Strona 1 z 4

założone sprężyny -40/-40

: pn kwie 20, 2009 06:55
autor: prezesik25
Witajcie

Zakupiłem sprężyny -40/-40, które założyłem w piątek 17 kwietnia. Sprężyny założyłem na seryjne amortyzatory (tył gaz, przód olej), niestety tył usiadł, ale przód - wydaje mi się - jest zbyt wysoko, prawie jak na serii....
Czy te sprężyny jeszcze siądą, czy ściągać je o odsyłać? (trochę mi się nie chce)
Czy może o jeden zwój "ciach", czy może jakiś worek z piaskiem pod maskę (sporo miejsca jest :hmm: ...?

Przy zakupie podałem w mailu pojemność silnika, rok prod. tak jak prosili...

Doradźcie co mam robić...

Obrazek

aukcja, z której brałem sprężyny:

http://www.allegro.pl/item597120296_vw_ ... 40_40.html

w razie jakby link wygasł to zrobiłem screena:

Obrazek

: pn kwie 20, 2009 13:04
autor: damiano_mo
napisał w aukcji że pasują do wszystkich i do TDI i do benzyny a to jest różnica duża. chyba ze potem katalogowo dobierają :chytry: może dał Ci od diesla. dzwoń do gościa i pytaj się że coś nie gra. podaj numery sprężyn lub z jakiś papierów które dostałeś może coś się wyjaśni.

: pn kwie 20, 2009 13:25
autor: prezesik25
w którym miejscu dokładnie powinien być widoczny numer sprężyny? Mam je juz na aucie i nie wiem, czy dojrzę numer, czy nie jest gdzieś od wewnątrz?

: pn kwie 20, 2009 14:18
autor: RA_FEEL_IT!
Na sprężynie od strony zewnętrznej :wink:
Takie cuś:
Obrazek

Ps. Ten przód to i tak nic, widziałbyś mojego mk4 :crazy: ...

: pn kwie 20, 2009 20:05
autor: prezesik25
Dzisiaj tylny amor wyszedł górą, o skorodowała podkładka pod tależykiem, ale numerów nie było...

: pn kwie 20, 2009 20:52
autor: Lukas-182
Do VW powinno się brać zawiechę -40/-60, bo tył jest zawsze wyżej niż przód i aby równo było to przód musi być na niższych sprężynach...

Sam kupiłem sprężyny Eibach -40/-40 do diesla i przód mam ciut, z 1cm wyżej niż tył, nie wygląda to tragicznie ale jest nie równo, jakbym wiedział to bym wziął -40/-60 ;)

: pn kwie 20, 2009 22:32
autor: prezesik25
Wyczytałem w papierach, że oznaczenie tych sprężyn to 1HX0, 1H. Podobno to sprężyny do vw z silnikami powyżej 1.8. Teraz dylemat, czy sprzedać czy oddać, aby odmienili...

: pt kwie 24, 2009 07:42
autor: k3fir
Lukas-182 pisze:Do VW powinno się brać zawiechę -40/-60, bo tył jest zawsze wyżej niż przód i aby równo było to przód musi być na niższych sprężynach...
chyba 60/40

i przod jest zawsze wyzej :)

: pt kwie 24, 2009 08:14
autor: Lukas-182
k3fir pisze:chyba 60/40

i przod jest zawsze wyzej :)
Ejjj, chyba najpierw jest tył, potem przód, dlatego napisałem -40/-60 ;) Ale wiadomo o co chodzi...

: pt kwie 24, 2009 09:53
autor: prezesik25
No więc napisałem maila do sprzedawcy, że jest coś nie tak, poprosił mnie o podanie numerów sprężyny przedniej "EV0VW036 VA". Gościu odpisał, ze oznaczenie 036F - sa to sprężyny -40 do silników 1.4-1.8 - a więc właściwe. Jakbym chciał to może mi odmienić na numer 038F - są to sprężynki -60.

: pt kwie 24, 2009 17:05
autor: eldorado84
prezesso pisze:No więc napisałem maila do sprzedawcy, że jest coś nie tak, poprosił mnie o podanie numerów sprężyny przedniej "EV0VW036 VA". Gościu odpisał, ze oznaczenie 036F - sa to sprężyny -40 do silników 1.4-1.8 - a więc właściwe. Jakbym chciał to może mi odmienić na numer 038F - są to sprężynki -60.
Jak wymienisz na 038F czyli -60 to ci seryjne amory po pewnym czasie rozpierdzieli.
Teraz masz jedynie możesz zrobić tyle:
- albo zostajesz przy tym co masz czyli seria amory + obniżenie 40/40
- albo zmieniasz przednie sprężyny na 038F czyli -60 i dokupujesz komplet (4szt) sportowych amorów o skróconym skoku. Zapytasz dlaczego? Powiem szybko:

- 40/40 sprężyny + amory seryjne (w ostateczności) lub sportowe o skróconym skoku
- 60/40 sprężyny + tylko i wyłącznie sportowe amory o skróconym skoku bo nie wyobrażam sobie jak ktoś moze montować - inaczej (np. przód sprężyna -60 + sportowe amory + tył -40 + seryjne amory :rotfl: )
- 60/60 sprężyny + tylko i wyłącznie sportowe amory
- 80/60 - to samo
- 80/80 - to samo

: ndz kwie 26, 2009 18:26
autor: prezesik25
Dałem spokój z wymianką, pozostaję przy tym co jest.

Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji.

: ndz kwie 26, 2009 21:35
autor: haps
prezesso pisze:Ejjj, chyba najpierw jest tył, potem przód, dlatego napisałem -40/-60 ;) Ale wiadomo o co chodzi...
w tych oznaczeniach -60/40 to pierwsza wartosc "60" jest dla przodu, a 40 dla tylu, tak sie umownie podaje..

prezesso, no szkoda ze tyle kasy, a efekt nie taki jakbys chcial, ale jest na to sposob, 60zl i masz ok 1.5-2cm nizszy przod..

http://www.moto.allegro.pl/item61095217 ... rezyn.html

: ndz kwie 26, 2009 22:35
autor: Duber
haps pisze: 60zl i masz ok 1.5-2cm nizszy przod..

http://www.moto.allegro.p...do_sprezyn.html
czyli montując te talezyki obnize przód o ok 1-1.5cm nawet na seryjnym zawieszeniu gti?