Kłopot z zawieszeniem VW Jetty 1.6TD...
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Kłopot z zawieszeniem VW Jetty 1.6TD...
Witam.
Tak więc wczoraj wracając ze studiów zauważyłem, że mi lekko auto faluje, tzn. dosłownie leciutko buja się przód autka wpada i autko bardzo słabo reagowało na skręt kierownicą, dosłownie muszę przekręcić kierownicę o 90 st aby autko zaczęło zmieniać kierunek jazdy, działo to się przy prędkości ponad 100km/h, dałem po heblach i turlałem się chwilkę i strasznie autko mi pływało...dojechałem do domu, że było późno to zostawiłem sprawę na dzień dzisiejszy...Dzisiaj wybrałem się na przejażdżkę i nie odczułem falowania przodu autka, ale autko jakby późno reaguje na skręt kierownicy...
W sierpniu robiłem zawieszenie tj. wymieniłem amortyzatory na Bilsteiny B2 (najtańsze ale zawsze bilsteiny przód olejowe, tył gazowe ), do tego do wymiany poszły wszystkie gumy i silentbloki, gumy i łączniki stabilizatora, obydwa górne mocowania amortyzatora przedniego (te z łożyskiem), drążki kierownicze wraz z końcówkami i jeden sworzeń, bo drugi był w bardzo dobrym stanie to zostawiłem i do tego jeszcze wszystkie łożyska kół...Oczywiście po wymianie ustawiana geometria i kąty... i do wczoraj było wszystko OK...
Kurcze, co by mogło teraz paść ?? Czyżby sworzeń który zostawiłem już się rozpadł (drogi u mnie ostatnio strasznie dziurawe przez budowę osiedla), a może sprężyny już za miękkie i buja autem ??
Luzów na maglownicy, dziwne ale nie ma, na krzyżaku także...
Druga część tematu:
Chcę wymienić w najbliższym czasie sprężyny zawieszenia, bo tył strasznie siada przy pełnym obciążeniu...I tak sobie myślę, że może obniżyć autko o maks -40mm i utwardzić...Ale nie wiem jakie sprężyny kupić i czy podejdą do mojego autka VW Jetta II 1.6 TD na kołach 195/50/15" ET 42...Oczywiście wymieniałbym także przednie sprężyny...
Znalazłem taki komplet sprężynek: http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... %C5%82any. Podejdą do Jetty ??
Tak więc wczoraj wracając ze studiów zauważyłem, że mi lekko auto faluje, tzn. dosłownie leciutko buja się przód autka wpada i autko bardzo słabo reagowało na skręt kierownicą, dosłownie muszę przekręcić kierownicę o 90 st aby autko zaczęło zmieniać kierunek jazdy, działo to się przy prędkości ponad 100km/h, dałem po heblach i turlałem się chwilkę i strasznie autko mi pływało...dojechałem do domu, że było późno to zostawiłem sprawę na dzień dzisiejszy...Dzisiaj wybrałem się na przejażdżkę i nie odczułem falowania przodu autka, ale autko jakby późno reaguje na skręt kierownicy...
W sierpniu robiłem zawieszenie tj. wymieniłem amortyzatory na Bilsteiny B2 (najtańsze ale zawsze bilsteiny przód olejowe, tył gazowe ), do tego do wymiany poszły wszystkie gumy i silentbloki, gumy i łączniki stabilizatora, obydwa górne mocowania amortyzatora przedniego (te z łożyskiem), drążki kierownicze wraz z końcówkami i jeden sworzeń, bo drugi był w bardzo dobrym stanie to zostawiłem i do tego jeszcze wszystkie łożyska kół...Oczywiście po wymianie ustawiana geometria i kąty... i do wczoraj było wszystko OK...
Kurcze, co by mogło teraz paść ?? Czyżby sworzeń który zostawiłem już się rozpadł (drogi u mnie ostatnio strasznie dziurawe przez budowę osiedla), a może sprężyny już za miękkie i buja autem ??
Luzów na maglownicy, dziwne ale nie ma, na krzyżaku także...
