Strona 1 z 1

Obniżenie MK III TDI CL

: wt mar 10, 2009 22:10
autor: colo95
Witam wszystkich, mam takie pytanie, posiadam GOLFA III TDI z 96 roku, jest to model CL, jest na seryjnym zawieszeniu i jest ono w bardzo dobrym stanie ale przeszkadza mi to ze jest za wysoki i za miękki (szczególnie przód) Rok temu byłem zmuszony wymienić tylne amortyzatory, kupiłem gazowe seryjne, a z przodu mam olejowe. Całe auto jest trochę za miękkie i kołysze się w zakrętach, czy wymiana samych sprężyn na te sportowe coś pomoże czy w związku z tym amortyzatory na tym nie ucierpią? Jakie sprężyny kupić żeby nadawały się do seryjnych amortyzatorów i jednocześnie spełniły moje oczekiwania. Nie chcę zmieniać całego zawieszenia na sportowe i dużo twardsze. Proszę o kilka sensownych odpowiedzi z góry dzięki za pomoc pozdrawiam

: wt mar 10, 2009 22:56
autor: MAPET
kolego widze ze nic nie chcialo Ci sie poczytac tylko od razu zadajesz pytania.. i to na tematy po wielokroc poruszane...

Re: Obniżenie MK III TDI CL

: czw mar 12, 2009 08:24
autor: eldorado84
colo95 pisze:Witam wszystkich, mam takie pytanie, posiadam GOLFA III TDI z 96 roku, jest to model CL, jest na seryjnym zawieszeniu i jest ono w bardzo dobrym stanie ale przeszkadza mi to ze jest za wysoki i za miękki (szczególnie przód) Rok temu byłem zmuszony wymienić tylne amortyzatory, kupiłem gazowe seryjne, a z przodu mam olejowe. Całe auto jest trochę za miękkie i kołysze się w zakrętach, czy wymiana samych sprężyn na te sportowe coś pomoże czy w związku z tym amortyzatory na tym nie ucierpią? Jakie sprężyny kupić żeby nadawały się do seryjnych amortyzatorów i jednocześnie spełniły moje oczekiwania. Nie chcę zmieniać całego zawieszenia na sportowe i dużo twardsze. Proszę o kilka sensownych odpowiedzi z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
po pierwsze kup przedni STABILIZATOR a jeżli masz to poleć dalej zawiech od GTI obniżenie 20/20 albo cały nowy kit 40/40 - i masz gotowy kompromis - sztywniejsze auto, troche niższe, i nie będzie bujać aż tak w zakrętach

: czw mar 12, 2009 16:20
autor: Aeternus
Witam colo95.

Najprostrzym i najtanszym sposobem jest kupno zestawu zawiechy np Joma lub gt cupline (4x progresywne sprezyny i 4xamorki gazowe o skruconym skoku pracy). Osobiscie mam zestaw joma (koszt ok 600 zl z przesylka:D ) -40/-40 i powiem ze golik nie stracil na funkcjonalnosci.Nie haczy o lezace miski ani krawezniki(nawet z hokejem od gti) Na zakretach jest mega zajeb*** i trzyma sie jak przyklejony.No ja mam kubelki to i w srodku sie nie turlam :P Wiadomo drozsza zabawa jest z gwintem ale zawsze masz mozliwosc regulacji np na zime. Ostatecznie wybor nalezy do Ciebie :bigok:

[ Dodano: 12 Mar 2009 15:35 ]
colo95 pisze:czy wymiana samych sprężyn na te sportowe coś pomoże czy w związku z tym amortyzatory na tym nie ucierpią? Jakie sprężyny kupić żeby nadawały się do seryjnych amortyzatorów i jednocześnie spełniły moje oczekiwania. Nie chcę zmieniać całego zawieszenia na sportowe i dużo twardsze.
Jesli chodzi o wymiane samych sprezyn to nie polecam :crazy: Tak tylko szybciej doprowadzisz amorki do ruiny...Zreszta nie bedzie dobrze pracowal nawet z progresywna sprezyna.Znacznie wczesniej zaczna sie zuzywac( a jak masz olejowe to i zaczna zygac :P)Traca wtedy swoje wlasciwosci.Poczujesz ruznice jak wymienisz tez amorki.To ze je zostawisz sprawi ze nadal zawiecha bedzie troche miekka ale nizsza...

: czw mar 12, 2009 20:32
autor: colo95
Wielkie dzięki koledzy, zdecyduję się na wymianę, całego zawieszenia tak jak radzicie

: czw mar 12, 2009 21:54
autor: MAPET
oczywiscie ze duzo lepiej caly kit!

: czw mar 12, 2009 23:16
autor: colo95
Może Ty MAPET coś polecisz ze swojego sklepu? coś dobrego w miarę nie bardzo drogiego.

: czw mar 12, 2009 23:36
autor: MAPET
colo zapraszam ogolnie ale nie chcialbym robic z tematu tego jakiejs gieldy... jesli cos niedrogiego to polecam MTS bo inne typu Weitec H&R itd to juz inne kwoty...