Strona 1 z 1

Nowe zawieszenie zbyt wysokie

: wt mar 31, 2009 18:00
autor: mdnm
Gdy kupowałem autko (Golf mk3 TDI) było bardzo fajnie obniżone, na sportowym zawieszeniu. Niestety nie wiem jakiej marki.

Z początku mi się to podobało jednak w późniejszym czasie stało się nieco uciążliwe (wiadomo jakie są drogi). Zawieszenie idealne do szybkiej jazdy jednak momentami na drodze nie dało się przekroczyć 50 bo trzepało nieziemsko.

Postanowiłem zmienić zawieszenie na normalne. Obecnie mam amortyzatory z HARTa.
Pojawił się natomiast inny problem - teraz wygląda jak terenówka. Zawieszenie wymieniałem jakoś na początku listopada. Myślałem, że sprężyny troche siądą no ale jakoś nie widze zbytnio różnicy.

Ogólnie wysokość przodu jest ok, ale tył sterczy jak na szczudłach :|

w jaki sposób doprowadzić przód i tył do tego samego poziomu (obecnie auto jest tak jakby na ukos co śmiesznie wygląda). Od razu mówię, że nie chcę przycinać sprężyn z tyłu.

Macie jakiś pomysł jak doprowadzić autko do takiego stanu aby było równoległe do podłoża ?

: śr kwie 01, 2009 07:24
autor: MAPET
to normalne w mk4 ;)

pokaz foty

: śr kwie 01, 2009 10:05
autor: Pyzo
MAPET pisze:to normalne w mk4 ;)

pokaz foty
kolega wozi sie jednak MK3 a nie MK4 ;)

: śr kwie 01, 2009 11:14
autor: MAPET
sorki moj blad ;)

ale foty daj

: śr wrz 23, 2009 14:06
autor: mdnm
sorry, że nie wrzuciłem fotek ale nie miałem czasu się tym zająć i temat jakoś padł.
Ostatnio jednak znajomy doradził mi abym zmienił sprężyny z tyłu na obniżające -35mm.
W sumie pomysł chyba nie jest zły a jest to jakieś rozwiązanie. Bo o cięciu obecnych sprężyn nie chciałem nawet słyszeć :)

Ze starego zawieszenia pozostały mi amortyzatory i sprężyny. Co prawda nie mam pojęcia jakiej są firmy oraz jakie mają parametry i czy w ogóle będą się nadawać do obecnych amortyzatorów HARTa. Jedyne oznakowanie na sprężynach to 200-60

Wysokość tych sprężynek to 20 cm

Dołączam fotki, może ktoś będzie w stanie je zidentyfikować:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Aha no i mam nadzieję, że dobry zestaw sprężyn pokazuje na tył. Bo zostały mi jeszcze takie o szerokich zwojach.

: śr wrz 23, 2009 15:50
autor: Passat944
Kolego to jest zestaw sprężyn z zawieszenia gwintowanego ! Pokaż ten swój stary kompletny zawias bo może gwint miałeś...

: śr wrz 23, 2009 17:03
autor: mdnm
ano zgadza się, poprzednio było zawieszenie gwintowane.

czyli te sprężyny ze zdjęć nie nadają się do tego zawieszenia które mam obecnie? Musiałbym kupić nowy zestaw obniżający o 40mm?

[ Dodano: 23 Wrz 2009 17:06 ]
aha no i jeszcze jedno pytanie. Czy ten zapis na sprężynie 200-60 oznacza że obniżaja o 60mm ?

: czw wrz 24, 2009 10:58
autor: MAPET
mdnm pisze:czyli te sprężyny ze zdjęć nie nadają się do tego zawieszenia które mam obecnie? Musiałbym kupić nowy zestaw obniżający o 40mm?
tak!
mdnm pisze:Czy ten zapis na sprężynie 200-60 oznacza że obniżaja o 60mm ?
nie!
przeciez to sprezyny do gwintu czyli nie ma okreslonego obnizenia bo obnizasz ile chcesz...

: czw wrz 24, 2009 16:51
autor: mdnm
ok, w takim razie dzięki za info :)

wrzuce sobie jakies 2 worki z piaskiem do bagaznika i niech mi sie to wyrówna :P

: pt wrz 25, 2009 00:34
autor: stary
to jak miales gwintowane to nie mogles go sobie podniesc wyzej niz byl i by bylo po problemie ( czy jednak to zrobiles ale bylo twardo jak to bywa przy gwintach)?

: pn wrz 28, 2009 12:54
autor: mdnm
było za twardo i to mi nie pasowało. Ogólnie to, że był niski było tak jakby mniejszym problemem. Trzeba było po prostu uważać gdzie sie wjezdza i z czasem to wyczucie już sie wyrobilo gdzie moge a gdzie nie :P

jednak był strasznie twardy i to mnie zniecheciło.
Nic, obciążyłem sobie tył takimi betonowymi klockami. Troche z tym pojezdze, zobaczymy czy będzie coś lepiej :)

Przed włożeniem klocków odległości miedzy ziemią a nadkolem wynosiły
62 przód i 67,5 tył

a teraz mam
62 przód i 63 tył

Mam nadzieje ze ułożą sie amorki i będzie niżej z tyłu po wyciagnieciu tych klocków. Zastanawia mnie tylko ile bede musial to tam trzymac :P

[ Dodano: 30 Kwi 2010 16:03 ]
Odświeżę temat :) Mam takie pytanie, czy mogę na tył dać spreżyny obniżające a na przodzie zostawić seryjne? Czy raczej powinienem wymienić już wszystkie sprężyny?

Drugie pytanie odnosi się do sprężyn MTS Technik. Czy ktoś może mi powiedzieć czy są w miarę dobre? Czy są bardzo twarde? Jaka jest ich charakterystyka?

Zalezy mi na tym, aby było niżej i komfortowo (tak aby różnica w twardości pomiędzy seria a obniżonym była jak najmniejsza :) )