Druga część tematu:
Chcę wymienić w najbliższym czasie sprężyny zawieszenia, bo tył strasznie siada przy pełnym obciążeniu...I tak sobie myślę, że może obniżyć autko o maks -40mm i utwardzić...Ale nie wiem jakie sprężyny kupić i czy podejdą do mojego autka VW Jetta II 1.6 TD na kołach 195/50/15" ET 42...Oczywiście wymieniałbym także przednie sprężyny...
Znalazłem taki komplet sprężynek: http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... %C5%82any. Podejdą do Jetty ??
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 15:21 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.
kurde jak wykluczasz maglownice o ktorej myslalem to ciezko mi pwowiedziec powiem Ci szczerze.. ale auto Ci plywa na zawiasie gora dol czy na boki plywa?
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
sprezyny raczej si enei zywywaja w ten sposb wiec watpie
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
ale to by ie spowodowalo ze auto ci slabo skreca.. ja to bym szukal tego w ukl kierowniczym slabego skrecania bo to dziwne
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
w sumei to na wsyztsko chyba
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Amortyzatory wymieniłem w sierpniu ubiegłego roku na amorki firmy Bilstein, nie ma szans aby tak szybko padły Bilsteiny Kupiłem nówki, 540zł za komplet plus odboje i osłony także firmy Febi Bilstein. Wszystkie gumy i silentblocki także firmy Bilstein... Jedyne co nie wymieniłem to te nieszczęsne sprężyny, ale w wtorek jak przyjdą Eibachy to sprawdzę czy nadal tak będzie się działo...
Dzisiaj podczas jazdy, tak mi się wydawało, że lewe przednie koło bije na dziurach, a to te gdzie zostawiłem stary sworzeń wahacza, może on się posypał i takie cyrki robi ???
Dzisiaj doszły nowe miseczki i gumy od sprężyn przednich i tylnych, jak założę to wraz ze sprężynami Eibacha to śmiało będę mógł odrzucić problem zawiechy
[ Dodano: 27 Mar 2009 22:20 ]
Wczoraj zakładałem sprężynki Eibach i mój problem znalazł rozwiązanie, po pierwsze z tyłu obydwa talerzyki górnego mocowania sprężyny przerdzewiały przez zimę (w sierpniu jak zakładałem amorki wydawały się dobre ) i sprężyny opierały się o budę...Aż dziw, że nie wyszły przez tylną półkę...Założyłem sprężyny z nowymi gumami, miseczkami i następnie zająłem się przodem i jednak sworzeń o którym pisałem wcześniej się rozsypał , wymieniłem go, założyłem nowe sprężynki, autko ładnie siadło o dobre 30mm ale może jeszcze się ułożą sprężyny to siądzie do -40mm, następnie ojciec ustawił mi geometrię i na wszelki wypadek zbieżność i wybrałem się na przejażdżkę i normalnie banan z gęby mi nie schodził, jak ręką odjął, autko o wiele sztywniejsze, a komfort jazdy pozostał...
Dzisiaj podczas jazdy, tak mi się wydawało, że lewe przednie koło bije na dziurach, a to te gdzie zostawiłem stary sworzeń wahacza, może on się posypał i takie cyrki robi ???
Dzisiaj doszły nowe miseczki i gumy od sprężyn przednich i tylnych, jak założę to wraz ze sprężynami Eibacha to śmiało będę mógł odrzucić problem zawiechy
[ Dodano: 27 Mar 2009 22:20 ]
Wczoraj zakładałem sprężynki Eibach i mój problem znalazł rozwiązanie, po pierwsze z tyłu obydwa talerzyki górnego mocowania sprężyny przerdzewiały przez zimę (w sierpniu jak zakładałem amorki wydawały się dobre ) i sprężyny opierały się o budę...Aż dziw, że nie wyszły przez tylną półkę...Założyłem sprężyny z nowymi gumami, miseczkami i następnie zająłem się przodem i jednak sworzeń o którym pisałem wcześniej się rozsypał , wymieniłem go, założyłem nowe sprężynki, autko ładnie siadło o dobre 30mm ale może jeszcze się ułożą sprężyny to siądzie do -40mm, następnie ojciec ustawił mi geometrię i na wszelki wypadek zbieżność i wybrałem się na przejażdżkę i normalnie banan z gęby mi nie schodził, jak ręką odjął, autko o wiele sztywniejsze, a komfort jazdy pozostał...
Ostatnio zmieniony sob mar 21, 2009 00:13 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości