisze:Dla zainteresowanych: Springi siadly tak samo jak w zwyklym tdi: -25mm, wiec nie ma specjalnie roznicy miedzy zwyklym tdi a arl/asz, mozna je spokojnie zamieniac.
zgdazam sie z kolega :bajer: tez mam od zwyklego tdi i jest ok na b6....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości